Städslyna...

När man som jag hållit på och städat lägenheten en hel helg (lägenheten är på ofantliga 34 kvm, skulle gissa att jag ligger på ca 2kvm/timme) så handlar det inte längre om hur rent det blir...det känns mer som om det handlar om vad jag glömt att städa..

Jag glömde dammsuga bakom spisen, jag städade faktiskt inte spisen överhuvudtaget..jag gör ändå i princip ren den varje gång jag diskar, undantaget är ugnen då..den börjar bli ganska äcklig också nu..kanske dags att göra en insats på den...
Jag glömde tvätta duschdraperiet...jag vek undan det när jag röjde i badrummet, tänkte efter lite..vänta nu..det ska inte vara något duschdraperi där..det ska vara nere i tvättstugan nu...iofs, jag hade inte hunnit tvätta det ändå eftersom jag sov över min tvättid med 1,5 timme...men ändå...
Jag undvek klädkammaren...ärligt talat så slängde jag nog in mer grejer där..nu ser jag inte längre golvet...fast det finns en tanke där också (en tanke formad av en latmask då.)...det ligger ett gäng kartonger slängda där..några av dem ska användas till att slå in julklappar..alltså är det poänglöst att städa upp där nu..så jag fixar det till veckan..tror jag har en 3-4 väskor liggandes på golvet också..borde nog ta tag i mitt projekt om att sätta upp fler hyllor..jag har bara inte riktigt hunnit än..har trots allt bara bott här i 3 år...

Så, jag städade alltså inte alla 34 kvm...och ska jag vara helt ärlig så orkade jag inte riktigt med sista bokhyllan heller..jag sköt in böckerna 1 cm och drog av på den synliga ytan...ska fan städa en lägenhet som endast dotra besöker..och hon bryr sig verkligen inte om hur det ser ut...

Nu är jag helt slut..och vill bara spy...det borde jag göra också..eftersom jag städat köket ville jag inte grisa ner det..så i fredags åt jag Lövstek från Läckergrillen och lördag söndag har jag ätit pizza...musklerna värker..skulle behöva en massös nu...för att mjuka upp späcket..

Ett plus är att jag iaf rengjorde duschslangen ordentligt...tänka sig..den var vit...

Kommentarer
Postat av: beerbelly

Bra jobbat. Så sjukt tråkigt jobb bara =)

Postat av: Jerk

yup..och om en vecka kommer det inte synas..ungefär lika meningslöst som det jobb jag får betalt för..

2007-12-09 @ 23:53:54
URL: http://dalaibk.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback