Pensionärshemmet Solitaire

Varför? Varför, varför, varför??
Varför vaknar jag kl.9 en lördag när jag är ledig? Den enda tid jag har att passa är kl.18 då jag ska förnedra mig i innefotbollens tecken...den här gången har jag ingen magsjuk dotter att ta hand om så...

Tröttnade på att ligga och dra mig (va? gjorde du? Var är Jerker egentligen??) och klev upp redan tjugo över nio...lite stapplande steg, lite tvekan..jag vet ju fan inte vad man gör så här tidigt på morgonen??

Efter en inre strid med mig själv kommer jag fram till att borsta tänderna nog är något som man gör när man klivit upp..efter de två minuterna känner jag mig helt vilsen..till slut tar jag mig en snus, sveper in mig i täcket och slår på Seinfeld-dvdn som jag vann hos
Steffo..

Några timmar senare får jag en utomkroppslig upplevelse och ser mig själv stå och stryka kläder..sådär på förmiddagen..jag följer mig in i köket och där ställer jag mig och börjar diska...

När jag är på väg att plocka fram dammsugaren tvingar jag in mig själv in i kroppen igen..efter en lång kamp finner jag mig med ett Rocky-album i handen sittandes på dass...Jerker har slutligen vunnit kampen...

Nu är bara frågan vad jag ska göra? Jag blir hämtad kvart över fem..det är nästan fyra timmar kvar...får väl lägga mig på soffan igen..har några avsnitt kvar av Seinfeld...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du börjar bli vuxen....otroligt men sant!

2007-11-03 @ 15:47:55
Postat av: Nathalie

Ett kap helt enkelt ;)

Postat av: Jerk

Ano: det får vi verkligen inte hoppas..det gör mig riktigt rädd de här ;)
Nat: Kap? Jag? Du måste skämta.. ;)

2007-11-03 @ 21:40:33
URL: http://dalaibk.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback