Livet är hårt för en Lebeman...

Efter att ha fastnat framför ett curlingspel lyckades jag till slut slita mig och gå för att ta hand om disken..jävlar vad mycket disk det var..

Sen var det dags att gå och handla till kvällens middag..innan jag gick till Ica tänkte jag att det vore bra att ställa mig på vågen, så jag vet vad jag har att kämpa emot...jag menar jag har ju slappat till mig lite och det känns som om ja gått upp något kilo...

Ja jävlar..plus 6 kilo sedan i våras..nästan uppe på rekordnivåer...begriper inte..när jag vägde som mest drack jag cola till 9 & 14-rasterna, jag åkte bil vart jag än skulle..jobbade till 20 på kvällarna och åkte förbi Pizzeria Jakten på väg hem till Hotell Träteam om kvällarna..drack öl varje helg...visst jag tränade också..var på gymmet i Bollsta en gång i månaden...men nu...så jävla mycket har jag inte misskött mig...det måste vara de förbannade luncherna på Food courten..nu får det vara slut på dem...i fortsättningen är det att ta med sig matlåda till lunchen...så jävla boring, men har jag inte råd med fettsugning så får jag väl ta konsekvenserna..

just ja..eeh handla var det...grejen med att jag vägde mig hade någon poäng..hmm...ja iaf..köpte potatis..kokt potatis är väl fan inte onyttigt iaf??
Gick förbi lösgodisväggen..39 kr/kg..hmm...om jag skulle köpa...nej Jerker, vad sa vågen egentligen innan du gick hemifrån?
Så jag lyckades hålla mig tack vare min sadistiska tortyr av vågen hemma...

Lagade mat...blev älgbiff, kokt potatis, någon sorts rosépepparsås (väldigt hemmagjord) och ett berg med grönsaker....behöver nog en större tallrik egentligen...det kan inte vara att jag är dålig på att beräkna portioner...

Och nu behövs det diskas igen..disken från igår har inte torkat än..varför lever man så här? Jag borde få bidrag för ombyggnad av köket så att det blir plats för en diskmaskin..det är fan inte mänskligt att jag som ensamstående ska behöva ta hand om min egen disk....

Ska nog spela lite mer curling nu..

Kommentarer
Postat av: S

åh diskproblem. jag lider med dig. ständigt denna disk!

Postat av: Blingbling

Som man kockar får man diska.

2007-09-30 @ 22:01:54
Postat av: Jerk

Jag skjuter på disken till imorgon..eller en del av den iaf.. :)

2007-09-30 @ 22:08:11
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Postat av: Nathalie

Jag instämmer fullständigt. Som ensamstående är det banne mig det värsta. Och kan du fatta, hur mycket disk en enda person kan rendera, eum, om man väntar ett par dagar med disken. Det är helt sjukt.
Jag har länge lurat på att skaffa en bänkdiskmaskin. Jag ska nog bannemig slå till idag.

2007-10-01 @ 08:12:07
URL: http://inteforintett.blogspot.com
Postat av: Jerk

Du har det bra..jag har inte ens plats för en bänkdiskmaskin (och jag skulle nog inte kunna skaffa någon ändå efter att totalt dömt ut storebror som skaffade en..å andra sidan brukar han äta hos min mor ganska ofta..)

2007-10-01 @ 12:03:31
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Postat av: Angela

Potatis är skit; fullt med energi som du inte gör av med = fetare. Och såser.. seriöst Jerk, INGA SÅSER! Du får knappra älgbiff med grönsaker istället, det räcker fint..

2007-10-02 @ 04:30:53
Postat av: Jerk

Näe..potatis nyttigt..såsen är ovanligt smal för att vara sås..jag tänker fan inte späka mig..älgbiff med bara grönsaker går inte att äta varje dag..

2007-10-02 @ 09:40:55
URL: http://dalaibk.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback