Är man otrogen om man tänker på någon annan?

Det var en klassisk Jerker-kärlek..så vacker..så ouppnåelig...lusten för att råna en värdetransport har stigit till oanade höjder idag..allt perfekt..nästan..inget får någonsin vara perfekt..balkong saknades, men resten av lägenheten..fungerande öppen spis, rostfritt..megastort sovrum..tvättstugan tre trappsteg utanför lägenheten...det var så vackert så jag ville grina..spotlights i golvet i badrummet..diskmaskin...ett litet barhäng i köket..

Det var dumt att gå dit...nu kommer drömmarna igen...jag vet hur jag blir..jag var likadan när jag letade lägenhet förra gången..förkrossad när jag inte längre kunde fortsätta budgivningen..trodde aldrig jag skulle se en lika vacker lägenhet igen...nästan förstörd när min lägenhet inte ville skiljasfrån mig utan uthärdade i något sorts trots, så det såg ut som om jag skulle bli kvar i Rågsved resten av livet..

Jag hade fel den gången iaf..efter ett rejält race med 8 lägenhetsvisningar på en helg, dundrade jag igång med att lägga bud på hälften av lägenheterna, hade korn på en etta på 40 kvm med vackert kök..men det slutade med de 34 kvm jag har nu...var inte riktigt kär när jag köpte den, tänkte att den fick duga..var ju ändå billig..men kärleken har vuxit och nu är den alldeles underbar...men den har inte 116 kvm och rostfria vitvaror..inte heller ett riktigt skafferi eller spots i golvet...öppen spis saknas också...klart den har en balkong, där man fina dagar har kunnat sitta och titta på när knarkartanten mittemot står och röker...

Nu är jag rädd att lägenheten kommer göra slut med mig..nu när mina blickar har vandrat iväg och lystet tittat på andra lägenheter...jag får hoppas att det här istället stärker vårt förhållande och vi kommer ut starkare genom krisen...annars är det nog kört och ni kommer hitta mig på en parkbänk i Vitabergsparken...

Kommentarer
Postat av: Blingbling

Knarkartanten ja.... Hon brukar knacka på hos mig och tigga kaffe.

2007-08-19 @ 18:34:13
Postat av: Jerk

En gång på gatan såg jag hur hon försökte aska i en kvinnas hår..reaktionen från mig? Jag blev full i skratt.. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback