Other guys are improving themselves..are you?

Klart som fan..det var så skrivet i stjärnorna..ingen skräll alltså..

Jag spenderar en lugn helg med att sova ikapp lite och bara ta det lugnt...det är döden för min dygnsrytm..jag klarar inte av det och kroppen ställer in sig på vad den tycker är en normal dygnsrytm (något som resten av Sverige inte riktigt håller med om..)...så efter att ha läst ut "Gangsters" av Klas Östergren spenderade jag 1,5 timme med att vrida mig i sängen..tänka ut det mer fantastiska blogginlägget efter det andra, gå tillbaks till barndomen och ändra lite i historien..sen gav jag upp..ska fan försöka sova när kroppen vill dansa...

La mig i soffan, slog på tvn tittade på "Alla älskar Raymond"..just då hatade jag alla som älskade Raymond...sen tar det slut innan jag hunnit somna.."Little women" börjar..visserligen är Winona med, men filmen är så tråkig att jag inte kan somna ens en gång..panikonanerar för att se om jag kan bli sömnig av det..vid 4 börjar Sportexpressen sända reprisen av den spanska cupfinalen..jag vet redan om att Sevilla vinner med 1-0, men nu får jag chansen att se målet som kommer i den 10-11 minuten någonting..efter det är jag nöjd..finns inget som brukar vara lättare att somna till än en fotbollsmatch som inte längre är intressant..vänder på mig i soffan övertygad om att snart sover jag...hör halvtidssignalen blåsas innan jag försvinner bort..

Klockan ringer kvart i sju och jag känner mig klarvaken (i huvudet), men när jag försöker öppna ögonen protesterar de vilt och jag inser att det är för tidigt..2 timmars sömn räcker inte..snoozar alarmet och byter kanal på tv till ettan..kanske jag kan få lite nyheter i det undermedvetna..9:38 slår jag upp ögonen igen..inser att måndagar bara är skit och funderar på att sjukskriva mig hela veckan bara för att slippa gå upp..ångrar mig till slut, vänder blicken mot tvn och ser att det TV4-Stockholms nyheter..vem fan har bytt kanal?? Jag har ju sovit..jag ser aldrig på fyran på morgonen...

Så har väl dagen mer eller mindre fortsatt..ett sms om att jag blir "lite" sen frukost på väg till tuben..uttråkning på jobbet..lunch..gott..solen skiner när vi går in i Kista galleria..borde ha glass på det här..köper en 88:an..klivet ut från Kista galleria och det regnar på mig och glassen..tack gud..du kan dö nu..you made your point, I'm not fit for this world..

Hur var din måndag?

Kommentarer
Postat av: Blue

här sitter jag och fnissar lite medlidsamt åt din glass och vädret.
Min måndag....? Jo tackar som frågar.... ungefär lika bra som din verkar det som....

Postat av: Vargakvinnan

måndagen från helvetet... törs jag ens nämna att jag varit ledig idag?

2007-06-25 @ 17:53:29
URL: http://vargakvinnan.wordpress.com
Postat av: Jerk

Blue: Regnet slutade väl ganska snabbt efter att jag kommit tillbaks till kontoret..mutter, mutter..jo din måndag såg lagom munter ut..
Wolfie: Ledig? men så skönt..sög måndagen ändå?

2007-06-25 @ 17:55:35
URL: http://dalaibk.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback