Pappa, jag skjuter små älgar så får du skjuta de stora..

image46

..var väl bara att lyda dotra och så blev jag tvungen att göra något för att åtminstone ha något att komma med när lillebror mest pratade med tidningar, radio & tv....
Så det blev till att skjuta en 11-taggare med slaktvikt strax över 300 kilo..så jag sköt åtminstone störst älg i jaktlaget under septemberjakten..
Storebror kände också hur han stod i skuggan och sköt två älgar under veckan..

Det var mycket media i Sörsjöskogarna..det sköts en björn hos ett angränsande jaktlag, en jakttidning var upp till ett tredje jaktlag...

Undrar om Angie kommer hata mig resten av året nu??


Nåväl, jag har slutligen skjutit mig en trofé, nu är bara frågan var hornet ska hänga..känns som om lägenheten i sthlm är för liten...jag behöver köpa en mer ståndsmässig våning, en som passar en storviltsjägare som mig..


Kommentarer
Postat av: tk

Grattis.

2007-09-16 @ 18:12:13
Postat av: Susfu

Du fick mig att vilja kräkas precis...

Postat av: Blingbling

Ett stort fett grattis till dig :) Tänk att man bor granne med en sån storjägare. Nu har du frysen full med älgkött I guess.Nice

2007-09-16 @ 23:08:41
Postat av: Angie

Hej. Jag hatar dig. Hejdå.

2007-09-17 @ 01:17:30
Postat av: Jerk

Tk: tack tack
Susfu: ?
Blingbling: Mja, fylld med fjolårets kött eftersom jag inte hunnit äta upp den delen än..
Angie: puss på dig..

2007-09-17 @ 01:35:35
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Postat av: S

först tänkte jag, stackars älg, sen tänkte jag, fin älg, finare än de i köttdisken på ica. och säkert tre gånger så god.

2007-09-17 @ 21:40:19
URL: http://detsofistiskamanifestet.webblogg.se
Postat av: Jerk

Låter nästan som om du försöker bjuda in dig på middag :)..du är välkommen när du vill..

2007-09-17 @ 22:09:32
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Postat av: S

Hm, jag är inte den som ger vibbar. Vill jag ha middag så säger jag det. Klassificera mig inte som en sån där jobbig brud som vill bli avläst. haha.

2007-09-18 @ 15:15:08
Postat av: Jerk

Näe, det är sant..du har nog rätt i det..hade du velat att jag skulle laga middag åt dig hade du sagt det :)

2007-09-18 @ 15:22:19
URL: http://dalaibk.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback