iih ååh eeh ååh full som en kastrull..eller crash boom bang..

Jag vet inte riktigt vad jag gjort, hur jag retat gudarna, men de har definitivt tagit ett extra steg i kriget mot mig..det som förut mest handlade om att bilar ofta gick sönder när jag körde dem är nu på en helt annan nivå...nu tar jag det snart personligt...förra veckan krockade taxin när jag var på väg till Arlanda och i fredags var det dags igen..

Men vi börjar från början..fredag...strålande sol...jag tar tidig lunch för att köpa shorts...som vanligttar det onödigt lång tid när jag ska shoppa..till slut är jag iaf klar..på väg till kassan träffar jag städerskan, hon visar den oranga bikinin hon har köpt, jag gör en mental bild av hur hon ser ut i den..sen är det tillbaks på jobbet...

Väl där har vi blivit indelade i olika bilar för att ta oss till sommarfesten..det är jag, tyskan och den nya säljchefen..vi får en karta och en rebus att lösa...inga problem och när klockan blir 15 drar vi från kontoret..

Den nya säljchefen kör (det är ändå hennes bil), tyskan sitter bak och jag försöker läsa kartan..jag misslyckas kapitalt (oväntat) och vi kör fel..vi är någonstans vid Vallatorp när vi bestämmer oss för att vända..här är en lämplig korsning att göra en u-sväng på...eller inte kanske..den där röda Audin som kommer emot oss i 60-70 kilometer i timmen tycker det absolut inte och kör in i framvagnen..en meter längre bak och jag hade haft dess vänstra strålkastare up my ass..nu blir det bara plåtskador..ringa bilbärgare, ringa någon från jobbet för att få skjuts till festen..HR tror inte på oss först, men kommer till slut...vi var inte så långt ifrån stället...i princip bara på fel sida motorvägen..kul..

Eftersom vi krockat får jag skynda mig att byta om till kajakturen..det visar sig också att jag är den enda som fått singelrum..detta eftersom Erik och T av olika anledningar hoppat av..det visar sig senare också att jag var den enda som i princip inte behövde något rum..

Paddla kajak i en timme..eller rättare sagt..han som satt bakom mig paddlade, jag njöt mest av vädret..relaxade..efter turen var det äntligen dags för öl..öl och öl..några spelade kubb..jag förklarade varför jag hatar det spelet..den blonda controllern retade mig för mitt uttal av huvvet...dags för en snabb dusch...ok, jag kanske behövde rummet lite ändå..
Dags för middag..på väg dit nyper den blonda controllern mig där bak..

Grymt god middag..grillat och öl..musiktävling..först signaturmelodier från tv-serier..jag stångar pannan blodig när det visar sig att vi missat Familjen Macahan...sen är det intron..jag tokdominerar...plockar låt på låt..plockar namn på artister..städer låtarna handlar om..mitt lag leder när det är dags för nynnings-tävling...där är jag helt lost(det kan bero på att promillen stigit till någonstans mellan 3 och 4 då...Mrs H är den tokdominanta i den här tävlingen...mitt lag slutar trea till slut...jag bar vårt lag till en..eeh..nästsista plats..flörtandet med den blonda controllern har fortsatt..

Nu blir det discodans..vi vet alla vad det innebär..Jerk går till baren...fast det här var en undantagskväll..en på miljonen..en episk afton...något som händer en gång per årtionde...Jerk går tillbaks till dansgolvet och dansar..eller rättare sagt utför något som ibland kan liknas vid dans..men oftast är det något orytmiskt hoppande..buggar med den blonda controllern..snurrar henne och hon blir paff över att jag är den som för...hoppas till 99 Luftballons..choop-choop song kommer upp och jag försöker kyssa alla där..jag pussar den blonda controllern på kinden..jag är fan lycklig..jag borde dricka oftare..avslutar med en tryckare med Mrs H...jag var fan på eld där på natten...en sån energi har aldrig skådats..det var tvärtemot snefylla detta..det var en euforisk fylla...jag hade så roligt att jag borde ta livet av mig..jag får det inte bättre..

Vår VD får hämta sin tax free-whisky och bjuda de som fortfarande är vakna..det dricks..det ser ut som att det hånglas där det inte borde hånglas..den blonda controllern masserar mina axlar..hon masserar allas axlar..någon kläcker den übersmarta idén att vi ska basta...sagt och gjort..HR och den blonda controllern är också med på det..vi skickar VDn till att leta mer öl..utan resultat..det finns lite vin kvar iaf..så fyra på morgonen går jag in på rödvin..

Vid femtiden vill alla gå och lägga sig..på riktigt? alla? Nej, inte Jerk förstås...övertalar Viktor att det är dags att bada för första gången i år..det finns inget alternativ..solen är uppe..det är bara 100 meter till bryggan..nakenbad..fyllenakenbad är fan det roligaste...basta lite till..duscha av sig och sen gå till hotellet..oops..ekonomiassistenten springer omkring naken i korridoren...eller rättare sagt..underkroppen är naken..vi är gentlemän och tittar bort tills hon kommit in på sitt rum..sen spelar vi biljard...min motståndare dominerar, men förlorar till slut ändå...och tröttnar..han går och lägger sig..vad göra nu? Gå och lägga sig redan?

Näe, går jag och lägger mig nu kommer jag att sova hela dagen..hmm..solen skiner...jag går ut på gräsmattan och lägger mig för att sola..när klockan är halv åtta somnar jag på gräsmattan..vid nio vaknar jag av att någon tutar bredvid mig..mina kollegor börjar lämna stället..jag går upp och äter frukost...pikar ekonomiassistenten lite...pikas lite..pikar fler lite..lyckas snika åt mig samma skjuts som den blonda controllern...vi åker tuben från Kista tillsammans...hon kliver av i Solna..jag hinner med att önska att den där förståndshandikappade killen satt sig någon annanstans innan jag är framme..en cola på donken och sen soffan..kan inte sova..ringer den blonda controllern så jag kan få hennes mobilnummer och har någon att skicka tyck synd om mig-sms till...

Just ja..jag lovade Beerbelly bilder också..



Kommentarer
Postat av: beerbelly

Låter som en riktigt bra fest det. Lite som saknas i historien men kanske bäst för alla inblandade :)
Inte riktigt de bilderna jag hoppats på men tack =)
Fan att det nästan bara är killar på mitt jobb. Inga sexskandaler på festerna.
Ha en bra kväll!

Postat av: Blingbling

Vilken badpojke :) Var det inte kallt?

2008-06-01 @ 21:25:47
Postat av: Jerk

BB: Jo, det var en alldeles för bra fest, nu inser jag hur grått och tråkigt mitt liv är normalt..nja, det som eventuellt saknas i historien har nog med mitt minne att göra..jag var iaf inte inblandad i någon sexskandal..det hade jag kommit ihåg :)
Blingis: med 4 promille i kroppen klarar man allt :)

2008-06-02 @ 10:04:19
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Postat av: Åsa

Hehe. Mer firmafester åt Jerk alltså. Så kan det sammanfattas!
Lite klent av dom andra att vika ner sig så tidigt, det är väl det enda som sticker i ögonen - annars verkar det ha varit en höjdarpersonalfest! ;-)

2008-06-02 @ 17:07:39
URL: http://vindvirvel.blogg.se
Postat av: Jerk

Nja, bör nog vara mindre festande har jag kommit fram till..bör inte vara något festande öht..livet blir så förbannat grått och trist när man upptäcker att man kan ha roligt..
Men visst har du rätt..de vek ner sig väl tidigt, å andra sidan var väl alkoholen i princip slut :)

2008-06-03 @ 09:30:07
URL: http://dalaibk.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback