Fredag, dags att supa..på riktigt den här gången..

Vet inte om jag ska bli orolig eller smickrad över att Dalle känner sig så hemma i min lägenhet att han efter 5 minuter sätter på sig mysbyxor och lägger sig i soffan?

Nu däremot, är det ishockey (typ) på tvn..jag håller på Malmö för att reta Dalle...imorgon håller jag kanske på Frölunda för att reta Mange..men Frölunda är ju götlaborgare..såna där tjötröviga goa göbbar..det är inte helt lätt..jag har alltid tyckt bättre om den stockholmska kaxigheten...

Nåväl, eftersom det antagligen skulle tittas snett om vi satt och pimplade öl i curlinghallen är vikvar i lägenheten och tittar på allsvensk hockey..vi ska väl hitta ut någonstans ikväll, frågan är bara var? Jag går ju aldrig ut längre..

Nu är det Marika på tvn..

First beer in 7 hours....

Hade det inte varit för att SL dunkat mig hårt i röven hade jag varit inne redan kl.8 den här morgonen också..va? för andra dagen i rad??
Visst, serru Da Jerk har äntligen vuxit upp och blivit en mogen man inte bara till det yttre. Till veckan tänkte jag köpa lite Volvo, villa, Vovve också..kanske slänga in ett litet Våp med förkläde och papiljotter i håret också..allt ska givetvis finnas i en sömnig förort där ingenting händer..

Eller inte...kanske mer..oj, jag ska sluta halv tolv för att åka till Sumpan och kolla på Curling innan Palle & Humfe kommer till Centralen vid 14-tiden, bäst att komma i tid till jobbet...

För Karrens intresse...

På mitt skrivbord står just nu en mugg med Schweiziskt motiv som Anders Eldebrinks fru sålt till min kollega..

For he's a jolly good fellow..

Det är sjukt, men jag är redan på jobbet..klev in kl.8 faktiskt..sick I tell you...jag testade någonting helt nytt imorse..känner jag måste tipsa om det..

Jag klev upp när klockan ringde...jag vet, helt banbrytande, mig veterligen har det aldrig testats förut, men någon måste ju vara först, så jag tänkte what the heck let's put this in bed and see if Madonna sleeps with it..

Och det funkade..underbart..och efter den här dagen ligger jag plus på flexen igen..fast imorgon kommer jag ligga minus..då går jag hem vid lunch..först kolla lite curling och sen välkomna Palle & Humfe vid Centralen..

Till sist...
Phillies vann!!!!!! Underbart, hade jag haft vett och klippa mig i tid hade jag haft kepsen på mig idag..

Bygg ut Söderstadion nu...

Jag tror jag inte har varit lyckligare den här säsongen än efter den här matchen...vanligtvis när jag lämnat Söderstadion har jag pustat ut efter att Bajen lyckats hålla undan trots att de totalt rasat ihop i andra, men ikväll vände de ett 0-1 underläge och jag fick jubla på slutet istället..

Och kors i taket Martin "ständigt sämst på plan" Hansson lyckades blåsa en rättdömd straff till Bajen också..chocken var total...

Det hjälper inte ändå..han är fortfarande så pinsamt dålig att han borde slänga pipan direkt..förstår han inte det själv borde någon vänlig själ hjälpa honom..funkar inte det får vi helt enkelt bomba Blekinge...

Men, inte ens den idioten får bort mitt leende ikväll..en kväll där plastarna stannade hemma och det bara var de som är grönvita in i benmärgen som var där...5600 är en pinsam publiksiffra..grymt pinsam..så kallt var det inte..jag gick dit i kavaj och jag sitter ändå på gubbläktarn..

På måndag är det sista matchen hemma för säsongen...den som missar den är ingen riktig bajare....

"Rädda våra liv, rädda våra barn
Bort med Hansson från fotbollsplan"

Snart helg

Kvart i nio..så tidigt var jag inne på kontoret idag..den där kvarten gör tydligen en enorm skillnad i tunnelbanevärlden..äntligen slapp jag stå som en packad sill och fick gott om utrymme för ovanlighetens skull...

Skönt, men jag lär ha glömt det redan imorgon..

Likt Ikaros blev det en crash & burn...

Man kan säga att jag gjorde två mål ikväll...man kan också vara elak och påpeka att båda var i fel kasse...

Sen kan man vara snäll också och säga att jag var duktig som nästan hann upp bollen vid första målet och att det var otur att jag bara fick en tånagel på den, så den gick stolpe in...
Man kan också påpeka att andra målet får målisen ta på sig som får ett enkelt bakåtpass, somnar in och släpper in bollen under foten..

Vill man vara riktigt ärlig ska man också säga att det var jag som slog genomskäraren till Fors, som satsade på skott och att Kenny påpassligt petade in kvitteringen i slutsekunderna..

3-3 blev det alltså..mot de som ligger tvåa...i övrigt kan det sägas att jag sög hästballe i denna match och nu värker benhinnorna..tur att det är träningsvila imorgon..äntligen dags för Söderstadion igen..

Näe, det hjälper inte heller..

..kanske dags för en nakenbild igen..

...

Undrar om jag får fler läsare om jag skriver något i bloggen?

Välkommen sexuell frustration..gamle vän, var har du varit hela hösten?

Igår träffade jag en läsare på tunnelbanan...en läsare jag inte visste om..det var givetvis en från byn..det är i princip omöjligt att röra sig i sthlm utan att träffa på någon hemifrån (här skulle viktigpettrar gärna påpeka att jag redan hade sällskap av ett par ifrån byn, men det har var ett snabbt möte när jag skulle kliva på tåget och han av detsamma)...världen är bra liten..

I övrigt kände jag mig som Pablo ett tag under fotbollen igår..många väldigt bra lägen som sumpades..en gång var det öppet mål, men jag lyckades ändå träffa målisen..en annan gång sköt jag ett skott som gick till inkast...kanske inte borde hetsat så innan och sjungit "sållet är vå idol.."...det slår alltid tillbaks..iaf för mig..

Idag var jag inne redan kl.9...det är grymt bra en måndag...men fan vad trött jag är, hur ska jag orka hela veckan? Dessutom händer det grejer varje kväll och på det ska jag hinna dammsuga och sanera toaletten innan jag får besök på fredag...nu känner jag mig stressad...

Nåväl, om två helger har jag inga planer..jag räknar kallt med att ligga på soffan hela helgen då...

Förresten såg jag de brunaste ögonen jag sett på länge på tuben idag..nästan så jag för ett ögonblick glömde blondinen från igår..

Tack, tack, tack och tack....

Till den überheta blondin som tryckte sig mot mig på tuben mellan T-centralen och Medis, efter att jag lämnat dotra på bussen, vill jag bara säga:

-TACK! Det var det närmaste sex jag varit på väldigt länge. Det kändes säkert också, jag är nästan 100% på att slippa betala underhåll för den stunden. Om du bara kan ta av dig ringen på vänster hand är jag säker på att vi kan få en lysande framtid ihop och ärligt talat, visst var det mycket folk på tåget, men inte var det så mycket att du var tvungen att trycka emot mig så mycket? Inte för att jag inte njöt av det hela, men folk kan ju börja prata. Jag hoppas träffa på dig någon gång igen, kanske vi kan testa samma sak men med lite mindre kläder på kroppen?

Tack igen, jag njuter fortfarande och är tacksam för den korta stund vi fick tillsammans. Detta är nog mitt lyckligaste förhållande någonsin, inget bråk, inget tjabbel och med ett nästan lyckligt slut, för visst var jag trots allt nära tårarna när du klev av vid Medis. Jag såg hur du stålsatte dig för att vara stark när du gick iväg med rak rygg..jag hoppas ditt fortsatta liv blir lyckligt, mitt är redan bättre än gårdagens...

En lördag som vilken annan...

Medan dotra hoppar runt och leker med en ballong (och antagligen retar livet ur grannen i våningen under) sitter jag och surfar runt lite...allt i väntan på att gå till Jerkadal för lite högklassig handboll (Näe, Skövde spelar inte..jag skrev högklassig)..

Sen ska vi som vanligt äta älgbiff med potatisklyftor, ugnsrostad paprika och bea-sås..och grönsaker till givetvis..jag försöker lära dotra lite om nyttig mat...jag borde klara av det 2 dagar av 14 kan man tycka...

Det blir faktiskt min första herrhandbollsmatch någonsin...hemma i byn var jag på damhandboll någon gång, tror inte vi hade ett herrlag..och här nere har jag varit på 2 damhandbollsmatcher..synd de åkte ur och inte längre spelar i Eriksdalshallen, annars skulle jag nog gå på några fler matcher, men nu är det herrarna som gäller..gissar på att dotra kommer tycka det är lika intressant..jag får väl titta på läktaren för att se ögongodis antar jag..

Det är förresten utskuren biff som gäller ikväll...näst efter filén det finaste köttet på älgen..

Jag känner en som känner en kändis..

2 av tjejerna i korplaget känner Andrea Comaneci..det är ju hur stort som helst..henne möter jag ibland vid Skanstulls tunnelbanestation, men vågar aldrig säga något..

För de som vill se tjejerna kicka hårdrockarsle så är matchen kl.22:20 på tisdagkväll..som vanligt spelar vi i Midsommarkransen..

Kvinnor, vin och sång..

I morse slog det mig plötsligt..fan, det är ju Marla på tvn...hon gjorde ett reportage i morgonnyheterna (givetvis har jag glömt vad det handlar om)...jag saknar hennes blogg...räcker det inte med ett års uppehåll? Kan inte bloggen väckas till liv igen??

Sen skulle jag skriva någonting mer, men eftersom hjärnan släcktes ner ungefär samtidigt som jag och VDn provade min USB Missile launcher på hans assistent kommer jag inte på det..

Kan också tillägga att missilerna inte når fram till min chefs skrivbord, men jag kan skjuta på VDn om jag vill...

Imorgon blir det handboll..

Dags att supa?

Fredag..snart tar äntligen den här långa, långa arbetsveckan slut, men först måste jag lägga upp några artiklar, rens mer i mailen och testa min USB missile launcher...jag missade att jag behövde batterier igår, så till VDns förtret blev det ingen provskjutning..

Kommer någon och jäklas idag har jag även en yxa i bokhyllan..det är risk för att veckan uppe i skogen påverkade mig mer än jag vill erkänna...

Finns nog fler som gärna ser honom få cancer nu...

En sak som gjorde mig glad igår kväll och även i morse..kanske därför jag var på ett positivt humör i förmiddags? Det positiva humöret dog för övrigt ut när jag försökte hitta någonstans att sitta vid Food courten *muttermutter*

Tillbaks där jag började..jag blev jävligt glad att de på sporten verkligen uppmärksammade vilken sopa Martin Hansson är..såg ni hur han inte blåste straff till norrping i slutminuten mot Ljungskile? Såg ni? Det är omöjligt att missa den handsen om man inte är en riktigt jävla usel domare..Martin Hansson är en riktigt jävla usel domare..han är så dålig att han inte borde få kallas domare öht..det är ett hån mot övriga domarkåren (Ingvarsson undantagen då)...

Nu kanske ni förstå vilket helvete det är att kliva in på söderstadion och se den skalliga åsnan från Blekinge förstöra en match igen..nu kanske resten av världen (de som kollar på Sportnytt då) äntligen kan förstå att han är så dålig..för det där var inget undantagsfall, så där ser det ut i varje match..det får mig att undra om Amunekes första varning verkligen var en varning..när Martin är inblandad går det inte att vara säker..

Martins horribla beslut att inte döma straff kostade många miljoner för norrping..hade Martin inte varit så usel hade de fortfarande haft en sportslig chans att ta sig upp på kvalplats, nu är de 7 poäng istället för 4 poäng efter Ljungskile..inget kanonläge något av dem, men med 3 matcher kvar fortfarande en hygglig möjlighet, nu är det i realiteten en omöjlighet..

Tycker att Norrping verkligen ska tacka Martin..för en väl genomförd match..de lär slippa honom nästa år iaf, jag kommer tyvärr behöva se mongot på Söderstadion även nästa år..det är fan synd om mig..

Har jag verkligen ingen semesteransökan att skriva?

Back at work..har hunnit rensa lite i mailboxen redan och kvar är bara ca 70 mail..får väl fortsätta med rensningen under dagen, tror jag kommer kunna få bort en hel del..

Annars har det väl mest varit snack om att jag tog med mig en yxa till jobbet..

Eller om min USB missile launcher..den ska kopplas in i eftermiddag hade jag tänkt..

Yxan? Ja, det är inte så farligt som det låter...Erik glömde den under älgjakten..han glömde den i min ryggsäck..vi tog med den ut på passet eftersom hans var kortare än min...

För er som undrar..

..vem som är gullebarnet i min brödratrio kan jag meddela att min bror fick en hundvalp i våras av mor...

Jag fick 10st  Tian-lotter i födelsedagspresent...

El camo-bröllop...

Så var man tillbaks i storstan..frysen är nu nästan full med älgkött..men jag glömde ta med årets filér...får försöka komma ihåg det vid jul...kunde kanske tagit med lite mer köttfärs, fast jag har ändå mer än 5 kg i frysen..det bör räcka året ut..

Jag har tagit ledigt hela veckan..tänker dock inte utnyttja det..jag går tillbaks till jobbet på torsdag...blir lagom med en tvådagarsvecka...lite surt är det, hade jag inte varit så snål på semesterdagar hade jag kunnat vara med och jaga till helgen igen..denna gång med ett annat jaktlag (att nästan samtliga är med i mitt jaktlag och att vi använder samma slakthus hör inte riktigt hit..)...

Hur jakten var? Det kommer nog ett par bilder..den var iaf händelserik..det var en entusiastisk norrlänning, det var hardrev och det var bröllop i jaktkläder med studsarsalut (satan vad vackert bröllop)...det var jägermeister och jakthistorier också...

Grått, dimmigt och alldeles Jerker...

Ville bara meddela att jag nu åker tillbaks till skogen för drygt ett dygn...jag kom ner till byn igår eftermiddag och nu vänds det tillbaks, imorgon ska köttet delas..sen åks det ner till civilisationen igen..

Ja, varför åker jag 10 mil fram och tillbaks på mindre än ett dygn?
Lillebror måste jobba idag och jag behöver hans bil för att ta med hans köttdel ner till byn..min har jag sålt...så det var bara att se till att sätta sig i bilen och åka ner igår..nu ska jag plocka ihop lite sen åka upp igen..jaktkojan ska städas idag..det är vad jag har att göra..

Ska nog se om jag kan hitta någon i byn som har canal+ också...fjäska in mig lite så kanske jag får se matchen...

Vi hörs igen om ett par dagar..

Hello music-lovers...

Hemma i byn igen...vädret är som sig bör..ruggigt...löven gula och om lite drygt en timme ska jag luncha med en polare..sen blir det några sista förberedelser (läs toksurfa) innan Erik Norrlänning kommer och vi drar norrut mot skogen..
Dags för älgjakt igen...den här gången vore det trevligt om jag åtminstone fick se en älg..

Ont i hövvet?

Snart går  tåget norrut, dags att sitta i skogen med laddad bössa och låtsas vara man igen..det ska bli skönt, men det är nog fan sista gången jag drar med mig datorn..den väger bly och när jag på tillbakavägen även ska proppa packningen full med älgkött inser jag hur korkad jag är..största delen av tiden kommer jag ändå vara i radioskugga..det är bara imorgon fram till eftermiddagen som jag har nytta av datorn, och kanske precis när jakten är slut...

Nåväl, 5 timmar kvar av denna dag, sen får jag andas frisk luft igen..det ska bli skönt..

Best birthday ever...

Det här kan vara den bästa födelsedagen på länge..trots att jag var nykter och inte uppe i skogen (det här ska inte tolkas av eventuella delar av min familj som eventuellt läser här att jag inte ska ha presenter..det ska jag ha..till helgen!!)..

Vi vann matchen med 5-2...jag fick spela på topp i egenskap av födelsedagsbarn..se där, ytterligare en present..
Det verkade dock inte hjälpa då jag fortsatte vara lika säker på att scora på fotbollsplanen som i verkliga livet..

Förresten, en inflikning här, dotra ringde ikväll när jag stod och diskade, det var hon som hade ringt imorse..så redan där blev jag lycklig...

Iaf..eftersom jag var på topp fick jag otaliga chanser...och till slut hände det, ett kanonpass från Kenny, som hittade den lilla, lilla luckan som fanns mellan backarna, tog emot bollen avancerade någon meter och sen ett "snabbt" tillslag med högerfoten och bollen rullade mellan benen på målvakten och in vid hans högra stolpe i mål...Jerk gjorde mål, grisar flög, moderaternas partihögkvarter frös till is..alla var lika chockade..torkan var över och trots all denna tid som gått sedan jag scorade sist hade jag ingen målgest på lager..istället joggade jag lugnt ut till avbytarbänken och bytte med Töbin...

Här kan man tycka att det ska räcka, men tror ni jag nöjde mig med det? Som svar på frågan..var Jan Björklund klassens närvaropolis i skolan?

Nej fan, nu när jag ändå var på gång var det lika bra att överraska alla..rejält..
Nästa mål jag gjorde (ni vet, jag scorar ju jämt nu för tiden..)..så tunnlade jag backen först och tog mig sen mödosamt fram några meter innan jag dunkade upp bollen i målisens högra kryss med vänstern..hybrisen var total..sen slog jag inte en passning mer, jag försökte dribbla i eget straffområde...det var först när det var 25 sekunder kvar som jag faktiskt försökte passa Rebecca...det blev typ en tunnel, men passet gick ut till hörna...

Även Jessica ändade sin torka...jag är grymt imponerad av tjejerna i vårt lag..de lunkar inte omkring och mesar som vissa andra i laget (läs Jerk)..och är riktigt duktiga på att spela..

Jonas, vår gnagare i laget hade däremot ingen större lycka med avsluten..ett i stolpen, returen räddar målisen..i andra ställde han sig i målet istället...

Med all logik kommer jag imorgon vakna upp med syfilis, aids, rännskita och två amputerade ben.,..men nu ska jag äta popcorn och kolla på the daily show...

Nu är det bara att hon bor i Solna, är gårdare och förlovad kvar som stör..

Den blonda controllern hade vit topp och grön kofta på sig idag..jag är övertygad om att det var för min skull...det sa hon också när jag frågade henne..sen skrattade hon...jag fick ett grattis iaf..

Först ut var kusin Robert som skickade sms 3 minuter över tolv på natten..nu var jag vaken så..sen har det strömmat in sms i lagom takt..

Enda presenten so far är lunchen som Erik Norrlänning bjöd på...Mexburgare..mätt än (eller ja, jag åt precis middag, men ändå..)..

Nu väntar jag och ser och dotra kommer ihåg att hon skulle ringa..det kan ha varit hon som ringde när jag var i duschen imorse..

Nu: diska
Snart: fotboll på låg nivå..
Sen: packa för resa norrut..

NÅ??

Ingen som har något att säga??

Stockholmsresan del 2

Det blev inte så frekvent som jag tänkte det här med Stockholmsresan, men här kommer iaf del 2.

Denna gång tar vi oss in till city..



Så varför tar vi oss till ett sunkhak på en sidogata till Drottninggatan? Har månne Jerk varit på en het dejt här? Kanske en livshotande matförgiftning?  Eller bara en ovanligt lyckad förfest?

Nej, nope och njet. Inget av ovanstående. Jag har bara varit här en gång i mitt liv. Det var för ca 5 år sedan (tror jag). Jag, min mor och dotra åt lunch här. Den enda gången som mor besökt mig i sthlm. Jag jagade dotra nedför gatan när hon givetvis snubblade och skrapade upp ena knäet (alltid samma sak, hennes knän är ständigt sönderskrapade, så även idag efter att vi spelat fotboll på gården igår), men det är inte därför jag tar med det här stället.

Anledningen till att det finns med i min Stockholmsresa är för att på sjuttiotalet låg det en pizzeria här och exakt på dagen för 34 år sedan var min mor här och åt pizza.

Och det är speciellt därför att??

Det är speciellt för att det var det sista hon åt innan jag föddes. Dagen efter såg jag dagens ljus på Nacka BB och världen var sig inte längre lik. Eller ja, den snurrade väl som vanligt och ingen tog notis om dagen, förutom kanske familjen Zetterberg i Falkenberg som firade Pers 4 födelsedag..

Vissa belackare (läs lillebror) tror att hennes sista måltid innan födseln till stor del förklarar min kostcirkel och mitt kroppsomfång, jag är tveksam, jag var väl 12-13 år innan jag åt min första pizza hemma i byn. Ändock, jag kanske borde använda det som orsak och skuldbelägga min mor? Det är väl populärt att skylla på någonting i barndomen för alla misslyckanden i dagens samhälle. Undrar i så fall vad som hände som gör att jag inte för allt smör i Småland kan träffa en flickvän?

I alla fall, det här var del 2 i Stockholmsresan, det kommer komma fler delar. När däremot har jag ingen aning om, med nuvarande takt torde jag vara klar lagom till min pension...

Nästan realistiskt..

Efter att ha sett de första sex avsnitten av Åshöjdens BK på dvd igår måste jag säga att Jorma är en prakttönt..jag är glad att jag inte valde hans namn...

Sen så var faktiskt Jorma mörkhårig i Buster..och Kula Persson krullhårig, inte tunnhårig och med glasögon..jag saknar Bagarns basker från Buster också..Hitte-Joel var också mörkhårig i Buster..och om han nu ska vara tattare borde han väl vara det nu också..

I övrigt tycker jag mig känna igen det mest från det jag läst i Buster...det blir iaf spännande nu när de tagit steget upp ytterligare ett kliv..hoppas jag hinner se de sista sex avsnitten innan jag åker på älgjakt..

Nä, vad säger ni? Dags för lunch kanske?

Gled in på kontoret kvart över nio...Va? säger ni..kvart över nio?? Yup, kvart över nio på en måndag..det är ungefär som halv sju en onsdag..jag är grymt imponerad..det borde ni också vara...dessutom åt jag frukost hemma, så det var ingen uppduschaslängapåsigklädernaochutgenomdörren-morgon..

Det var en lugn och stilla morgon, även om jag blev lite stressad när jag missade början av sporten för att jag bredde mackor...

Nu däremot måste jag nog stressa en del..så det är väl dags att växla upp rejält, för på onsdag drar jag norrut redan halvvägs in på eftermiddagen..


Det är då själva fan...

..kan hon ge fan i att ringa när hon är full..hon minns ändå inte vad hon har frågat om efteråt..
Det ska fan ha en mor som är alkis...

Ibland måste folk inse sina begränsningar..

Undrar om klappträet som jobbar på text-tv är nöjd med nedanstående formulering:

"Triton Sund galopperade kort efter start, men landade till sist i fjärde ytter och släppte därefter aldrig taget"

Jag ska erkänna att det var ett tag sen jag var på travet, men sist jag kollade innebar en plats i fjärde yttern att man låg 7-8..fast de kanske har ändrat reglerna?? Eller så finns det en del som inte borde skriva travreferat..

Once in a lifetime opportunity..

Det här är enda gången jag någonsin kommer att säga det, om någon frågar mig imorgon kommer jag förneka det..det är alltså ditt livs chans detta...

Ok, här kommer det...sitt ner, det är säkrast..
Jag tyckte faktiskt att Sidleds-Danne spelade riktigt...bra ikväll...jag menar när folk hyllade honom för hans insats mot grekerna i EM så fnös jag åt dem..för ärligt talat, Göran Arnberg hade kunnat gå in i den matchen och tokdominerat, men ikväll var det ett riktigt bra lag vi mötte..sen att vi inte vann rår ju inte han för..vem kunde veta att Elmander skulle missa varje chans och att Källström skulle slå bort varenda boll i andra halvlek..

Så, då var det sagt..det är tur att han varit helt kass i iff-iff i år iaf så det laget suger...och jag räknar kallt med att han är tillbaks i sitt vanliga värdelösa jag om en vecka..

Jag o dotra var förresten ut till Råttsunda idag..eller rättare sagt den lilla planen bredvid...Skytteholm..för att se semifinalerna i Sanktan..vi missade P95:ornas triumf mot aporna, men kom precis tills P93 skulle möta BP...en hygglig början av Bajen, sen började dotra gnälla om att det var jobbigt att stå..runt om mig stod äckliga gnagarungar och hånade Bajen-fansen som var där..tuffa när det är 90 meter emellan...BP gjorde 0-1...Bajen sköt i ribban..domaren kom in och tog en horribel frispark till BP...Bajenspelaren fick till och med varning..för att han glidtacklade perfekt och fick ut bollen över sidlinjen..på frisparken lämnades en BP-spelare helt ren vid bortre och det var 0-2..sen blev det halvtid och dotra ville gå, så vi gjorde det..käkade lunch på Donken och gick bort oss i Solna centrum..går ju fan inte att hitta där..

Vi handlade på Ica innan vi gick hem..på vägen till kassan passerade jag dvd-hyllan, tog ett ex av dvdn med serien om Åshöjdens BK..nu har jag 5 timmar och 45 minuters underhållning framför mig..

Så vad lär vi oss av dagen?? Att det är kutym att domaren suger i Solna vilken jävla plan man än är på...

Singelmammor..

..jag håller på Pernilla..hon är bajare..

För visst var det en tävling?

Extra extra

Ebba von Sydow har visst dålig syn..det borde öka mina chanser med ett par hundra procent..

Jag bör kanske undvika att ta upp hur jag raserade en tavla på jobbet idag bara..

Ja, alltså..jag var på väg hem..hade gått runt halva kontoret och sagt hejdå (det är så skönt att inte vara sist någon gång), in på toaletten och göra mig mindre ful..ut igen och passera de andra toaletterna..ut från den sista kommer Erik Norrlänning och skrämmer mig (han är en skrämmande person)...jag hoppar till lite...in i väggen där en tavla sitter..tavlan rasar ner på en papperskorg som ramlar ner över golvet också..plastglaset i ramen går givetvis sönder och hela kontoret hör vad jag gjort...

Bra avslutning på veckan...låt vara att jag nog var den som skrattade mest...

Hoppas inte Ebba läser det här nu...då kanske chansen minskar igen...

Skum fredag...

Jag klev upp, duschade, rakade mig..satte på mig morgonrocken, kollade på nyheterna och sporten, gick ut i köket och gjorde i ordning frukost, åt den i lugn och ro framför tvn, klädde på mig...

..och in på kontoret stegade jag några minuter före halv nio...samtliga jag träffade sa god morgon, sen gick det någon sekund och så kom det.."Vad gör du här? Redan?"
En innesäljare tog det ett steg längre..han hälsade..gick vidare och några sekunder senare kom han tillbaks, gick fram till mig..petade lite..
- Jamen, det är du! Vad gör du här?

Det känns lite överdrivet...men det stärker bara min teori om att det som retar mig mest är de som kommer in ungefär 10 minuter före mig normala dagar...

Back to back championships..

 
Plac. LagMVOFMF-MBDiffP
1
SS Lima
14 9 2 3 43 - 19 24 29
2
Öje-Venjan
14 8 4 2 24 - 13 11 28
3
Firman Fäbo AB
14 8 2 4 25 - 17 8 26
4
Forza Sumpan
14 6 5 3 23 - 16 7 23
5
Baylake Asswhoppers
14 5 2 7 21 - 28 -7 17
6
Djurgårdssöner
14 5 2 7 23 - 36 -13 17
7
Malungs IF
14 4 0 10 19 - 32 -13 12
8
Andeboda BK
14 0 5 9 10 - 27 -17 5





Det börjar bli för enkelt det här..seger för andra säsongen i rad..notera den överlägsna målskillnaden..
Det räcker inte med seger i tabellen..mina spelare plockade hem en hel del också..
* Etta, tvåa och 3 stycken på delad sjätteplats i poängligan
* Etta, trea, fyra och 1 på delad sjätteplats i skytteligan
* Etta, 3st på delad tredjeplats och 1 på delad sjätteplats i assistligan
* 1 på delad tredjeplats och 3st på delad åttondeplatsen i varningsligan
* 1 på delad förstaplats och 3 på delad tredjeplats i utvisningsligan
* 1 på delad förstaplats, trea och delad niondeplats i Xpertelvan (omgångens lag)..

Jag och mitt lag SS Lima tokdominerade den här säsongen...ett grattis är på sin plats!

När hissen till slut går ända upp...

- Fan, det där är ju skitdrygt!
- Va? Är passet 75 minuter långt?

Valda citat från Erik Norrlänning när han insåg hur dryg KI boxen egentligen är, synd att han har vässat så om att vi ska gå på ett pass...
Den blonda controllern och finansassistenten går på det regelbundet och försöker vässa mot oss också..jag har lovat att gå om jag får slå på den blonda controllern..

Näe, idag var vi på spinning med Jennie..det där box-passet blir om några veckor..nästa vecka är det jakt och..tja...om jag ska vara ärlig så går Jennie på semester i två veckor nu...då är det inget roligt att gå på spinningpass..

Intresseflagga fram..

Ikväll blir det fjärde gången den här veckan jag rör på mig..det blir även det fjärde skoparet som jag använder..jag har alltså fler skor för att träna i än jag har att vara i (då skulle jag ändå kunna öka på det hela till 5 olika par om jag bara tog mig en löprunda i veckan också..)..

(Det finns en viss chans att det här var det tristaste inlägget som skrivits på den här bloggen..det finns antagligen god konkurrens av de andra nästan 2000 inläggen jag skrivit, men ändå..)

Pannkaka...

Trött som satan, men ändå uppe i tid..är det en ny giv i Jerks liv eller är det bara en tillfällighet?

Ikväll är det även sista omgången i Xpert eleven, efter att ha suttit säkert i förarsätet större delen av säsongen är det nu nervöst..den store målskytten är avstängd, det är bara 1 poäng ner till tvåan..tvåan möter ûberjumbon medan jag möter trean på bortaplan..det krävs nog en trepoängare ikväll..det blir tufft och det vore ju fan och tappa segern nu..det vore enormt skönt att ta back to back-championships...

Fast innan matchen blir det Jennie...fjärde dagen i rad jag tränar..det känns i benen redan nu, undrar hur det blir efteråt..

Kan jag bli tröttare än så här?

Andra dagen med frukost hemma..undrar om jag tappat 5 kilo i vikt än?
Kom in en kvart tidigare idag..redan kl.9...det är den där jävla halvtimmen då jag snoozar på morgonen som förstör för mig..eller det är väl snarare konsekvensen av att jag inte kan somna på kvällarna..den blev nog runt två inatt..att då kliva upp kl.7 tycker jag är riktigt duktigt av mig..

Nästa vecka kanske jag lärt mig att somna i tid också..då kommer jag bli rena rama förebilden..skrämmande tanke..

Jobbet har börjat stryp internet..jag kommer inte längre in på Xpert eleven för att kolla mitt lag..det när det återstår en omgång och jag leder med 1 poäng..det är en livsviktig match imorgon och jag kan inte gå in på eftermiddagen för att kolla om jag behöver göra något..soporna från Viksjö kör med en massa fultricks som något annat Glenn-lag...

Kan man protestera mot att man inte kan surfa på alla privata sidor från sin arbetsdator?

Va fan??

Slötittar på tvn..reklam för Onoff..det är ju för fan en gammal skolkamrat där...trodde han bodde uppe i skogen??

Det börjar bli en vana nu...

Seger ikväll igen...denna gång med 3-1..det borde väl slutet 13-1 eller något sånt tror jag..total överlägsenhet..hälften av deras lag hade min kroppsform medan vi hade (förutom mig då) smärta pojkar och flickor under 30...

Jodå, jag spelade ute denna gång..gjorde ett assist också..hade väl 3-4 skott på mål varav ett friläge utan att lyckas göra mål..

Dessutom åkte jag på en tunnel...ooh, the humiliation...

Men vi vann..nu måste jag regga mig på Facebook också..vi har vår egen grupp där..jag som hållt mig utanför så länge..det blir under fingerat namn iaf..

Välkommen Örebroare..

Jag vet inte jag..det här med det nya livet, är det så bra egentligen?
Tack vare mitt nya liv tog det mig över två timmar från det att jag klev upp tills jag var på jobbet...

Iofs, de första 20 minutrarna spenderade jag i soffan kollandes på nyheterna och sporten..sen in i duschen och så äta frukost hemma..inte framför datorn på jobbet..ovant..tog mig väl 5 minuter bara att skära upp paprikan tror jag..

Yup, lyxig frukost ska det vara om jag nu bums ska äta hemma..och just den biten var hur skön som helst..sitta i soffan med morgonrock på och smaska i sig ett par smörgåsar..jag tänkte ju också att jag på så sätt skulle få en bättre start på dagen, mindre stress...vi får se hur det lyckas..SL gör ju som vanligt sitt bästa för att förstöra min morgon...

Nåväl, jag ger väl det hela någon dag till..vore skönt om jag kunde somna i tid dock...nu snoozade jag i en halvtimme dessutom..eller rättare sagt, jag lät alarmet gå i en halvtimme..hoppas det inte är alltför lyhört, då lär grannarna hata mig nu..

Jag vet, jag vet..ett par hundra år till och jag har fått mig ett par biceps..

Jag gymmade idag..hela 50 minuter..jag är lite stolt över mig själv..det är 20 minuter längre än förra gången för två veckor sedan..

Ja, alltså..när jag gjorde en ryggövning och det började snurra i huvudet tog jag det som ett kvitto att jag var klar för idag...
Sen åkte jag hem och åt pannkakor med mycket grädde..och jordgubbssylt (den inte så ohälsosamma sorten)..

Jag är rena rama friskvårdsmänniskan..

Och det nya livet gick bra??

Fan vad trött jag blir...kan jag inte bara få vinna drömvinsten så jag slipper det här plågeriet..jag är ju uppenbart inte skapt att kliva upp ur sängen innan lunch...

Satt lite, lite för länge vid datorn igår kväll..så när jag släckte ner den var jag inte trött längre..slökollade lite på tv, när klockan var halv ett tyckte jag ändå det var dags att lägga sig och jag borde väl vara trött??

Icke sa nicke, så fort jag la ner huvudet på kudden började hjärnan spruta ur sig tankar..det var helt omöjligt att värja sig..
När klockan var halv tre gav jag upp..klev ur sängen tog mig en snus och drog sen med mig täcket och la mig på soffan för lite kvalitets-nattv...det funkade hyggligt, jag somnade nog inom en timme..

Men, det vore väl inte jag om det gick så smärtfritt..kl.5 vaknar jag av världens magknip..går inte att somna om..bara att bestiga porslinstronen...häva ur sig allt (jag väljer nog att inte beskriva det alltför ingående..)..det tar väl en halvtimme eller så innan jag kan somna om..det hjälpte inte att Gilmore Girls var på tvn..den där mamman är svår att ignorera..till slut slår jag av tvn och lyckas somna..

När klockan ringer halv sju på morgonen har jag sovit 2-3 timmar..jag klarar det inte..jag klarade det inte..det gick inte att kliva upp..snoozade ett par gånger sen somnade jag om..när jag slår upp ögonen nästa gång är det något UR-program om mobbing på tvn..att tjejer kan vara så elaka..

Mitt nya liv började ju strålande..jag har iaf tagit med mig träningskläderna, så det blir gymmet ikväll..

Om man ska hitta något positivt i det hela så är väl det att jag iaf kom in två timmar tidigare idag jämfört med förra måndagen..

En sista sak innan jag går och lägger mig..

..jag vill tacka alla vänner och min familj för att de grattat mig på namnsdagen *muttermutter*

Mor kom ihåg mig iaf...lillebror efter att mor berättat att hon grattade mig..och så en vän, efter att jag grattat honom..

Do you remember??

Jag kan väl ge er lite bilder från Oslo iaf...trots att jag negligerar lite lätt...


Scarface & Fatface
Efterfest på mitt hotellrum..

Söta fröken Gröseth.
Anledningen till att jag återvänder till Oslo år efter år..

Hotellet
Sett från strandpromenaden...trodde jag

Rätta bilden på hotellet.
Jerk tog lite fel, men jag upptäckte det iaf redan när jag stod på parkeringen..

Konstnärlig bild

Fast det blir det här som hamnar på dejtingsidan..

Dava & jag på hallen
Dava blir inte vackrare än såhär, men så spelar han etta också..

Girl on Girl-massage
I bakgrunden ett par olympiska mästarinnor..

Förberedelse inför Bajen-TFF
Ölen var ljusår bättre än domaren från Skövde..

Efterfest på lördagen
Redan jul??

Ett till Egokort, taget med självutlösaren..
Det här kanske också hamnar på dejtingsidan under rubriken "finkänslig kille som älskar naturen"

Oslo var underbart...som vanligt..plånboken är tyvärr tom nu..som vanligt..
Jag blir alltid lika förvånad när vackra tjejer pratar med mig..när de dessutom ser ut att lyssna på mig blir jag än mer förvånad..

Nästa gång jag och grabbarna ses är det bara herrtävling..det får gå ändå...

Men bilen går väl bra?

Bloggeriet har inte fått mycket uppmärksamhet på sistone..det har varit några små intetsägande, genomtråkiga inlägg (och skillnaden mot tidigare är?)..inget direkt upphetsande...jag har knappt läst några bloggar heller..några få..några på jobbet ibland (vid frukost och lunch)...jobbet har tärt på mig, att även ha haft fullt upp på helgerna har tärt på mig..när jag väl kommit hem i den sena kvällen har jag varit för trött för att göra något..jag har lekt med tanken att lägga ner allting..att inte blogga något mer, att inte läsa några fler bloggar...

Fast å andra sidan..jag startade den här skiten med ett uppdrag (glöm för en sekund att Kenny tvingade mig för att jag skulle skriva om innebandylaget)...att få mig en blogg-groupie...efter snart 3 år har jag fortfarande inte lyckats, men jag fortsätter försöka..jag trodde jag lyckats en vända ifjol höst, men ack så fel jag hade..så jag får vackert fortsätta ett tag till...

Nu är väl risken att jag kommer fortsätta att negligera bloggen ett tag till..jag hade tänkt starta ett nytt liv..nu igen...så från imorgon, måndag, hade jag tänkt börja äta frukost hemma på morgonen och för att fixa det måste jag gå och lägga mig i tid...för att fixa det måste jag börja ignorera mitt beroende att veta allting om alla som jag följer och istället försöka gå och lägga mig...om ni känner mig det minsta inser ni hur svårt det här blir..jag hatar att gå och lägga mig (ungefär lika mycket som jag hatar att kliva upp..)..

Nämnde jag att jag ska köra igång hårdträningen igen också? yup..blir måndag till torsdag kommande vecka..

För er som på något sätt antyder att det här beteende beror på sinnesförvirring, så är jag böjd att hålla med..i eftermiddags tittade jag på någon sorts hemma hos-serie med Denise Richards istället för på Roma...sen när andra halvlek skulle börja bytte jag till Trelleborg mot Kalmar och njöt av matchen..en match på Vångavallen mot två FF-lag?? Sjukt..grymt sjukt..

Jag tror jag har sagt det förr..

..men satan vilken god Lasagne jag gör...sitter i soffan proppmätt och vill hångla upp mig själv i brygga..

Äntligen ledig..

Inget är nog så skönt som att sova i 10 timmar...snart dags för frukost...

Min VD åker kollektivt i Sthlm



"Green line det är för obskyra bohemer med tvivelaktigt miljöpatos utan någon som helst förankring i verkligheten"

om lite drygt nio timmar..helg...

Skumt..inne på kontoret innan kl.9..när hände det senast??
Dessutom trots att SL som vanligt försöker köra upp något hårt i röven på än..det gäller väl inte bara på tunnelbanan utan livet i stort, men den blå linjen funkar inte..vagnfel, signalfel 6 vagnarståg i rusningstrafik...SL suger..skönt att alliansen "satsat" så mycket pengar på kollektivtrafiken...

Hade en skum dröm tidigare i veckan...glömde skriva om den, men blev påmind när jag tittade på the Office igår kväll...
Steve Carrell, chefen i amerikanska the Office jag ade mig överallt helt desperat för att jag skulle bli hans vän..jag försökte på alla sätt bli av med honom, försökte få fast honom för snatteri..ja, allt möjligt..sen slutade det med att han på något sätt snodde alla mina kläder och sen låste in sig i sin lägenhet innan han efter några minuter öppnade dörren slängde till mig kläderna och sa att han skulle skjutsa hem mig...
Skum dröm..antar att det var det sista av alkoholen som gick ur just då?

På A säger jag B..

Var över skamgränsen på båda serierna i bowlingen igår...120 och 128 poäng..på det blev jag klar tvåa..chefen var ofin nog att vinna överlägset...hans belöning? Han fick betala för hela kvällen..

Sen var det öl och mat, lite fotboll och öl..men kvällen slutade trots allt ganska tidigt...

Tyvärr  hjälpte inte det..morgonen blev sen ändå..kvart i tio gled jag in...jag är ohyggligt trött just nu..försöker bara överleva till helgen...orkade inte packa träningsväskan idag..nästa vecka köra jag på för fullt även om jag kommer vara lika trött..det är dags nu..slut på ursäkter..kaggen ska bli mindre igen..

Tuesday morning...

Jag är fortfarande lika trött och försöker bara överleva veckan fram till helgen, då ska jag sova ut och bara ta det lugnt..inget ansträngande what so ever...jag behöver den lugna helgen..sen har jag 4-5 helger på raken med planer så...