Tristess..det nya svarta?

Jag vet..jag borde arbeta...slita lite..göra klart de sista surdegarna..rensa mail..men fan..det är så oöverkomligt trist att göra något...allt jag vill är springa naken och dricka öl..eller vänta..stryk det där..jag vill inte springa omkring naken..öl däremot..en uteservering (vilken som helst) kall öl, solglasögon på och sedan snacka skit och stirra på lättklädda damer som snurrar förbi..

Såg ett ansikte jag kände igen på tuben imorse..hon är vacker..

Hade så tråkigt att jag helt egofierat läste gamla inlägg i min blogg..valde maj 2006..jag hade visst ett lysande lönesamtal då också..fattar inte vad det är för fel i mitt huvud som stannar kvar på det här jobbet..uppenbart är jag nog intelligent för att inse att jag är mycket bättre än den skitlön jag har här, men någonstans i hjärnan saknas det en koppling som går till dagsattsökanyttjobb-cellen..jag måste fixa den på något sätt..kanske starta en upphandling..bästa anbudet vinner och sedan om upphandlingen gjorts enligt konstens alla regler kan jag gå igång, skriva CV (hur ser ett sånt ut egentligen?), leta på allvar, kanske komma till en intervju (och rätt dag denna gång, man borde förstå att det är något fel på ett företag om man får jobbet fast man är ett dygn sen..), börja på ett nytt jobb där jag faktiskt tjänar det jag är värd..ha råd med kläder..ha råd med öl när jag känner för det..ha råd med ett säsongskort till Bajen..kanske få råd med en fettsugning...

Nåväl..det är bara lite drygt en timme till lunch..

Kommentarer
Postat av: Blue

Tack för dagens skratt...
Jag brast ut i skratt så dotra kom o undra vad jag gjorde.

Postat av: Jerk

Men..fan här fläker jag ut mitt liv..och du skrattar..jag trodde mitt liv var ett deprimerande drama och så visar det sig vara en komedi? ;)

2007-07-05 @ 11:34:43
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Postat av: Blue

Hmm och det ska komma från dig?? Som skratta när jag ramla och gjorde illa mig.
Du har kanske en dramakomedi.
Du vet... såna där romantiska filmer där alla är miserabla till slutet. Då alla får alla och sen lever de lyckliga i resten av sina dagar....

2007-07-05 @ 14:19:58
URL: http://himmelellerhelvete.blogg.se
Postat av: Jerk

Ja..men det var ju roligt ;)..hade du varit här hade jag kunnat blåsa bort det onda ;)
Och nej..för så miserabla är de inte och det är alltid någon speciell som de saknar eller så..någon jävla dramakomedi är jag rakt inte..snart tror jag att jag blir en splatterfilm istället :)

2007-07-05 @ 15:27:06
URL: http://dalaibk.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback