Listigt värre..

Snott en lista hos Söderbönan

Senaste impulsköp:
Pizza..
Bästa fikat: Beror väl mest på sällskapet?
Färg du hatar: Moderatblå.
Så får du motion: Korpinnebandy, innebandy på jobbet och spinning (nu låter det som jag tränar som fan..det är lite överdrivet)..just ja..korpfotboll på sommaren också..
Om du var en blomma: Röd ros?
Det dyraste du äger: Min lägenhet.
Tidigaste barndomsminnet: Är nog från Mora...undrar vad som är först? kanske när jag ramla i en bäck på vårkanten efter att ha cyklat iväg från dagmammans gård..de låste in min cykel sen..
Första frågan du ställer till ny bekantskap: Bjuder du?

Samlar på: Matchprogram..Hammarbys...
Underskattad grönsak: ?? Underskattad grönsak? Paprika då..fast inte den gröna
Överskattad grönsak: de jag inte tycker om.
En bil är en: frihet jag är utan..eftersom jag bor i innerstan..skulle behöva en under jakten dock.
Pryl du inte kan vara utan: Min snusdosa
Ditt livs aha-upplevelse: När jag plötsligt fattade de där laborationerna i reglerteknik..typ 2 månader efter de skulle varit inlämnade..jag skolkade nog lite för mycket i slutet av gymnasiet...
Tidningar du prenumererar på: S, en jakttidning..senfår jag en facktidning och nån skogstidning (är ju skogsägare) också..
Du gör med 100 upphittade kronor: Överlever en dag till.
Nån du saknar: Min tjej..det borde vara dags snart..Seriöst, min far...även min dotter ganska ofta..fast henne kan jag ju ringa till..

När grät du senast: Ingen aning..var nog ett tag sedan nu...
Du tycker det är tantvarning/gubbvarning då: man går hem efter en öl...
När är du gammal: När jag tittar på körkortet.
Svart eller vitt? Svart..vitt är en tråkig färg.
Mjukt eller hårt? You make the call, I'm all yours..
Homo eller hetero? Hetero.
Höger eller vänster? Ja, inte fan är jag höger i alla fall. 
Stor eller liten? Typ medel...eller vad menas?
Loket eller Oldsberg? Ingen..eller Oldsberg då..På spåret..fast Loket har jag träffat (åh wow..får jag ta på dig..)...
Göteborg eller Stockholm? Stockholm..ska man bo i en stad så..
Landet eller storstan? Storstad eller landet..jag trivs överallt (utom i höger-Sverige)..
Kram eller puss? Puss.
Vagn eller buss? Tåg om jag ska långt..Buss kan va skönt i stan (för mig som fortfarande inte fattar hur man går från Medis till Mariatorget..
Hyrfilm eller bio? Bio.
Gräs eller grus? Hur röker man grus? Gräs då..utom under allergiperioden..
Piggt eller opiggt? Oftast opigg..
Pasta eller potatis? Ja

Tjänare eller tjäna? Tjänare..e ju medlem i Bostadsrättvänstern..
Is eller mjukglass? Is tror jag.. 
Natt eller dag? Dag.
Felix eller Heinz? Heinz..Felix är för bönder...
NK eller Myrorna? Jag har handlat på Myrorna en gång så..
Marsvin eller hamster? Brukar kalla det bäver...
Rakad eller orakad? Rakad...
Biffig eller slank? Slank då..
Blåögda eller brunögda? Bambi eller Blue eyes..både

Popsnöre eller sportfåne? Sportfåne har vi mycket gemensamt, ett popsnöre kan lära mig en massa..kan jag få en kombination?.
Naken eller pyjamas? Hellre naken
Linda Skugge eller Linda Rosing? Linda Rosing var snyggare..
Peter Stormare eller Peter Jihde? Peter Stormare på bio...Jihde i sportspegeln..

Kaffe eller te? Oboy
Champagne eller ramlösa? Champagne..livet måste vara en fest
Se filmen Festival eller stirra in i en vägg 90 min? Se filmen..
Bakispizza eller bakischirre? Pizza.

Förfest eller efterfest? Förfest, mellanfest och efterfest..när solen gått ner en andra gång är det klart.
Engångssex eller engångstallrik? Sex.
Plastbestick eller plastbröst? Brösten då...
7-eleven eller Pressbyrån? Pressbyrån..hon är söt hon i reklamen..
Glasögonorm eller linscooling? Nada...perfekt syn (i min värld iaf)
Plugga eller jobba? Jobba..fast plugga hade varit skönt om det inte varit för pengarna och skolan..
Planka eller pröjsa? Pröjsa. Jag är lite vuxen
Yngre eller äldre? Yngre. jag har nästan blivit för gammal för äldre..

Lång eller kort? kort 08 var det väl..
Om du träffar någon som du blir förtjust i och han/hon talar om för dig att han/hon är rasist/nynazist...Skulle du fortsätta dejta honom/henne? No way, skulle antagligen bryta med en borgare också..vissa saker gör man bara inte..
Om någon sviker ditt förtroende; kan du förlåta sånt? Jo, jag är nog ganska flexibel

Tycker du om ord? Ok..ska du inte fråga om siffror också?
Nämn namnet på en tennisspelare? Ana Ivanovic.
Finns det någon du ogillar starkt? Jo, det finns det..du kanske känner honom..han lystrar till namnet Fredrik.. 
Är du bra på att lösa konflikter el. är du konflikträdd? Konflikträdd...varför lösa något när man kan sitta tyst och stirra i golvet?
Är du bra på att be om hjälp eller är du en sån som hellre reder dig själv? ingetdera..vilket gör att jag bara sitter och rullar tummarna
Är du svartsjuk? På vem?
Vad gjorde du igår kväll? TV och internet
Tycker du homosexuella ska få gifta sig i kyrkan? Det känns som om det är upp till de kristna..

Använder du bokmärke eller gör du hundöron? Både och. undrar var bokmärket är?
Finns det någon bok du önskar att det gjordes film av? Fäbodjäntan kanske..vänta..Underground vill jag se på film...om boken hette så..orkar inte resa mig och kolla..
Tyckte du om att gå i skolan? Nja...förutom lektionerna var det väl okej..jag läste så trista ämnen..

Vilket ämne gillade du bäst när du gick i skolan? Idrott
Vilket ämne gillade du sämst när du gick i skolan? Religion när vi hade Grott-Tore.

Minns du någon speciell person (lärare, kompis, annan personal) från din skolgång? Flera..Bendel tex..en gång bestämde jag mig för att läsa läxan i svenska (jag vet helt sjukt)..sen började han ställa frågor och jag räckte upp handen för första gången i gymnasiet..svarade rätt..tydligen hade jag läst för många sidor..för frågan var för det vi skulle läsa nästa gång..sen blev jag gullunge nr2..efter Maria..hon var blond, vacker och hade stora bröst..så var hon hypersmart också..
Har du fortfarande kontakt med någon från din klass? Ja, ett gäng 

Tycker du det var bra att den 6 juni blev röd dag? Nej..de snodde en dag av oss...
Vilket jobb skulle du aldrig kunna tänka dig ta? inom hemtjänsten..jag beundrar dem som gör det, men jag? nä..

Hur tror du att du skulle reagera om en mycket närstående "kom ut ur garderoben"? Grattis bror..det var väl det vi alltid trott :)...seriöst...vad folk tänder på är väl ganska egalt..det e iaf ingen som tänder på mig..
Om du hittar en femma på gatan, plockar du upp den? om jag orkar 
Tror du att vi är styrda av ödet eller har vi en fri vilja? Jag väljer att tro på ödet..det vore skam om det här miserabla livet är mitt fel..
Vad är ditt favoritpålägg? Ost, gurka & skinka.

Vad är det första du tänker på när du vaknar? jag snoozar 10 minuter till..
Är du troende? Nej..inte direkt..en gud som ger oss fri vilja och sen straffar oss om vi gör fel..vad är det för typ egentligen?

Ska kvinnor kvoteras till höga poster inom näringslivet? Nej, det får väl gå sängvägen som oss andra..
Tycker du om stearinljus? ja
Använder du hårbalsam? Ja
När blir man vuxen? När man kan säga frasen "Det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder" helt utan ironi, eller när man slutar göra tuppkam av håret då man schamponerar in det.. 

Vilken färg har din tandborste? Grön och vit...tillsammans är vi Hammarby
Har du lök i köttbullarna? Eeeh..fråga Mamma Scan..jag vet inte
Hav eller sjö? vatten som vatten
Har du någon skrivare? Ja, i källarförrådet
Har du någon scanner? Näe
Vad har du för väckarklocka? En klockradio och mobilen..
Hur ofta klipper du tånaglarna? när det behövs..
Har du hår på ryggen? Tyvärr finns det lite där

Har du betalat månadens räkningar? Nä..det är ju bara den 12:e än..räcker väl om jag gör dem till den sista?
Använder du hudlotion? Do I look lika girl to you?
Har du åkt ambulans någon gång? Nä..när jag bröt fotleden fick jag åka sjuktaxi..åh va kul..
Sötlakrits eller saltlakrits/salmiak? sötlakrits kanske
Chips/ostbågar/jordnötsringar? Chips..ostbågar åt jag bara när jag o Svampen dela lägenhet..de var hans..
Tycker du om Dr Pepper? Nä.
Äpple eller Päron? Päron.
Äter du fiskbullar? Nja..tveksamt..
Svettas du mycket? När jag tränar
När klippte du dig senast? 1,6 månader sen tror jag..

Vad kollade du senast hos doktorn? Det var ju min famösa koloskopi-undersökning.
Har du fått riktig massage någon gång? Tror inte det..nån som är sugen.

Tycker du om rökt kött? Ja,
Vilken är din favorit på Mc Donalds? McFeast

Mc Donalds/ Max / Burger King eller annat? Vet inte.
Platt eller vanlig dataskärm? Bärbar, så den är ganska platt.
Vad har du för mobiltelefon? En SonyEricsson Z600. jag vet..det är dags för en ny..
Hur betalar du dina räkningar? The old fashion way..bankgirot
Dammsög du bakom soffan sist du dammsög? Nej. jag är ungkarl
Är det ordning eller oreda i dina byrålådor? Mer ordning än oreda..
Hur stor hårddisk har du? 40 GB.
Har du överkast på sängen? Ja.

Har du brutit något någon gång? Fotleden..på väg till taxin från efterfesten halkade jag..skratta ni jag gick i gips på millennie-nyåret..
Vad är den värsta sjukdom du haft? Kyssjukan..vad heter det nu igen..Körtelfeber.
Har du blivit sövd någon gång? Ja, två gånger.
Lever din mormor? Näe..hon dog redan -79..har inte farmor, farfar eller morfar kvar heller.

Har du varit med på TV? Tror inte det..radio och tidning däremot..
Vad BORDE du göra istället för att sitta och svara på frågor just nu? Koncentrera mig på Barca mot Real Zaragosa
Använder du tofflor? Nu när det e byggdamm i hela lägenheten ja..

Använder du morgonrock? Ne men jag har enj.
Är du en Besserwisser? Jadå.
Kan du dricka mjölk som "gått ut" för 3 dagar sen? troligen inte..
Beskriv din humor: Sjuk, låg, barnslig och intelligent...allt är humor..

Kommentarer
Postat av: Jessie

Snubblade runt bland bloggar och fann en Bajjare, då måste man bara hälsa och niga fint! :)

Rock on *L*
Jessie

Postat av: Jerk

Ja det måste man :)

2006-11-13 @ 20:44:04
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Postat av: Linda

He he he... Vissa av dina svar får mig att skratta högt av igenkännande.
Puss

2006-11-13 @ 22:00:51
URL: http://blogg.passagen.se/lee79
Postat av: Jerk

Vilka vilka? :)

2006-11-13 @ 22:16:50
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Postat av: Linda

De här bla...
Ska kvinnor kvoteras till höga poster inom näringslivet? Nej, det får väl gå sängvägen som oss andra.. - Underbart!

När blir man vuxen? När man kan säga frasen "Det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder" helt utan ironi, eller när man slutar göra tuppkam av håret då man schamponerar in det.. - Då är jag inte vuxen ännu då...

Sedan stämmer vissa andra bra in också (typ dammsugningen).

2006-11-14 @ 17:18:25
URL: http://blogg.passagen.se/lee79
Postat av: Jerk

Haha...det värsta är att ibland börjar jag säga..det finns inget dåligt väd..sen kommer jag på mig och går in på dass för att tvätta munnen med tvål :)

2006-11-14 @ 23:45:53
URL: http://dalaibk.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback