Imorgon kväll blir det tomt igen..

Halv elva..så länge dröjde det innan dotra frågade om jag inte skulle gå upp snart..tack gode gud för att hon kan sova länge ibland..

Jag? Jag somnade på soffan en halvtimme in i kvinnornas maraton...vaknade till en kort sekund vid tre innan jag somnade om igen..halv åtta imorse smög jag ner i min säng..livrädd för att väcka dotra...det funkade..

Sen spelade hon innebandy i min hall medan jag kollade på friidrotts-vm...de som sett min hall måste undra hur det gått till..den är kanske två kvm stor...snäste åt henne när hon slog innebandyklubban i tvn..

När friidrotts-vm var över och Kajsa samt Arvidsson visat att de inte var bäst när det gällde i år gick vi ner på gården och spelade innebandy..det var roligt...det är alltid roligt när man hör sin dotter skratta glatt..

För att avrunda en perfekt dag gick vi till Kanalplan och kollade på HTFF...det var ett misstag...HTFF var helt jävla usla idag..Enskede kändes som det sämsta division två lag jag sett i år...och ändå lyckades HTFF vara sämre...

Fick en kändisspaning iaf..Lasse Eriksson och Janne Mian..eller seriöst..Bosse Ringholm var där..

När jag sa till Emma:
- Ser du mannen i röd jacka vid dörren?
-Jaa
- Han har varit finansminister, han har suttit i Regeringen..
- Hur vet du det?
Så nu tror hon att jag vet allt igen..bra det..

När vi kom hem lagade jag till älgbiff med stekt potatis (jag var smart och koka 2 kilo potatis igår..det blev lite över..)..lite grönsaker och beasås...dotra var lyrisk och sa att det var det bästa hon har ätit..till och med godare än min gryta...

That's about it...hade tänkt såga HTFF mer..men orka...missar derbyt imorgon..förbannade jobb...visst, jag har egentligen inte råd att gå dit, men nog fan hade jag gjort det ändå...jag måste vara den enda kontorsråttan i världen som missar en match som börjar kl. 20 en måndag pga jobbet..suck...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bara inse du börjar bli vuxen ;)
Hade du en trevlig teater dejt? Synd man är ett lejon då...:D

2007-09-03 @ 10:09:14
Postat av: Jerk

Vuxen jag? Nädå..bara att titta på hur morgonen var..
Nä, hon har inte svarat..retar henne lite bara :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback