Big spender ochandra travhästar..

Det var innebandy med jobbet idag..trenden vände...mitt lag vann alla matcher och jag gjorde en hel del mål igen..kändes skönt...så vad passar bättre än att avsluta det hela i förtid genom ett självmål..slå av klubban mot målburen, slänga den i papperskorgen och sedan gå raka vägen ut i omklädningsrummet utan att titta sig om...

Needless to say...just då kändes det jävla skönt att knäcka klubban, men nu...det är inte direkt så att jag vadar i pengar..och jag måste köpa ny klubba redan till helgen, så att jag kan spela på söndag...bra dag...hur var er??

I morgon bitti åker jag till Ersta sjukhus för att ta nya blodprov..mina förra visade ju att jag skulle dö (mer eller mindre..levervärdena var dåliga..)..får se hur det ser ut efter morgondagen..undrar om levervärdena var så låga eftersom jag i princip varit nykter hela året (ja, samtliga 2,5 månader..förutom två gånger..)..eller kanske det beror på min hårda träning...ja, just det så är det..eftersom jag blivt en så sportig kille har inte levern riktigt hängt med...kanske ska ta ett djungelrus ikväll för att återställa balansen...

Ja, Jerker..sist hade du låga levervärden..den här gången har du den högsta promillen någonsin i Ersta sjukhus historia...vore kul att bli ihågkommen med ett rekord innan jag dör i levercancer...

Håkki va snäll idag igen...fan, Jerker..det syns att du börjat träna..du rör dig mer på planen..och det ser ut som om du orkar mer också...vad ska jag säga..han är uppenbarligen förtjust i mig...erbjöd skjuts hem ikväll igen...kanske något på gång...

Här kanske det kan behövas en lektion i ironi...utifall det finns någon som var inlåst hela 90-talet och läser detta..ironi är när jag skriver..ja, det räcker nästan med det som förklaring..

Ironi är inte när du säger till din älskling "Nejdå, sötnos, du ser inte alls fet ut i den klänningen"..det kallas överlevnadsstrategi..ironi är när du säger samma sak till din fete polare..class dismissed...

Snart kommer en lön igen...denna gång har jag råd att roa mig lite..ta på mig spenderbyxorna (fan, vilket uttryck...så gammal jag låter..när jag skriver "morgonstund har guld i mun" kan ni väl skicka mig direkt till Karsudden..eller närmaste äldreboende)..hmm utvikning..Mr Outweak...

Iaf...listan för vad jag behöver/vill bränna pengarna på bara växer och växer...kläder...lite Bajen-dvd:er...nåt nytt till hemmet...lite nya skivor..licens på studsaren...kommer att bränna pengarna innan jag hinner säga fredag, dags att supa...får nog satsa på lite kläder...sedan se vad som blir över...lillebror fyller år också, så där lär jag köpa något...morbror likaså..

Morbror fyller år samma dag som Adolf Hitler...lyckat...

"Ja hon sa raka mig med hockeyskydden på
store, starka hockey-Casanova"

Jerk

Kommentarer
Postat av: Alfio

När fyller Hitler år? Jag fyller för resten år på fredag och vill ha ett litet stycke i bloggen för det på fredag!

2006-03-15 @ 09:38:33
Postat av: Haha

Sjunger de inte rocka mig med hockeyskydden på?

2006-03-15 @ 11:13:01
Postat av: Jerk

20/4..
Raka låter lite roligare..på den här bloggen tar vi varje chans att förvanska citat för vår egen vinning..ungefär som i kvällstidningsvärlden alltså..fast jag tycker det låter som raka..eller så är det min fantasi som ställer till det..måste hem och leta kassettband nu..

Postat av: Jerk

Alfio..den här bloggen kan inte lova något..kanske, kanske inte..om jag får bättre pass nästa gång, så kanske...

2006-03-15 @ 11:31:53
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Postat av: Charlotte

Jerk Jerk, hoppas det visar sig att det är bättre med levern din! Annars får du börja kränga massa spenat och grislever och sånt mumsigt!

2006-03-15 @ 18:07:17
URL: http://chulls.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback