Bakrus, längtan & förväntningar..

Huvudet dunkade lite lätt i morse...ganska jobbigt att ta sig upp....blev nästan förvånad över att jag kom upp...det blev mina arbetskamrater också..när jag gled in redan kvart i tio...är du redan här??

Hmm..kanske borde lägga ner lite tid och fundera på varför de var så överraskade? Näe..vi sparar det till terapin..då vi ska gå igenom barndomen och bla bla bla...eller inte..vi gör som i skogen..håller det inom oss..ok?

Fick lite gjort på jobbet iaf...men jag var inte på topp...skickade ett mail till en leverantör där jag ifrågasatte deras arbetskostnad..den var tre ggr högre än från en annan leverantör...misstaget jag gjorde var att jag glömt bort att radera det som stod innan...där jag skrev till en säljare hur mycket dyrare leverantören var och hur bra marginal vi hade på provserien...suck...huvudet var ju tungt i morse...

Har lyckats att boka biljett till skogen i påsk också...köpte biobiljetter till morgondagen..jag och dotra på Lilla kycklingen...hon har knappt pratat om något annat ikväll...vi ska på bio imorgon..lilla kycklingen, eller hur pappa?....det var en jättebra idé fram tills nu...läste precis att tv4 visar allsvenskan på lördag...missar det...kommer inte att missa Barca mot Real iaf...då är det pappas tid att titta på tv....hon håller på också och försöker manipulera mig..pappa (med jätteledsen och försiktig röst) imorgon, när vi går på bio då ska vi ha godis...eller pappa, imorgon på bio, blir jag jätteglad om jag får cola...har sagt till henne vad som gäller...cola och popcorn...inget annat..eller ja..sa också...vi köper godis efter bion..som vi ska äta på kvällen då vi sitter i soffan...

Eftersom jag var så trött la jag mig och vilade när vi kommit hem till lägenheten..orkade inte kliva upp och laga till grytan idag...det blev pizza istället...försökte locka med blodpudding, men det var hon inte så sugen på...jaja...det är min plånbok som gråter..har insett att jag är vrålfattig igen...hmm..när kommer nästa lön?

Glömde däremot att boka biljetter till derbyt...vi blir 3 st som från jobbet som ska gå....känns bra..trots att jag inte har råd, men jag måste gå..så är det bara...ska se fler matcher i år än de 6st jag såg ifjol..blir nog inte Gefle borta dock....premiären ska jag gå på...blir skönt..hoppas jag hinner hem så att jag kan gå i tåget från Medis...så jävla mäktigt..flera tusen människor i grönt och vitt som tågar genom Söder och över Skanstullsbron sjungandes...underbart....ifjol gick jag med i tåget..sedan när Kenta sjunger "Just idag är jag stark" precis innan matchen startar får jag gåshud och livet blir inte bättre än så..sedan börjar matchen och då sitter jag och mår dåligt i 90 minuter..förhoppningsvis är jag glad efteråt..oftast inte..såg tre 0-0-matcher ifjol....ska gå med chefen faktiskt..får försöka lobba in högre lön då?

Program? jag vet inte har det så fattigt just nu...synd att man tjänar som man gör...korv i pausen?..näe inte hungrig..gå du, jag sitter kvar och tuggar på träbänken...

"Justa grabbar har grönvita hjärtan"

Jerk

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Fattar ingenting - du har väl ett riktigt jobb? då borde du väl tjäna rätt bra?
Eller har du för dyra nöjen?

Postat av: Jerk

Nja, nej & nej...riktigtoch riktigt..det är sådär..mest jobbigt, så det är väl ett riktigt jobb antar jag..har för dålig lön för det jag gör..har inte riktigt haft råd att skaffa mig dyra nöjen (om vi inte räknar in dotra..)..men i årets lönesamtal då jävlar.. :)

2006-04-01 @ 12:52:43
URL: http://dalaibk.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback