Måndag..på en tisdag..suck..

Det är uppenbart att jag är inne i en formtopp just nu..tog mig upp så pass att jag precis kom utanför flextiden...Dotras mor ringde på väg till jobbet..men, börjar du aldrig tidigt?? Näe varför skulle jag det? Jag styr min egen  tid..inom vissa ramar då, men det behöver jag inte säga...

Får fullt upp direkt jag kommer in på jobbet..hinner knappt äta frukost..sedan blir det ett kort möte...okej, innesälj är kraftigt reducerat i slutet av veckan pga barnafödsel (han gjorde kejsarsnitt..typ..), operation och semestrar...därför ska jag sitta på säljlinan..vilket innebär..svara i telefon...samtal som kommer att handla om orderstatus etc (????)..slipper lägga ordrar iaf..då hade typ två stycken ordrar tagit hela torsdagen...efter mer jobb är det lunch...

När jag ha ätit klart surfar jag lite (som alltid)..ska precis surfa in på lite Bajen-sidor..då tycker Håkki att det är dags för vårt möte..ska gå igenom den nya IND-prislistan..för kalkyler..visar sig att Schweizarna har dubblat arbetskostnaderna i den nya prislistan...lyckat...VDn kom in en vända och undrade vad vi höll på med...en tomhet i hans blick kom upp när vi förklarade...kommer att sluta med att jag räknar med den nya prislistan..sedan sätter Håkki ett säljpris där vi har ca -5% i marginal...så får jag skicka ner till Schweiz och be om en offert..baserad på vårt säljpris..dubbelarbete nån?

Hinner knappt komma tillbaks till mitt bord innan nästa skitgrej dyker upp..Schweiz (igen) har gett oss nya artikelnummer till ett gäng kablar på en offert...sedan har kunden inte beställt dem förrän efter ca en månad..så när orderbekräftelsen kom från Schweiz har de bytt ut artikelnumren...tröttmössor..idioter..klentrogna alpmuppar!!!

När vi som bäst håller på och letar efter offerten för att slå Schweizarna hårt i huvudet med den ringer det hos Fille...Jamila...suck...varför hon jämt ringer till henne begriper jag inte heller, men det är en annan sak..det gäller givetvis den däringa förfrågan vi hållt på med sedan januari..hon jagar material för att korta ner ledtiden (just nu ligger den på ca 12-13 veckor, så det är förståeligt..)..nu börjar hon få hem en del material, men hennes kontor är för litet..hon har alltså inte plats för det..står grejer i korridoren redan tydligen..

Så vart ska jag skicka det? Ja, Estland kanske..det är ju de som ska bygga kablagen och plocka ihop kiten..Nej, det blir för dyrt att skicka en massa leveranser dit..det blir ungefär två pallar totalt. Vad ska vi skriva för adress till er? Men, vi har inget lager..vi kan inte ta emot det...men ni måste ha nåt rum ledigt? Nej, seriöst du ska nog tala med Mark om det här..jag kan inte ta ett sånt här beslut.

Bla bla bla..nej altså jag vet inte, vi har inget lager...bla bla bla..jag får inte ta ett sånt beslut..det är loqistiken som ska göra det..eller Mark...jag är bara slav här..blablabla....ja, Mark sitter i möte med dina vänner från Kumla..jag ska prata med honom när det är slut...ja, gör det jag måste ha ett svar idag..jaja..

Sen gick jag och spelade innebandy..

Mark var fortfarande i möte när jag gick...så jag talade med honom efter innebandyn...många suckar blev det...

Fast skiten tar ju inte slut där...förlorade alla matcher i innebandyn..mitt samspel med den nya klubban var lika bra som mina raggningsförsök på krogen...när jag satt och begrundade skiten i omklädningsrummet efteråt tittade jag lite extra på klubban...tror ni inte på fan att den gått sönder..bladet har spruckit...så imorgon blir det att gå till Stadium efter jobbet och kräva en ny klubba som håller mer än två gånger...nej, jag har inte slagit sönder den...eftersom det var en ny klubba tog jag det extra lugnt med den...man brukar vara så medveten i ungefär 1 månad...sedan beror livslängden på hur bra det går...Håkki gnällde över att jag var slö på planen också...va fan...spela själv..snorunge...han e ett år yngre...

På väg hem är tuben försenad..rejält...istället för att byta vid T-centralen till gröna linjen tas tåget ur trafik (sanslöst..) vid Fridhemsplan, så jag får vackert kliva av och vänta på nästa tåg...då böjar det tränga lite..så istället för att handla blir det att springa hem och lätta på trycket..

Efter det är det dags att tugga 4tr upp för att hämta tillbaks tvättstugenycklarna som jag av misstag (och min egen dumhet) gav iväg igår..på väg ut möter jag grannen som klagade på vår ljudnivå på efterfesten efter Nadine, 19, middag...hon var ju söt..ska nog ha fler efterfester..ja, oj förlåt..spelade jag högt igen..enda sättet att bota det är nog att du flyttar in hos mig...

Var sedan och handlade..här kommer snudd på det enda positiva idag...Vi har öppnat en ny utgång..så jag slapp fadäsen med rulltrappan idag...

Och hur var er dag kära läsare?

"Åh Gud, kan du verkligen mena det här?
När du ställer och styr i vår värld"

Jerk

Kommentarer
Postat av: Alfio

Du har snart en självbiografi här. Fantastiskt.

2006-03-22 @ 12:35:24
Postat av: Jerk

eller sorgligt kanske??

Postat av: Alfio

Per Lagerkvistaktigt hellre.

2006-03-23 @ 13:31:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback