7000 steg mot undergången..

Jag och dotra traskade runt nästan två timmar i trakterna av Skanstull...
Öppnade med att ta ut en femhundring i bankomaten..glömma sedeln och trava iväg..lyckligtvis var tjejen bakom av den ärliga sorten och hon sprang ikapp mig med pengarna..

Började med järnaffären..ganska snabbt hittade jag skruv och plugg..av bara farten följde en diskborste med..

Sen till Konsum på Östgötagatan för att köpa gurka och bea-sås till kvällens middag..det var inte direkt ett enormt utbud på olika märken, ändå blev jag stående i ett par minuter innan jag bestämde mig...tog den jag bestämt mig för..sådan som kan serveras kall..känns som om spisen kommer vara full med grejer ändå..precis innan jag gick ifrån hyllan kollade jag upp näringsdeklarationen..69% fett..tillbaks till hyllan och tveka..tog ett annat märke (som säkert är lika fett, men det stod inget på burken så det känns bättre..det man inte vet..)..sen gick vi till lösgodiset..och där tog jag med råge igen det eventuella sparandet av fett på bea-såsen..alldeles för mycket godis som vanligt..nåja..det drabbar ingen smal iaf..

Efter det dags att leta vinterskor åt dotra..via Gotlandsgatan tog vi oss till Götgatan och påbörjade något som dotra antagligen kommer kalla det tråkigaste hon gjort..jag tog kommandot..vi går till Skrapan..där har jag aldrig varit..hittade inget där och sen avverkade vi 5-6 affärer till, med ett kort avbrott för att jag skulle spela bort lite pengar på tipset och dotra hittade ett födelsedagskor till hennes mor, innan dagen var avslutad..jag hittade ett par skor jag tyckte dotra kunde ha, det tyckte inte hon..hon hittade ett par skor, det tyckte inte jag..så det blev inga skor...nu har vi varit hemma några timmar...snart middag..

Jag har faktiskt borrat hål i väggen och satt upp jackhängarna åt dotra nu...det tog ingen tid alls..de är inköpta på Ikea..jag har inte varit på Ikea sedan tidigt, tidigt i våras..imorgon är det planerat att få upp skåphelvetet också..

Antar att jag bör göra min plikt som familjeförsörjare snart och börja med middagen, men eftersom jag i princip missade hela julkalendern eftersom jag sov bort det mesta vill jag se den först...

Värsta av allt är att jag hela dagen gått omkring och tänkt på 158.5 cm...hon upptar hela min vakna tid..hon har helt tagit över nu..det som förr var en lätt grinig och nedstämd, självständig Jerker är numer bara en lätt grinig och nedstämd Jerker...jag vill träffa henne nu..jag kan sätta dotra på barnhem och åka hem till 158.5 cm..just så känns det..nästan synd om dotra...jag försöker visserligen vara närvarande, men jag tror inte det går så bra...

Kommentarer
Postat av: Tom

Ny design? Gillar Bajentemat. :)

Postat av: Yvonsanponsan

Alltså. Var ska jag börja.
1. Grattis till ragget :oP - finns hon i straffregistret? :o)
2. Du tänker väl inte utveckla ett stalkerbeteende :o)
3. Känns inte din text väl så feminin :o) :o)

Jerk, min vän - din mardröm är tillbaka och ja, jag är visst glad för din skull. Så där lite lagom ;o)

2007-12-01 @ 23:58:01
URL: http://yvonsan.webblogg.se
Postat av: Jerk

Tom: Jo, ville ha lite nya färger..det enda nu är att få bort den stretchande kvinnan..webblogg har tydligen delat upp henne i två bilder..
Vonsan:
1, inte vad jag vet..det återstår att se..
2, försent..eller jag hoppas att hon inte misstycker över att jag vill följa henne överallt..
3, sån är kärleken..en neurotisk kvinna..
Du har aldrig varit en mardröm Ývonne..men jag inser nu att du alltid varit för gammal..2 år för gammal ;)

2007-12-02 @ 00:47:53
URL: http://dalaibk.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback