Curlingens ABC...

Beerbelly har svårt att se njutningen i att kolla på curling...jag har viss förståelse för det, men ska göra mitt bästa för att förklara..

A: Anna Svärd. född Bergström. Det räcker så..mer behöver inte förklaras..
B: Bo. något en curlingroupie gör på hallen, när lag Mabergs spelar DM..fram till söndagen då, då bor curlinggroupien i bakfylleland
C: Camilla Gröseth. antagligen den vackraste norskan någonsin (se bild).
D: Dava. mannen, myten, norrlänningen. när övriga killar i curlinglaget skaffar barn blir han ungkarl..
E: EMpa..kliver in och hjälper Mini till EM första säsongen..
F: Final, vanns igår av lag Mabergs..EM nästa..
G: Githmark Linn, den blonda norskan på bilden, hon har spelat OS och tycker om fylleboxning..
H: Henke Curling. Något så obskyrt som en GIF Sundsvall-supporter. Tycker om att nakenbada vid Långholmen..
I: intresseklubben antecknar börjar det bli..
J: Jerker, världens första manlige curling-groupie..
K: Kiiskinen Katja. Min första curling-kärlek, ryktas ha gått ner sig totalt och har tvivelaktig smak på män..
L: Lollo Marmont (stavning?) gav PMS ett ansikte i Nagano -98...
M: Mini. Försöker ständigt dölja sina tider som häradsbetäckare genom att skylla på mig..
N: Norberg, i Oslo stirrade jag mest ner i hennes urringning..
O: Oslo cup, den första (enda) utländska turnering som jag curling-groupiat vid..
P: Prytz Andy, försökte övertala mig i Oslo att matriala för hans lag istället..verkar som jag valde rätt, trots löftena om pengar, öl och bättre hotellrum..
Q: Quinna? finns det något på Q??
R: Ryska, försökte jag prata med det ryska EM-laget, också det i Oslo, förstod inte mycket..
S: Stina, söt skipper i VM-laget..
T: Thomas, coach i Mabergs..även om jag stod som i coach i första utskicket från Oslo cup..
U: Undvika. Mini undviker ständigt att tacka matrialen i segertalen..
V: Våffla, serveras i Oslo, blev för många..som vanligt..
X: Cirkulerar det många i curlingvärlden..flest har nog trean i Y-buss..
Y: Y-buss, yngre killar än lag Mabergs. Fick pisk i finalen, men ser fram emot banketten i Oslo igen..
Z: Zeke, legendar..
Å: Åh, vilken dum idé att försöka få ihop ett jävla ABC...
Ä: Älg, bjöds det på några timmar innan mitt presentationskort togs..det var en fest med curlinglaget..
Ö: Övik, syns i december

Märklig dröm

Jag hoppas ha hjälpt Beerbelly förstå min fascination för Curling lite bättre med det här inlägget..hade kanske räckt med bilden iofs..

Kommentarer
Postat av: karren

Jag fattar inte varfär man ska tiita på vuxna män som vrålar och stönar.Har du inget jobb att sköta som oss andra ?
Ha de gött

2008-03-19 @ 15:06:27
Postat av: Jerk

oss andra? Du kan inte räkna in dig själv i den gruppen..
angående vrålar och stönar, så hörde jag att sambon din undrade samma sak i morse när du försökte få din feta lekamen ur sängen? ;)

Postat av: karren

Jag har sovmorgon varje morgon, så hon går upp låååååångtföre mig

2008-03-19 @ 16:28:39
Postat av: beerbelly

Hehe bilden hjälper långt. Så fort jag såg bild i texten scrollade jag förstås =) Sen kunde jag inte koncentrera mig mer på texten.. sorry.
Ser alla som curlar (?) ut som hon på bilden så blir jag gärna med och kollar.
Ha det gött!

2008-03-19 @ 16:43:44
URL: http://looser-beerbelly.blogspot.com/
Postat av: Jerk

karren: ännu värre, du vrålar och stönar när du sover??
BB: Du skulle se Camillas syster :)..fast det finns undantag..tyvärr..
Texten var mest en ursäkt för att få publicera bilden igen :)

2008-03-19 @ 18:42:47
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Postat av: Lillebror

Törstig i påsk?

2008-03-19 @ 20:22:13
Postat av: Jerk

Jadå..jag räknar kallt med att ha ett gäng öl uppe i huset..de som blev kvar efter julen.. :)

2008-03-19 @ 21:38:29
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Postat av: Simon

Plötsligt börjar även jag som av en händelse att inse tjusningen med curling..

2008-03-19 @ 23:33:22
URL: http://herregud.wordpress.com
Postat av: Jerk

haha..ja det är en eeeh..fascinerande sport :)

2008-03-20 @ 00:50:14
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Postat av: Oernie

För f-n Jerk! Q som i QPR, Queens Park Rangers, Queens PR eller hur f-n du nu väljer att stava det!! C'mon U R'sssss!!

2008-10-04 @ 20:58:46
Postat av: Jerk

Fast de har väl inte så mycket med curling att göra?? Eller ja, en del skulle väl inte kalla det fotbollslag heller ;)

2008-10-04 @ 21:11:40
URL: http://dalaibk.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback