Vissa efterfester är roligare än andra..

..som den på juldagen till exempel..visst den var blöt och några dagar senare upptäckte jag att jag registrerat mig på spotify (fast jag har aldrig loggat in där..slängde mailet för jag trodde det var spam..)..men ändå..det hände mer grejer än jag trodde..

Idag kom ett sms där det stod "Beväpnat dig med vingar inför onsdan?"

Fattade nada..så JT ringde upp till slut..tydligen så bokade vi Thåström där någon gång på natten till annandagen..jag ska alltså på Thåström på onsdag..häftigt värre..jag har alltid sagt att fyllebokningar är klart roligast..ännu roligare nu när det kommer som en sån här överraskning...

Fast surt att behöva ändra dag för tvättstugan..


när jag ändå..

..mest gnäller om hur stressigt det är på jobbet hela tiden, kan jag väl också passa på att berätta hur skönt det är när det är tvärtom..
Som den här veckan när jag har haft det ganska lugnt för en gångs skull..
Alla ordrar ligger inne som de ska, jag gjorde en offertuppföljning för första gången på ett halvår...mejlboxen har minskat från 270 mail till strax över 100..en till liknande vecka och mejlkorgen kommer vara normal igen..

Så, har det gjort någon skillnad?
Skoja inte, har somnat strax efter 12 varje natt den här veckan..ca 6 timmars sömn varje natt är jag inte direkt bortskämd med..det brukar ligga runt 4-5 timmar..nu skulle det väl helst vara nån timme till, för jag är grymt trött..
Jag är gladare också..det är väl det som händer med folk när de inte är ett stressmonster..man blir liksom trevligare..

Dessutom så har vi en annons ute för en till på avdelningen..visserligen är det bara på ett halvår, men förhoppningsvis kan det bli längre och då är nog avdelningen tillbaks i full styrka..hur det kommer påverka mig vet jag inte än..men jag vet vad jag sagt att jag klarar av och det vore kul om de som bestämmer lyssnade på mig och inte själva bestämde vad jag klarar av den här gången..tänk vilken utopi att få möjligheten att göra ett bra jobb..

Och apropå jobb..hon som jag slängde käft med hela tiden i England sa upp sig häromdagen..deras planerare sa direkt att jag borde söka jobbet..grymt sugen, men...dålig tajming för det (sen skulle det innebära en lönesänkning)...hade hon bara stått ut ett år till hade jag nog lätt kollat upp möjligheten att få det jobbet..få testa på riktigt att bo i England...vore skitkul..

Men jag är ju bara på punkt två på min tre punkter långa lista...en lista som skrevs i huvudet för snart 10 år sen.
1. Flytta in till Söder - Check (för lite mer än 7 år sen)
2. Gå ner minst 10 kilo (får nog säga att det blev mer än 15 som behövdes gå ner och nästan hälften har försvunnit hittills, men jag kommer behöva det här året för att bli klar)
3. Komma på vad jag vill göra med mitt liv (ja, eller jobba med då..hoppas hinna klart med denna innan pensionen)..

Så är det ju sista säsongen på Söderstadion också..vill inte missa den, vill vara med första säsongen på Nya Söderstadion också...och springa Midnattsloppet under timmen (anmäld till i höst iaf och fortsätter jag träna som jag gör kan det gå)..

Men annars, skulle gärna jobba i England igen..förra helgen så gjorde jag mig en ordentlig Engelsk frukost..hade till och med rätt korv..fy satan vad gott det var..

Nåväl, är inte helt omöjligt att svaret på punkt 3 är flytta till England..vi får väl se..de närmaste 4 månaderna ska jag iaf dit 3 ggr...


Jag undrar...

..om det vi ser nu är dödsryckningarna för den här bloggen?
Sex år är ändå ganska lång tid för att hålla på med detta...men, det kanske bara är något tillfället..vem vet redan imorgon kanske jag återigen får lust att gnälla på jobbet, fritiden och livet i största allmänhet..alltås gnälla i skriftlig form..gnälleriet fortsätter i allra högsta grad i det verkliga livet..

Nåväl, den som lever får se...


...

..finns det egentligen något värre än bloggar som aldrig uppdateras?