En del har det..andra inte..

"I balans" är ledordet för företaget i år..imorgon på månadsmötet ska vi få veta mer..det ryktas om en internationell stegtävling i mars..mars?? Det är ju för fan påsk då..då ska jag ligga på kökssoffan hela helgen..

Nåväl..i balans menas väl med att jag ska komma i tid antar jag..vilket osökt för mig till vad som väntar på alla hjärtans dag (av alla jävla dagar)...utvecklingssamtal..det enda jag hatar mer än lönesamtal och stiga upp på morgonen..suck..jag har ju inga ambitioner..ingen lust..jag vill vara rik och spela biljard på dagarna..slacka omkring..skulle jag få tråkigt med det fick jag väl börja bowla istället..

I balans ja..undrar vad ekonomichefen tycker om det?..som slet av båda ledbanden i foten och bröt benet i onsdags när vi spelade innebandy..ingen innebandy på 2 år var hans dom..då är han redan pensionerad (typ), så vi kan nog räkna bort honom i fortsättningen..

Jag har faktiskt funderat lite (ja, på riktigt..det är säkert, jag lovar)...funderat på jobbet och så..varför jag hyser sådant agg mot att åka dit..och förutom för att jag ligger så ini helvete efter just nu...och jag får inte ligga efter...så är det inga direkta fel på det...bra kollegor..söt städerska som säger hej och ler..egentligen är det nog ganska givande arbetsuppgifter..lönen suger väl, men ändå..det är inget egentligt fel på jobbet..felet är nog mig...jag har varit där i åtta år..jag orkar inte vara entusiastisk...jag orkar inte engagera mig för 300:e gången över något som andra gjort fel...fel som deras företrädare lärde sig att inte göra något mer..

Jag har varit där för länge helt enkelt..i söndags var det 8 år sedan jag började där..sedan jag flyttade till sthlm..jag har i princip samma jobb, men med fler och mer kvalificerade arbetsuppgifter givetvis (jag är inte helt koma i huvudet)...8 år...när jag flyttade ner så var det sittplats på östra och Bajen förlorade mot Giffarna i premiäromgången..hmm..ja, det är ju sittplats där nu igen förstås...Bajen hade aldrig vunnit SM-guld...priserna på bostadsrätter var extremt höga..nu är de ännu högre...man kunde anmäla sig som intresserad till de första lägenheterna i Sjöstaden..

Allt detta och jag har suttit på samma stol (försök ignorera att jag haft sönder tre av dem under min tid på företaget)...jag måste nog hitta något nytt snart..men vad? Jag har inget genuint intresse för något..inget som kan ge mig jobb..jag har nått mitt yrkesmässiga mål..det gjorde jag redan -96, när jag fick ett kontorsjobb och slapp stå på golvet..

Kommer jag inte på något annat att göra måste jag lära mig att se fram emot att hålla på med byråkratiska Schweizare, pundhuvuden till kunder och norrlänningar till säljingenjörer (inte alls en passning till Erik..)...

Det håller inte att gå dit och gnälla hela tiden..det håller inte att det bästa på hela dagen är ca 17:15 då städerskan böjer sig ner för att tömma papperskorgen och man kan stirra ner i härligheten...

Jag får helt enkelt skärpa till mig...börja komma in tidigare, för att göra ett bättre jobb, för att i framtiden antingen kunna vara ledig oftare eller gå hem tidigare..

Eller så får jag på allvar börja leta nytt jobb..jag funderar på relationsexpert..kan Eva Ruiz så...


Kommentarer
Postat av: Sivan

Ooo... kan du inte ta lite tjänstledigt och prya på ett av de dussintals ringintillmigjagsomjobbarhärförattjagvillsynasirutanochintefårnågonvettigpositiondetkostarendasttiospännvilockardigmedhundratusenmendetfattarjuallautomduattingennågonsinkommerattvinna-program?? Då kommer säkert ditt nuvarande jobb kännas som att du är kung på stället, städerskan är din kurtisan och ditt enda bekymmer är att du måste bränna upp alla släpande dokument utan att kika på dem, men du gillar inte röklukten. Öööh.. kanske borde sova nu. Hejpåre.

Postat av: Blue

JAAAAA Sivans förslag lät riktigt bra... hahaha skulle vilja se dig stå där och försöka se taggad ut medan du lyssnar på den sjuttielfte som inte kan komma på ordet innebandy när det bara fattas en bokstav... ;)

2008-02-13 @ 09:03:07
URL: http://himmelellerhelvete.blogg.se
Postat av: Jerk

Fast jag är ju redan kung på stället..det är till mig folk kommer när de har frågor :)
Det är bara lönemässigt som jag inte är kung..
Å andra sidan..det kanske vore roligt att kaskadspy i direktsändning också..eller stå där när Berit 47 ringer in och känner sig ensam eftersom hon är apfull :)

2008-02-13 @ 09:17:58
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Postat av: Erik

Jag får väl försöka att underlätta din vardag så gott jag kan. Eftersom jag är så underbart duktig så har jag ju numera två biljetter till Svenska Filminstitutet. Om du sköter dina kort rätt så kanske du får följa med. Men det beror ju på om jag har en gräddfil i RFQ kön!

Just idag är jag stark!

E

2008-02-16 @ 16:08:39
Postat av: Jerk

haha...skulle vara därför då :)

2008-02-16 @ 17:36:30
URL: http://dalaibk.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback