suck..Gott Nytt År!! då..

..för jag vill va som andra...så jag önskar er ett gott nytt år...

Nyårslöften och summering av året (samt fjolårets nyårslöften) kommer när jag nyktrat till..går det riktigt bra blir det någon gång i februari...

Just nu sitter jag i bara kallingarna (jag vet..ni vill ha mig..eller så bestämde ni er helt plötsligt för att skippa middagen ikväll) och skriver...varför? Kanske borde göra mig klar istället?..nåja..jag dricker en öl iaf..tuffar till mig innan det är dags för en whisky...

Ska på nyårsfest..går dit själv (oooh skräll..)..så man från skogen som jag är behöver jag lite hojtarolja..och lite Moneybrother (Pengabrorsan är sketabra) innan..för nerverna..

Fint är det också..klädsel Kavaj...har till och med klet i håret..för att det inte ska bli fööör stort...om det blev bättre? Fan vet..med en bedrövlig frisyr kanske de hade koncentrerat sig på den istället för klädseln och megamagen..

Ok..du svamlar..skärp dig nu..varför sitter du i bara kallingarna och bloggar..knappt Johnny D skulle komma undan med något sånt..

-Tja..jo..du vet...det var ett tag sedan jag hade kostymbyxorna..
-ja..fortsätt....
-ja va fan...jag vet inte om jag kommer i dem..kanske blivit för fet..
-Kunde köpt ny kostym kanske..
-va fan..jag ska ju bli skitlätt 2007..då blir den för stor..nä'ru...för snål för..
-Hmm..har du några andra svarta byxor då?
-Joo...men jag vill ju att det ska matcha..
-Med tanke på resten av klädseln kan du vara lugn..det är ingen som tänker på det när du kommer med den där gräsliga skjortan..
- Ok då..ska väl gå och prova byxorna..funkar slipsen förresten?
-Tar iaf bort fokus från ansiktet..
-Schysst..den är på..Kan jag ta en whisky först
-Det som känns bäst för dig är nog rätt..
- Åh, bra..så jag kan bli fulltids-pedo också?
-Nu ger du dig in jag ger dig en burk med whoopröv..

/Jerk

Uppdatering:
Byxorna passar, men får nog skippa maten ikväll..likaså ser jag nu normal från midjan och ner..men från byxlinningen och uppåt är jag en flohabba...får alltså gå på händer ikväll..

Mitt kylskåp...

Mitt kylskåp


Jag har lovat
Mel, så här kommer en bild..

Nästan lite mer än vanligt...ska vi vara ärliga, så finns där även en nyinköpt ost och ytterligare en flaska julmust nu, å andra sidan kommer det snart att försvinna en öl så...

Frågan är också om det inte är dags att slänga de mesta av grönsakerna..de har legat där ett tag nu..

Så hur ser ditt kylskåp ut? lika patetiskt som mitt?

/Jerk

Mitt 2007..

Årshoroskop 2007... enligt Expressen

ÅRETS TEMA: Hinder!
  • Hinder kan dyka upp i tid och otid och störa dina planer. Men ju mer flexibel du är desto mer kan du trots allt dra nytta av det som sker. Du vågar anta en spännande utmaning i vår!
  • Va? Hur fan slö får man bli..Gud gör en re-run..2006 all over..

    KÄRLEK:

  • Du är redo för kärlek och i år kan du bli intensivt uppvaktad från mer än ett håll.
    Det kan bli svårt att välja!
  • Gosse..jag har varit redo länge..fast svårt att välja? Spännande problem..

    PENGAR:

  • Trots att du kämpar på blir utdelningen kanske inte lika stor som väntat. Kanske du ska prova en tipsrad i februari.
  • Meh...nu kör vi repris på hela 2000-talet..gud vad skoj..

    SE UPP FÖR: Att gapa efter för mycket.
    Äta mindre då..

    Ok, i princip..så här gör vi...jag sitter hemma i soffan och väntar på alla vackra tjejer som ska falla för mig..för jag har ju inte råd att gå ut 2007 heller då?
    Kul...saknas bara en bokstav så får man ett ord för något jag skulle vilja sätta i pannan nu..gissa rätt och vinn en dejt..den blr i soffan..massvis med älgkött utlovas...

    /Jerk


    Ali G..

    ..min favoritdel är nog när han "hjälper" artisterna att förbättra sina låtar (Help the fucking aged)..

    Tidigare i veckan när han frågade Travis om han var medveten att han var med på tv..ska du se ut sådär?`

    Stor humor..

    /Jerk

    Service, människa..service!!!

    Fan helt otroligt...ja, "tåg"-resan tillbaks till verkligheten blev ett helvete...näe..dotra ställde sig inte upp och stolt deklarerade att hon var ungmoderat och djurgårdare...dotra är för alltid underbar (synd hon har så grinig pappa bara)..

    Men Tåg i Bergslagen..fucking Tågkompaniet...de ska pryglas!! Det måste gå att få utöva tortyr på reseföretag som inte har någon som helst service..

    Det började annars ganska bra (eller ja..)...jag vaknade..strax före nio...dotra kom in..tyckte det var dags för mig att gå upp...duschade åt frukost..packade ner strax över 5 kilo älgkött (inklusive en älg-falukorv)...packade i bilen..tog hand om ratten...kom i god tid till busshållplatsen ute i ingenstans..får som vanligt vänta ett tag på bussen...men den är iaf inte överfull den här gången..

    Den kör in sin lilla försening på vägen till Mora...så vi får en halvtimmes dödtid...lugnt...inte så mycket folk på tåget heller...dotra och jag läser (hon försöker febrilt lära sig..hon har fått läshuvudet från sin mors sida..jag läste långt innan första klass..)

    Sen är vi i Borlänge..nu börjar det...vi har en halvtimme här också...så vi går in i väntsalen (gammal man nu..prostatabesvären börjar komma)..då ser jag det..tåg till Falun,Gävle inställt pga elfel..ringer upprört till ovan nämnda företag (framöver går det under namnet Satan)...hon i kundtjänst vet ingenting...men ringer iaf upp..det kommer en ersättningsbuss...den kommer att gå ca 14:20...endast 5 minuter sent alltså..då kan det funka med anslutningen i Gävle..

    Bussen kommer 14:30..jaha...förlorat 10-15 minuter redan..känns bra...dotra kommer iaf till Falun som hon ska...sen börjar kampen mot klockan..tåget från Gävle till sthlm går 15:55...

    Vi kommer in till stationen kl. 15:58..står det något tåg där? Har de hållt det för oss stackare? Nej fan heller..det har redan gått...alla andra jävla tåg är minst 20 minuter försenade, men det har gått..

    Så, då stod det givetvis någon från Tågkompaniet där och förklarade vad som gällde? Nej, fan heller..

    Ringa deras kundtjänst? De stängde kl.14...

    Teamar upp mig med två andra killar..en ska till Linköping, den andre till Götet..Killen från Götet ringer SJ och försöker skälla lite..misslyckat..

    Lkpg-killen får vänta till 2-3 timmar minst för att ta sig till Lkpg
    Götet killen har det ännu värre nästa tåg för honom..kl 01:52

    Jag har 2 timmar till nästa tåg..ett X2000...

    Till slut bestämmer vi oss..vi går till en taxi...kan du köra oss så vi är på Centralen före kl.18:15? Yup...

    Vad kostar det? Fast pris..2000 pix...Vad säger vi?..Kör för fan..blir ingen större skillnad mot X2000...

    Vi kommer in till Centralen strax före kvart över sex..vet inte om Götet hann med tåget..Lkpg hann med sitt iaf..det gick 18:25..

    Nu ska Lkpg bråka med Satan för att få tillbaks pengarna...han tog kvittot och pengar av oss..vi har varandras nummer...får väl höras någon gång i veckan..

    Men fatta!!! Service!!!! Service-företag!!! Sjukt jävla sur jag var...en simpel resa på ca 45-50 mil med bil tar plötsligt 9 jävla timmar för att jag försöker vara någorlunda miljövänlig (Har alltså inget med din usla ekonomi att göra att du åker tåg?)

    För övrigt talade jag med två fjortisar när jag kom in på Centralen..märkligt nog blev jag mycket gladare av det...Satan har alltså gjort mig till Peddo också...Fan va skönt att vara hemma igen!!!

    Övrigt om veckan kommer..

    /Jerk

    Bah Humbug!

    Bah Humbug!!
    Det var det ja..


    /Jerk


    Wish it was spring break...

    Snart är det dags att gå upp...för en helvetes färd på 6 timmar norrut och västerut...i ett överfullt tåg med en massa andra idioter som också har köpt en abnorm mängd julklappar...det kommer antagligen vara överfyllt och försenat..så man får sitta oroligt och kolla på klockan hela jävla tiden..sedan har man också tur så man får den fetaste personen på hela tåget bredvid sig medan dotra sitter 5 meter bort eftersom det var omöjligt att boka i samma säte för 1 månad sen..

    Gud, vad roligt det ska bli...

    Köpte sista julklappen idag...ja, jag vet..jag har koketterat om hur jag varit ute i god tid med mina julklappar och blablabla, men den här julklappen var jag tvungen att vänta på...dotra har fått en munktröja....Bajen givetvis...undrar om hon såg logiken i att jag slog in den efter att hon prövat så den passade i shopen?

    Det första hon sa...wow, Hammarby pappa...sen sprang hon omkring och tittade storögt på alla saker som fanns med Hammarbys klubbmärke på...gissar att jag får fortsätta att handla födelsedagspresenter och julklappar där ett tag till..

    Däremot blev det inget säsongskort till mig...vet inte vad som hände..helt plötsligt blev jag snål efter att ha bränt 7000 av skatteåterbäringen...jag menar..jag hade ju råd med ett säsongskort..nåja...får se om jag kan få till ett när jag är tillbaks i stan...

    Tråkigt för er (mmm..säkert..) så får ni vila från min blogg i en vecka nu...vägrar plocka med datorn och surfa på segmodem...iofs har både storebror och kusiner bredband, så kanske det kommer någon uppdatering (gå in varje dag och titta om det hänt något..så besöksstatistiken ser bra ut ;) )...

    Sammanfattning av året...hur det gick med nyårslöftena...nya nyårslöften...resumé över julen, juldagsfesten på puben i församlingshemmet komemr väl när jag är tillbaks i stan...

    Hmm...känns som om jag glömt något???

    /Jerk

    Barnflicka sökes..

    Dotra är här..så den energi jag en vända hade igår för att skriva ett av mina korta, kärnfulla och humoristiska (ja, tjena) inlägg försvann...det blir lätt så när man inte är van vida att ha en ADHD-dvärg i sin lägenhet..

    Nu är jag på jobbet..dotra sitter framför Hitta Nemo, så jag har ca 1 timmes frid kvar..sen kommer hon och ska rita igen...tyvärr har hon ärvt mina talanger i teckning..

    nåja, imorgon åker vi upp till skogen..ska bli skönt...vi kommer nog att ha jätteroligt i den osnöiga idyllen..

    Ska röja lite på jobbet, sen åker vi till Bajen-shopen för inköp av den sista julklappen...klart dotra måste ha en ny munktröja..

    "Trött, jag är trött, jag är jättetrött
    Får jag sova lite?
    Nej
    Får jag sova lite
    Blir jag pigg, blir jag pigg
    Blir jag pigge-piggelin"

    /Jerk

    Hovet, Söderstadion, Zinkensdamm

    Tillbaka efter avskedsmiddagen för Sandro (Schweizaren)..vi startade med ett par öl hemma hos mig (chefen fixade så vi tog hem några från jobbet, av de som blev över från inflyttningsfesten)..jag fixade i ordning Paul Burgis berömda Hot toddy sen drog vi på bandyn..

    Tyvärr hade vi alla företagets tider i oss så vi kom 20 minuter för sent (öknamnet är sooner or later..syftandes på vår leveranssäkerhet förr i tiden)...Bajen ledde redan med 3-1, men Sandro var exhalterad ändå..they are skating really fast...

    Hot toddyn blev en succé..lika äckligt som den luktar..lika god är den att dricka...Bajen vann med 13-2..sen drog vi till Texas Longhorn..där var redan Ida, GKAM och T...öppnade med frozen margaritas i baren...lite ribs och öl senare var magen full..

    Vi kom fram till att Sandro och jag är väldigt lika...samma favoritrestaurang på food courten (Spanjoren)..samma favoritsås till nachosen innan middagen..intresserade av sport...synd att han är en man..

    GKAM fick reda på sin nya uppgift också..han får ta över efter mästerplaneraren som slutade idag...till sin hjälp får han en blond peruk och lösbröst..yup, Jerk behöver någon ny att prata snusk med..

    Min favorithistoria med henne?

    När hon skulle ta ett piller efter lunchen, men råkade tappa ner det i hennes urringning..jag var (gentleman som jag är) givetvis snabb att erbjuda min hjälp för att fiska upp pillret åt henne..hennes kommentar? Du vill bara tafsa på mina bröst..

    Maken till ohyfs har jag sällan varit med om..okej då..det var väl ganska sant..jaja...

    Imorgon kommer jag (som vanligt efter en liten krogrunda) in till jobbet strax efter lunch...den här gången har jag iofs en giltig orsak..ska hämta dotra vid Bromma flygplats...ska bli så kul att se henne igen..sen åker vi till jobbet...hon ska vara med mig dit på fredag också...

    Eller som chefen kallar henne...Lill-Jerker...

    snart jul...

    /Jerk

    Alla på en gång nu...

    Borde kanske skriva om att jag har så mycket på jobbet att jag funderar på att hoppa från balkongen..eller hur en glödlampa gick i lägenheten för andra dagen i rad (tänk på det själva..hur många har jag i en etta egentligen??), men vi skiter i att negga i det här inlägget...här ska vi glädjas..

    Vaddå? Vad skulle du ha att vara glad för? Fan, jag försöker ju...

    Ok, den stora anledningen är att idag firar min blogg 1 år...Grattis Jerkers blogg!!!..

    Jo, det är sant jag har under ett års tid plågat cyber med otaliga inlägg om min sexuella frustration, gnäll, koloskopi-undersökningar och meningslöst dravel (ska jag vara ärlig är jag lite orolig för mig, min sexlust har nästan helt försvunit de senaste veckorna..fortsätter det så här kommer jag inte ha något att skriva i bloggen..)..

    Det enda rätta nu vore egentligen att storstilat avsluta bloggen, men jag kan inte göra den stackare som googlade "kåt malung" besviken och bara lägga av..jag fortsätter orera..efter nyår förväntar jag mig att mycket kommer att handla om hur jag åter tar tag i kärring-spinningen, att sexlusten är tillbaks, hur jag vinner skytteligan i innebandyn och hur otroligt jobbigt det är att vara husgud och kitchen-bitch på jobbet..ungefär som vanligt alltså..hoppas också att jag verkligen kommer att träna så flohabban dör en gång för alla..

    Jag ska bli smal och snygg (mindre ful iaf) och jag ska träffa någon..någon att skratta med, ligga och mysa i soffan..någon som förstår att jag är helt förstörd efter att Bajen torskat mot Kalmar..Jag ska ha också ha en bättre ekonomi så jag kan unna mig de saker jag vill ha (tja, då var vi inne på kvinnor igen då..).

    Eftersom jag inte lyckades i september med mitt jakt-actionkort testar jag att vädja mer till er mjuka sida...

    Öm bild mellan far och dotter

    Se hur ömt denne moderne man håller om sin dotter under sin 30-årsfest på sitt egna gods. Vilket kvinnohjärta smälter inte av den kärlek som denne underbare man visar sin älskade dotter?


    "When the sun goes down I am with you

    When the sun comes up I am there

    When the sun goes down I am with you"

    Jerk


    Fan, jag får sluta skriva inlägg på måndagar...

    Måndag, måndag..hur lyckas jag varje gång??

    Yup, försov mig igen..vajre måndag samma sak..hamnat i den oroväckande trenden igen..

    Till mitt försvar ska det sägas att jag somnade först någon gång efter fyra i morse...vet inte varför...borde somnat sött efter allt städande i helgen, men kanske beror det på att jag knarkade julmust igår...det och min överdosering av julmusik kan ha gjort det hela..hjärnan vägrade somna..lallade bara omkring med bjällerklang ringandes i öronen..

    Nåväl, väl på jobbet får jag ett mail som säger att min mailbox is over it's size limit..men up yours..behöver jag mer?? Jag är grymt långt efter på jobbet redan..ska jag nu behöva sitta och rensa mail en halv dag??

    Chefens lösning? Läg alla mailen i en folder och gå igenom dem sen...men, då kommer jag ju aldrig att rensa dem? Nej, just det..

    Öööh..lösning? nja...med tanke på att de flesta verkar tro att jagär någon sorts husgud som kan svara på allt, vet jag inte om det är så bra..håller ju redan på att sortera bort materialdeklarationer eftersom jag inte hinner med dem...ignorerar helt enkelt..fryser ut dem tills de ger upp och skriver sig själva..jag är en mobbare...bara att inse..är en hemsk människa som mobbar materialdeklarationer...

    Senare på eftermiddagen..frågar han om jag kan hjälpa innesälj med något, för de måste jobba över...jag stirrar ömkligt (ynkligt..välj ord själv då!!) visar min inbox på 50 mail...jag har ju det här..jag hinner inte med mitt jobb? Näe...men ändå..

    Va fan...är det någon som hjälper mig om jag har mycket att göra? Jag får väl fan jobba över då jag också...be säljarpacket att hjälpa dem..kanske de får lära sig något om hur det funkar...nejdå...det lägsta hjonet av alla ska hjälpa varenda en om de har lite mycket att göra...

    Seriöst, samtidigt får jag fler uppgifter att göra..vilket ju är bra eftersom jag inte hinner med det jag har idag...nu får jag välja att ignorera fler arbetsuppgifter..skitbra...

    Fan..ge mig julstämning för i helvete...!!!

    "Vilken härlig dag
    Man blir härligt glad
    Alla pojkar små
    Är så söta då"

    /Jerk

    Det förra inlägget..

    ..var förresten inlägg nr 500...och troligen det första som handlat om att jag städat..

    De övriga 499 inläggen har mest handlat om min sexuella frustration, lite ordinärt gnällande, ett om att jag haft sex (eller ja, de där sekunderna var till slut värt säkert både 2 och 3 inlägg)..så har jag även uppmärksammat varje gång jag kommit upp på ett jämt hundratal också..allt för att skicka ut så mycket dynga att cyber snart exploderar..

    Mitt inlägg om min koloskopi-undersökning blev väldigt populärt i Tyskland och Italien av någon anledning...

    Nu ska jag kanske gå och lägga mig..drömma om julafton som snart kommer och fundera över vad jag får för klappar...sitta och ha dödstråkigt med dotra fram till Kalle (seriöst..julafton innan tre är helt värdelöst..sen börjar Kalle, efter det är det mat, sen är det julklappsutdelning och så kommer Karl-Bertil..sedan går jag och storebror till grannen med en whisky..det kan verka som om det är för att bjuda grannen på en julsup, men egentligen är det för att hälsa på Jessica, 25..men innan kl.3 är det jättetråkigt..kanske kan bli lite roligare nu när dotra är med iofs..)..

    /Jerk

    Jag, en polsk städhora...

    Tagit det lugnt med bloggandet den senaste veckan..en anledning är den uppenbara..webblogg var uppfuckat i några dagar...

    Sen har vi den här helgen...jag har fan städat hela tiden...två dagar tog det...måste nog flytta till en ännu mindre lägenhet..eller hitta en polsk städerska...

    Seriöst, började på lördag..ok inte särskilt tidigt, men ändå..hann med sovrummet, vardagsrummet och datorrummet...som vi alla vet är ett och samma rum eftersom jag bor i en etta på 34 kvm...helt otroligt...inte längre? Då slutade jag ändå först halv tolv på kvällen..hoppas grannarna inte var hemma..vad är det för idiot som kör dammsugaren kl. 23 en lördagskväll..nu tar jag snart fram bössan..

    Kom jag ihåg allt då, nu när jag var så grundlig? näe...vaknar upp på söndagen och inser att jag inte dammat Salming-litografierna (jo, jag lever i en pojk-dröm)..men i övrigt var rummet klart..fått möblera om lite eftersom hantverkarna satt telefonjacket och antennuttaget där sängen var (men tänk!!)..

    Så idag var det resten av lägenheten...vilket innebär min minimala hall, köket och badrummet...blev klar  strax efter sju..då torkade jag golvet i hallen minst två gånger..

    Seriöst, det här var julstädningen för 2005..jag ligger lite efter....jävlar vilken flottig lägenhet jag levt i...det var nog mer fett på alla ytor i lägenheten än det är på min kropp..jag slet ut tre tvättsvampar (såna där med en hårdare sida) och två dammtrasor...men nu är det gjort...stod på knä för att få riktigt rent i hörnen..jazza runt på diskbänken för att nå längst upp..allt detta till tonerna av julmusik...i dagarna två..

    Jodå, drog sagt ut spisen och gjorde rent där bakom (det du Camilla!!) blev smärtsamt påmind om gången jag skulle poppa popcorn här hemma och spillde ut halva påsen..det mesta var fastnaglat mellan spisen och köksbänken..drog till och med ut kyl och frys...ska nog fixa sig med mikron ovanför kylen tror jag..verkar som om det redan finns en hylla där...ber nog ändå Ugge om hjälp..

    Nu är jag rädd att jag överdoserat på julmusik efter att ha kört Most Wanted Christmas och Metall-Christmas oavbrutet i två dagar..får se imorgon...

    Passade på att slå in en miljon julklappar också..så nu är det klart...en av klapparna hade jag till och med glömt vem som skulle ha...men det löste sig..

    Tror ni inte på fan att lampan i köket gick...nej, vägrar byta den ikväll...någon måtta får det vara..

    Nej, jag hoppade över att städa klädkammaren..har andra planer för den efter jul...städar den säkert då (jo visst...ska vi gissa på vårstädningen -08?)

    Va? Ska man göra ren ugnen också? Men, ge er nu..hur mycket ska en karl tåla? Näe..satsar nog på hämtmat istället...

    Nu ska jag kolla Lotton...

    "Den Svenska granen är grön.
    Naturligtvis det är ju en blandning av gult och blått"
    (HC Lindeman)


    /Jerk


    - But you sure act like a bitch..

    What's the fuzz med den här Fuglesang egentligen (Fan, du lovade att inte blogga om det här Jerker!!)?? Visst...okej..det kanske är stort att vänta ett halvt liv på att flyga upp i rymden..men det räcker nu...en timmes "presskonferens" från rymden..hjälp..jag orkar inte..enough...värmeskölden är säkert skadad ändå...

    Får nog stryka min fantasi om den stränga lärarinnan också...har investerat pengarna i annat istället (dig själv..dig själv..du har uppträtt som någon sorts miljonär den senaste veckan..wake up and face the music)..

    Ok, har shoppat lite...ny vinterrock...skor förra helgen..ätit lunch ute nästan varenda dag...följt upp det med hämtmat på kvällen..köpt nytt skärp (ok, jag var faktiskt tvungen..var på toaletten på jobbet en förmiddag och..tja inte lekte med mig själv, men..knäppte byxorna, skulle spänna skärpet också..då går det sönder..och jag som bara haft det i 15 år..dålig kvalitet på grejerna nu för tiden..nej inte för att jag var för fet..ok..så jag blev tvungen att köpa nytt skärp på lunchen..byxorna höll ju på att ramla av..för smal alltså..go Jerk go..)...

    Just ja..köpte en termos också..ska ju på bandy på onsdag...idag drog jag till igen efter jobbet..

    Handen upp de som tror att vi nu kommer att plågas av Fuglesang-föreläsningar om hur man uppnår sin dröm de närmaste 10 åren?

    Köpte tre skjortor..menade först att jag skulle köpa ett tocket skjort - & slipspaket, men när jag prövade skjortan och insåg att fettet vällde över kragen när jag knäppte översta knappen på skjortan slog jag det ur hågen..behövde iaf en ny skjorta till nyår..lyckas till slut bestämma mig..går fram till kassan "vet du att du får 2 för 399?"...bara en hundring till? klart som fan jag går tillbaks..hittar en till jag vill ha..typiskt..längst upp..tillbaks till kassan..får låna någon sorts stång..hittar ingen storlek som passar...okej..ta en som är för stor eller en som är för liten..bejakar min kvinnliga sida och köper den som är för liten...står och petar med den där jävla stången i en halvtimme innan jag får ner skjortan...kändes nästan som om den borde passa nu..för det där var fan i mig ett styrkepass..

    Passerar H&M på vägen till tuben..hmm...de hade ju en röd skjorta härinne jag var sugen på (måste ha något som matchar Lindas julunderkläder ;) )...testar..gjutet..slänger med några par strumpor på vägen till kassan..den röda skjortan passar perfekt till julafton...under blir det min "Tomten är Bajare-tshirt"...

    Skippar nog att köpa nya finskor..men säsongskort på Söderstadion är fortfarande på...efter jul blir det även några dvd:er från shopen..sen får jag sälja min kropp för att få det att gå ihop...

    Nu är de fanimej klara med allt som har att göra med balkongen..så jag måste städa...fan...nu önskar jag att jag hade en fru..men eftersom jag är min egen bitch får jag ta saken i egna händer (hur många tänkte på något snuskigt nu? Skönt..då är jag inte ensam) så imorgon är stora städdagen..den kommer antagligen att spilla över på söndagen..det tar ju lång tid att städa enorma 34 kvadrat..

    /Jerk

    I kôm fro Malung, del 345

    Ok..jag höll mig ifrån bloggen nästan ett dygn iaf..även om jag varit in och kikat lite under arbetstiden också..skulle försöka hålla mig ytterligare ett par dagar, men..

    Jag har sagt det förr..jag säger det igen..hur fan man än gör, var fan man än är..nog fan träffar man på en gammal Malungsbo..idag gjorde jag något så oskyldigt som gick på lunch..trodde väl jag skulle klara mig då, icke sa nicke...på väg tillbaks till kontoret sker det..precis utanför Science Tower..nog fan kommer det en gammal Malungsar där..Farbror Fläsk himself har varit och gymmat på Sats..

    Helt otroligt..det går inte att undvika..vart jag än går så finns de där...

    /Jerk

    Damn it...

    Å batteriet till mp3:an är slut också..så jag kan inte lyssna på min "gå och dö-musik" på vägen hem heller..

    /Jerk

    Ångest..annat ord för måndag?

    Måndag, måndag...hemskt mycket måndag..söndagsångesten utökades till en tvådagars..

    Bästa av allt..jag är fortfarande så ofattbart pantad att jag istället för att slita mitt anletes svett mest sitter och surfar, så imorgon kommer jag ha ångest över att jag har så mycket att göra...kommer sitta och gnälla (antagligen i min normala halvliggande position) över hur mycket jag har att göra och att jag inte hinner med (ska fan kolla Lotton nu när jag kommer hem..jag vill bli rik..are..)

    Ja, jag kom väldigt sent till jobbet idag..chefen är bortrest...ingen ursäkt, men jag var på väg att hosta fram ett telefonsamtal och säga hur sjuk jag är..blablabla *hosta* blablabla *snörvla* bara för att slippa gå till jobbet..trodde jag hade kommit ifrån de ångestattackerna..hoppas verkligen att de inte är på väg tillbaks..förra vintern var ett helvete...blanda jobbångest och sexuell frustration i en skål och känn efter själv hur det smakar..jag fick fan magpumpas i flera månader..

    Men men..det blir nog bättre..det lustiga är ju att jag var så glad i lördags..att allt kändes så bra..sedan slår verkligheten upp dörren och dödar festen totalt..

    Kan inte släppa transan från Donken riktigt..det var helt vulgärt...jag satt och garva mest hela tiden (tror jag)...det måste ha varit någon sorts blåsning...jag kan inte tänka mig något annat..

    Sen förpestar jag cyber med denna smörja också..känner mig så osugen att göra något överhuvudtaget..funderar på att faktiskt fixa till en RFQ, men vet inte...känns så onödigt att arbeta..när jag istället kan vältra mig i min konstgjort framkallade ångest...ångest över inget..

    Är nog bara för att livet känns så värdelöst så här en måndag när utekvällen i lördags var så rolig..jag är fan bara lycklig när jag dricker..

    Avsaknaden av kvinnlig närhet hjälper kanske också till...

    Borde nog ta en kort paus från bloggen..inte slå igång datorn när jag kommer hem och vila från bloggskrivande och bloggläsande en eller två kvällar..slippa känna stressen och bara låta hjärnan bli mos av sopiga tv-program..

    /Jerk

    Varför varför är det så här?

    Nu är ångesten på topp...den förhatliga söndagsångesten..

    Vi vann en match förresten..vår andra denna säsong..jag gjorde inga poäng alls..fick spela back..Kenny var rädd att jag skulle komma före honom i poängligan antar jag...så hans plan lyckades..

    Värsta var i matchen vi vann..det stod 1-1 och var inte så lång tid kvar..då tar jag initiativ och springer upp..lämnar bollen till en forward..springer i en lucka får tillbaks bollen..känner mig hur säker som helst..jag kommer att bli matchhjälte..bara att dunka upp den i krysset nu..då fipplar jag bort bollen..otroligt..så jävla dåligt...som tur var gjorde Spam mål sedan och vi vann med 2-1...

    Frös innan matchen...sån där bakis-frossa...har legat och frusit under en filt på soffan också..fan..vill inte jobba imorgon..borde nog kolla Lotton...kanske inte behöver jobba något mer..

    Har haft den otrolgt jobbiga bakis-kåtheten även denna gång..helt klart måste jag träffa någon snart..eller sluta gå ut...

    Ska ångesta lite till innan det är dags för sängen..fantisera lite kanske..

    /Jerk

    Idag vill jag vara katt..

    Jag tycker inte om söndagar..eller rättare sagt..Jag tycker inte om söndagar då jag måste göra något och jag var ut kvällen innan..jag vill bara ligga i sängen och fantisera om stränga lärarinnor..vända lite på mig..somna om igen och inte kliva upp någon gång..slå på tv:n kanske...

    Nu funkar inte det idag...om en timme ska jag åka och spela innebandy..måste göra 3 poäng idag för att komma upp i ett snitt på 1 poäng/match som nog får gälla som tumregel för godkänt..

    Så varför sitter jag här då? Jag borde gå till Agnes skafferi (Caféet utanför porten) och köpa frukost..

    Nu gör jag det..vi hörs..

    /Jerk

    Kom tillbaks BB-Jessica..allt är förlåtet..

    Går på Donken..låååång kö...skippar McFeast..Big Mac blir det...

    Sätter mig ensam..spegel mittemot..

    Sätter sig två tjejer bredvid mig..en asiat..den andra..obestämt..försöker koncentrera mig på att äta..trots den abnorma urringningen bredvid..tittar in i spegeln...vilket program är det egentligen??

    De spelar vidare..vad tycker du om hennes bröst...henne?

    Ok. för plastiga..men fan vad e det för program egentligen? Nej nej inget sånt..hon kan inte svenska bra..tjena..ser ju ut som han som inte är Peter Magnusson i "Hey Baberiba"..säkert..jaja..sno mina strips då..

    Fattar fortfarande inte om jag blivit blåst eller om jag mött en *hrm* vulgär transexuell med en otroligt vacker asiatisk tjej som sidekick..

    Skakar av mig plastbrösten och gör mig redo "for the walk of a lifetime"..jo..alltså..sen jag började har jag inte kommit hem bitter en enda gång..

    Vad? Kom igen..läs bloggen...

    Ja, min älskade promenad nerför Götgatan..kommer på mig själv att flina fånigt ett par ggr..hälsar på de hemlösa...ler lyckligt mot de kära..någon gång hoppas jag få gå gatan ner med min kära..hoppas det inte överdoserar resan..

    Måste någon gång få göra promenaden med en älskling..den har egentligen allt förutom sällskapet...

    /Jerk

    Meh..ska det vara så svårt att fatta??

    Vad sa jag i förra inlägget?

    Precis...efter att vi lämnat Crazy ( Anna Bergström kände visst Brollan, men inte nog mycket för att släppa in 7 av oss..ett OS-curlingguld ger inte all tydligen..)

    Vi var på väg in på Anglais..då händer det igen..vi traffar en Malungsar...Malins syster..kommer inte ihåg namnet, men mitt sista minne av henne är att jag tar tag i hennes höfter och gör en doggie-rörelse..hon protesterar givetvis (kom igen..det är säkert 8 år sen..jag var en kåt och dum jävel då..ok..en kåtare och dummare jävel då..)..trots det ser hon glad ut...ett par artighetsfraser senare är hon borta..

    Några öl därinne..får för mig att
    Kerstin är där..antagligen fel..

    Drar ut...vid trapporna upp mot Slussen (jag och Sandro Schweizare drog till Patricia..för lång kö) får vi hugg på en underbart svarthårig tjej..men..vi vägrar cheeseburgaren...hon går på Donken..vi drar på Götgatan..Snaps för fullt...kommer in på 54...efter ett par öl drar vi till Black Jacken..går 80 spänn plus..får 100 plus av dealern..blir nästan kär...

    Tror fortfarande att min fantasi om en blond lärarinna ska bli sann..

    /Jerk

    Whisky-blogg...

    Ikväll ska jag till fiendeland...som traditionen påbjuder, när det är Curling-DM, ska vi till Crazy Horse..så Stureplan here I come...

    Gör lite ont att lämna min älskade ö, men för curlinggrabbarna gör jag ett undantag..

    Ikväll ska jag prata skånska och bära brandsoldatshjälm...för likt Kajan är jag kroniskt ensamstående..

    Whiskyn slank ner..firar grabbarnas tredje raka vinst i DM..nu tar jag en öl i bar överkropp (erkänn Linda..du skulle vilja vara här nu? Inte? Hmm..någon annan då?)

    "Om du vill ha mig, nu kan du få mig så lätt"

    /Jerk

    I kôm fro Malung

    Vart jag än fly kommer jag aldrig undan..det är helt omöjligt..borde nog sluta kämpa...

    Visst efter jag varit till Adidas outleten i sjöstaden gick jag upp och hälsade på Kenny..men det var av eget val...

    Det är sedan..när jag satt och klippte mig hos frisören (var inte oroliga hårsvallet är kvar..bara en liten putsning av charmlockarna)..sitter godan ro och läser 91:an samtidigt som min vackra frisyr kommer fram..då stiger två stycken in och undrar om han har tid med en till klippning...visst inga problem mannen..

    En av dem går hem, då säger den andre "I kôm föl öpp sijå"..jag rycker till...allt för välbekant för att ignoreras..

    Måste fråga..Är du från Malung?

    Ja visst, höcken hör du te då?

    Är någon Bäckman från Albacksgatan...det är alltså helt omöjligt att gå ut och göra någonting utan att träffa en Malungsar i stan..verkade inte som om han kände igen min mor iaf..

    Nu ska jag ner och hämta tvätten..sedan stryka (en lördagskväll..get a life)...sedan skaffar jag ett liv..ska ut och käka med curlinglaget...blir väl ett gäng öl efter det...för övrigt är två av grabbarna i curlinglaget från Malung...vet inte om det blir så länge..de har match 9.30 imorgon bitti..skulle de gå hem tidigt har jag två andra alternativ...Schweizaren på jobbet och Rille ska nog på Casinot..och så ska Kenny ut också..

    Det tredje alternativet är väl vuxet...gå hem..så jävla trist...när jag väl druckit några öl vill jag aldrig gå hem..

    Nej...nu ska tvätten hämtas..strykas och så försöka hinna med en whisky innan det är dags att löga sig...någon som vill hjälpa till och tvåla in ryggen? Nehej, någon annan del av kroppen då?

    /Jerk

    Tack, jag blir rörd över allt stöd..

    Jag glömde skrIva det..jag måste tacka alla som visat sitt stöd och undRat hur jag mår den här sista veckan, nu när jag haft en så svår sjukdOm..era kommentarer gjorde mig rörd och jag är glad som har så fiNa läsare som nI..

    Jag är övertyGad om att er omtanke gjorde att jag frIsknade till snabbare än Väntat...jag är ävEn tacksam atT ni inte bara reagerade när jag skreV att skatteåterbärIngen snart Skulle komma..

    Så tack igen..ni finns i mitt hjärta..

    /Jerk

    Mötes- och gnällblogg

    Satt på ett möte med en Schweizare på jobbet idag...vet inte, men jag börjar ogilla att gå på möten..kanske har det något att göra med det faktum att jag alltid går ut med en ny uppgift efter ett möte...det låter som något Jerker bör göra...alla instämmer..sen sitter jag i skiten..

    Imorgon bitti har jag ett nytt möte med Schweizaren..då är det jag och innesälj..i eftermiddags var det med Industri-gruppen..undrar vad jag ska få för ny arbetsuppgift den här gången?

    Om det ger utslag i lönebeskedet..inte direkt...inte blir det bättre av att ha lönesamtal eller PU-samtal heller..är alltid likadant...finns ingen på kontoret som är så inblandad i vad som skersom du..i nästan alla steg...du är en av de jag kan lita på..lita på att du gör det du ska..blablabla..men tyvärr när vi poängsätter din tjänst blir det inte mer..din attityd kunde vara bättre också..

    Så min attityd kostar mig tretusen i månaden..up my ass att den gör...min attityd är som den är pga att ni nekar mig min rättmätiga lön hela jävla tiden..(ja, jag vet..sök nytt jobb..men vad ska jag då gnälla på?)

    Kul...det var väl ett tag sen? Ett gnäll-inlägg om min lön...shit..måste jag göra fler gånger..

    /Jerk


    Spam-filter på bloggen..

    Har tydligen spam-filter på bloggen...kommentarsdelen...lustigt (vette fan om det är rätt ord) nog gör det att jag fastnar i spam-filtret när jag försöker svara på kommentarer i min egen blogg..

    Inte ett ord om det!

    /Jerk

    Come on, come on love me for the money..

    Who's yer Sugardaddy now?

    Jo..nu är jag rik igen..prisa gudarna skatteåterbäringen är här..helgens krogrunda är säkrad, nu är bara frågan vad jag ska göra med resten av pengarna??

    Betala skulder? Fy vad tråkigt..måste finnas något bättre...hmm nya skor..en ny vinterrock (vem vet vintern kanske kommer någon gång..kan väl inte gå i kavaj hela december?)..nya kläder? luncha lite??

    Hmm..säsongskort på Söderstadion ligger också hett till..kanske lite fler julklappar till dotra (för att stödja konsumtionen och därvid ge mer pengar till de som inte behöver mer..it's a blue, blue Sweden..)

    Några andra idéer? Nej..vet inte riktigt...skulle kanske ha råd att leva ut min fantasi om den stränga lärarinnan?..som står framme vid katedern med pekpinnen i högsta hugg ;)

    Nåväl, nu ska jag luta mig tillbaks tända en cigarr och skrocka lite förnöjsamt medan jag snackar lite skit om arbetarklassen med de andra borgarbrackorna på jobbet..

    /Jerk

    Ain't no picnic being Jerk

    Eguren är klar för Bajen och jag är sjuk...så kosmos är konstant typ..inget blir bättre (nej Linda, jag har inte fått återbäringen än..).

    Tänkte skriva ett riktigt martyrinlägg om hur jag är alldeles för sjuk för att blogga (buhu..stackars Jerk..nu måste vi åka hem till honom och trösta stackarn..hmm..jag tar min röda bh med granar på...det gör garanterat honom bättre..)..

    Men, jag strök det..jag är man...en snorig man..eller ja...jag är iaf snorig..och det kommer att bli värre imorgon för att sedan vända...på fredag eller lördag blir det utgång och då tänker jag ta död på de sista bacillerna...fast det är klart..det vore kanske inte så dumt med ett besök?

    Jo..det blev ytterligare en vända till godiskorgen..sen nä jag gick in på Ica för att handla på väg hem visade det sig att jag hade fel..det är Ica som har lösgodis för 49 kr/kg..illa...men jag klarade mig igen..kanske beror det på att jag redan var stinn av allt godis jag ätit på jobbet..

    Så imorgon komemr jag vara dödssjuk och samtidigt ska jag ut på middag efter jobbet..scheisse..drygt..

    /Jerk

    Godismonster..

    Nu är julen på gång...jag har börjat äta mig upp mot tomtens midjemått..

    Den första godiskorgen kom till jobbet idag..mycket riktigt har jag haft ovanligt många vändor ut dit..ignorerat fruktkorgen totalt och bara koncentrerat mig på godiskorgen..hmm..den där är nog god..ska jag verkligen äta så mycket godis??..du är sjuk nu Jerker..du är värd det..

    Jag som gått utan godis i flera veckor nu..ända sedan jag bestämde mig för att sätta upp några kriterier för att jag ska få äta godis..

    1. Dotra på besök..dotra ska inte lida av min fetma (mer än visuellt då), så det är klart hon ska få sitt lördagsgodis om hon är på besök..det brukar spilla över lite till mig också (definiera lite? tycker det verkar som om en hel del spiller över på dig)

    2. Extrapris på lösgodiset..inte att det kostar 69 kr/kg istället för 79..nej rejält..typ 49 kr/kg..tror det är det priset på Vi just nu, men det stod inget pris när jag var där igår, så jag lyckades avstå (det tog enormt mycket kraft för att lyckas..och en hel del minuter där jag låtsades gå och leta efter något mer som skulle handlas medan jag våndades över vad det var för pris på lösgodiset egentligen..slutligen lyckades jag övertala mig själv om att det nog räckte med blodpudding och bacon en måndagkväll..)

    3. Jag blir bjuden..jag vill ju inte vara otrevlig, så det är klart jag tar ett par bitar..

    Punkt 3 inträdde som sagt på jobbet idag..jag har antagligen ätit mest av alla på företaget..och jag vet att jag kommer gå dit minst en vända till innan dagen är över..för att  se om jag kan hitta fler bollar med vitchoklad eller kanske några Marianne-pastiller..misslyckas jag med det hittar jag säkert något annat jag vill ha..

    Fan..kände nästan att man kunde utskilja en haka i ansiktet innan dagen började..istället för det normala Går halsen verkligen ända upp till munnen?

    Så kommer det godis..samtidigt som jag är sjuk och inte kan träna..nåja..det blir väl ett januari någon gång..

    Gud så synd det är om mig som är sjuk..måste nog gå en vända runt kontoret nu..

    /Jerk

    Sen, seg och CP

    Glömde..gårdagens kändis-spotting: Anna Book på Ringvägen..Hon berättade något om någon som bott i 127:an..Här bodde Stockholms värsta...sen var jag långt förbi och hörde inte mer..

    Spännande va?

    Ja, jag vet..ni vill ha mitt liv..

    Chefen var rolig idag..han gick igenom flextidsrapporterna..får se..den 16:e har jag skrivit Jerker försovit sig..japp, det stämmer..

    Mitt försvarstal...ja, va fan..det var ju firmafest den 15:e...funkade kanske inte riktigt..

    Passande nog försov jag mig imorse också..är ju på väg att bli jätteförkyld (stackars stackars Jerk)..

    Min plan är att smitta ner hela företaget...hahahaha..sen kan de sitta där och snörvla..medan de jobbar hemifrån..jag sitter själv på kontoret och är frisk...eller ja..hmm...vänta..då kommer jag få en massa "spännande" uppgifter igen förstår jag..fan...vinner inte nu heller..

    Shit the same...i slutet av veckan kommer skatteåterbäringen..då blir jag återigen rik...har råd att vara någons sugardaddy..någon som känner sig manad?

    /Jerk

    Svängde höger..skulle till vänster..

    Snodde ett test...skulle jag aldrig gjort..

    Your Learning Style: Personal and Passionate
    You are very flexible and curious about the world. Human understanding is very important to you.

    You Should Study:

    Anthropology
    Architecture
    Art
    Art history
    Art therapy
    Classics
    Counseling
    Foreign Languages and Literature
    International Studies
    Linguistics
    Literature
    Psychology
    Sociology
    Teaching
    What Should You Study?


    Finns det något ord där som på något sätt minner om teknik, ingenjör eller kontorsråtta?

    Nej, jag har uppenbarligen levt mitt liv i en lögn..
    (Eller så skulle jag kunna ignorera det hela eftersom testet var 3 frågor långt)

    /Jerk

    Stor man, förkyld pojke..

    I was the bigger man (ovanligt..verkligen ovanligt) och gratulerade dotras mor på hennes 30-årsdag..nu har hon blivit kärring åldersmässigt också..fick tyvärr reda på att dotra inte kommer upp till sthlm imorgon..kanske lika bra..jo förstår du..eftersom det är så smutsigt efter snickarna och målarna så får du bara leka inom den här kvadratmetern..resten är smutsigt..ja pappa..och så ska vi upp tidigt imorgon för pappa ska jobba..så imorgon bitti får du städa köksbordet, så vi kan äta frukost där..ja pappa..

    Så det kanske var lika bra..att ha henne bara över en natt är också väl traumatiskt...

    Känner hur det smyger sig på mig nu också...förkylningsviruset...så typiskt...nu när jag äntligen kommit igång med träningen tränger det sig på..var fanns det när jag ändå bara låg och lökade på kvällarna?

    Men, det börjar visst i halsen den här gången..och i näsan..spännande..har varken råd eller tid att vara sjuk...så skönt det hade varit om jag varit en av de lyckligt lottade som haft bärbar dator på jobbet och kunnat jobba hemifrån..kommer ha ett par dagar nu när det hade varit klockrent...inte behöva stressa på morgonen..ta de pauser som krävs...nu blir det snora ner en hel tunnelbanevagn..sen smitta hela kontoret...sorry..ni vet vad ni kan göra för att se till att jag inte gör det..

    Nåja, skulle behöva kvinnlig beröring nu..hade jag säkert blivit frisk på nolltid..

    I brist på det ska jag ligga i soffan och tycka synd om mig själv...*snörvel*

    /Jerk


    Innebandy-kung...

    Vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig efter innebandyn...

    Å ena sidan förlorade vi första matchen med 9-0 mot de som ligger nästsist i serien (gissa vilka som ligger sist?) och den andra matchen förlorade vi med 11-3...till vårt försvar ska det sägas att vi inte hade några avbytare någon av matcherna, halva laget var bakfulla (inte Jerk, men det märktes inte)...sista matchen möter vi de som ligger tvåa..sist vi mötte dem var vi också utan avbytare, men då var matchen betydligt jämnare..

    Vi testade en ny taktik i andra matchen..eftersom vi visste att vi skulle förlora (bra inställning) så satte vi upp två st på topp..rejält på topp...de skulle stå uppe vid andra målet...vi skapade en hel del chanser..deras målis gjorde en mirakelräddning på ett av mina skott..jag spelade fram till 2 frilägen som inte resulterade...

    Å andra sidan så var jag helt dominant i vår interna poängliga...2 mål och 1 assist blev det i andra matchen..första målet var lite turligt..stolpe in..då låg vi nog under med en 7..8-0 ungefär...sen spelade jag fram Jonas (skyttekungen)..han blev helt ren i slottet och hade öppet mål..

    Det sista målet var ren poesi..jag och Jonas var trötta och orkade inte riktigt kämpa hem..Linus får bollen i eget straffområde och drar upp den på vinst eller förlust..jag är lite snabbare i steget och hinner före Jonas (vi är båda helt rena)...plockar lite med bollen tittar upp och lägger den enkelt över målisen i "fel" kryss..tadaa..innebandypoesi är skapat...motståndarna, folket på läktaren..alla gratulerade mig för det vackra målet..Sälen (som var mest bakfull av oss alla) kallade det för säsongens mål...

    Det sköna är att jag bestämde mig tidigt för att lägga den över målisens högra axel..alltså fel kryss eftersom jag är högerskytt...

    Tror jag ligger på andra plats i den interna poängligan nu..inte riktigt nöjd..7 poäng (4mål, 3 ass) på 8 matcher är nästan godkänt, men det ska vara 1 poäng per match i snitt för att det ska vara okej..

    Så..min egen insats var ganska okej...men laget förlorade stort båda matcherna...jag borde nog känna mig mer missnöjd än jag gör just nu...

    /Jerk

    Slapparlördag..någon överraskad?

    Lördagen på väg att övergå till söndag..jag har inte gjort mycket vettigt idag..skyller på regnet...

    Klev upp runt 14...eller det är väl fel egentligen...jag vaknade redan halv elva, men då det regnade uta tyckte jag det var läge att läsa ikapp lite..det börjar bli en ansenlig hög med tidningar på soffbordet som inte blivit lästa än..betade mig igenom 2st iaf..hoppas jag kan bränna ett par till imorgon..har inte ens läst de två senaste jakttidningarna som kommit. (visst är ni avundsjuka nu? Hur gärna skulle inte ni välja leva mitt flashiga liv innanför tullarna?)

    Tog mig i kragen till slut och gick för att handla..lagade Lasagne..helt seriöst..den blir skitgod varje gång..fick ihop till 5 matlådor också...så nu vet ni vad jag får för lunch till veckan..

    Hann med att döma ut de tävlande i På spåret...tog Tromsö på 10 poäng...när det går ner på 2 poäng inser jag att det är Bodö...sådärja...klantarsel...en glimt av toppfotboll...mutter mutter..

    Tänkte gå och lägga mig kl.22..höll på att somna i soffan..men va fan..skulle väl gjort det...med tanke på regnet och..eeeh...min naturliga bekvämlighet sköt jag upp lite saker till morgondagen..stryka..gå ut med tidningarna till pappersåtervinningen..i innerstan i sthlm förstår ni har arbetsmiljöverket kommit fram till att det är alldeles för farligt för "pappersåtervinningsarbetarna" att hämta tidningar som ligger vid porten, så jag får vackert traska en mil (nåja, lite drygt 100 meter kanske) till närmaste återvinningscontainer..

    Ja, jag bara väntar på dagen då de kommer på att det kanske inte är så nyttigt att sitta på en stol hela dagarna (kolla på snittvikten hos kontorsråttorna.) och stänger ner alla kontor i hela Sverige...Samtliga som bor i Vasastan blir arbetslösa..

    Fan..jag har missat nästan hela Undercover brother..

    Borde ta tag i och göra statistiken för Malung FCs säsong också...försöka bli bättre än förra säsongen då jag skickade ut statistiken dagen innan jag skickade ett mejl för att fråga om de var intresserade av ytterligare en säsong..

    Ska spela innebandy också...en anledning till att jag inte tränade idag..vill vara i bra form..så pass att jag kan ramla lite mer graciöst imorgon...inte så mycket som en strandad val..

    Att jag är nykter? Well, when Linda is sober Jerk is sober..

    Lillebror har inte varit ute på MSN på några dagar heller...va fan...skulle be honom om ett par grejer..ska jag behöva ringa honom eller? Har vi inte kommit längre än i detta samhälle..

    Dotras mor fyller år på söndag också (tror jag)...bör väl visa att jag är bättre än henne och gratulera förstår jag..

    Är det verkligen ingen som saknat citaten jag brukade ha längst ner i varje inlägg förut??

    /Jerk

    Liberal, betyder det att man skiter i vad andra tycker?

    Citat från en ny minister:
    "Jag diskuterar inte min karriär. jag bara fattar beslut. Från och med fredag är du gift med en minister sa jag till honom"
    Integrations- och jämställdhetsminister Nyamko Sabuni

    Är det någon som tror att det citatet gått omärkt förbi om en man hade sagt så? Fan, varenda sorts feminist hade stått på barrikaderna och krävt en tunna med tjära och fjädrar och sedan hade han fått löpa gatlopp i pressen...

    Tro mig..

    Nej, jag protesterar inte mot att det är en kvinna..jag protesterar mot den enorma egoismen hon visar upp med det uttalandet (här skulle jag kunna göra en utvikning om det är det nya Sverige alliansen försöker bygga..egoismens Sverige..jag avstår..ja, avstår nästan då.)...

    /Jerk

    Prez Jerk..like the ring of it..

    Jag lär mig aldrig..via en blogg hamnade jag i en annan blogg som tog mig vidare till ytterligare en blogg och slutligen hamnade jag i en blogg som skriva av en ungliberal småbarnsfar..

    Jag borde aldrig ha läst den..jag klarar inte av att andra har så svårt att se längre än näsan räcker..

    Jag har även svårt för att alla inte tycker som mig när det kommer till politik (här ska man om man är politisk korrekt egentligen säga att en liten debatt friskar upp, alla kan inte tycka samma sak eller det är tecken på ett friskt samhälle när man kan ha avvikande meningar om saker och ting)...

    Inser att jag skulle bli en skaplig diktator..president över världen är redan tagen av en annan
    bloggare, men ändå..iofs...kanske är lite för mesig för att vara diktator..å andra sidan när jag skjutit alla meningsmotståndare så kvittar det ju...då kan jag åter vara en snäll pöjk..fast det skulle bli lite trist i allsvenskan då bajen blev det enda laget..fast de skulle ju iofs vinna varje år...

    Inga mer förnedrande finalförluster på Studenternas heller...

    Mitt valmanifest:
    * Folk som står till vänster i rulltrappor kommer att offras som hajbete.
    * Bajen är bäst.
    * Södermalm är skönast.
    * Även Sörsjön är skönt.
    * Borgarbrackor är jobbiga.
    * Runt Östermalm kommer det att byggas en mur, dit slänger vi alla gårdare och annat löst folk.
    * Solna är jag rädd för kommer utplånas (sorry, men jag ser ingen annan utväg).
    * Dotras mor kommer att omyndigförklaras och dotra kommer att föras till Södermalm för att uppfostras av mig.
    * Mina bröder kommer att få sänkta löner.
    * Lillebror kommer endast få jaga med lösplugg de närmaste älgjakterna, så jag har en chans att komma ifatt.
    * Storebror får inte längre skjuta döda 20-taggare.
    * Jag å andra sidan kommer aktivt att lägga ned 20-taggare (och nu talar jag inte om jakt, höhöhö).

    Så..om ni som inte tycker som mig skulle vilja vara snälla och rada upp er, så blir det lite lättare för mig (här är det nog väldigt lägligt att ställa upp som bloggroupie, då jag ämnar benåda dessa trots eventuella avvikande åsikter).

    /Jerk
    Detta inlägg är sponsrat av Jerk for Prez-kommittén

    Dikt till ägaren av denna blogg

    Min kära Vonsan har en kalender på sin blogg. Varje dag publicerar hon en dikt till någons ära. Jag hade lyckan att vara först ut..Den är så vacker att jag fick en tår i ögat när jag läste den första gången..med hennes tillstånd publicerar jag den vackra dikten även här:

    "Här har vi en stackars krake
    som aldrig får tända sin stake
    Han brukar messa ett kriminellt kex
    som erbjöd lite misslyckad fyllesex
    Han är en riktig karlakarl
    ständigt eländig och suicidal"

    En liten kommentar vill jag dock lämna..personligen tyckte inte jag att fyllesexet var så misslyckat...fast det kanske har andra orsaker än att det var så jättebra..

    /Jerk