Igår morse såg jag nästan ut såhär när dotra åkte..



..inte fan trodde jag att det skulle hända något igår kväll som skulle ta mig ända fram..välkommen in i Emo-klubben..

Det riktigt sorgliga är att det här kanske blir mitt sista minne av Emil, han är på tok för bra för att harva i Superettan...


Skära sig i armarna lite kanske?

Fördelen med att dotra youtubat bort alla pengar som fanns på internetkontot är att jag inte riktigt hänger med just nu..inte alls faktiskt..

Nackdelen är att man går in på text-tv på jobbet och blir brutalt nerslagen i sin stol på lunchen..det känns mest tomt just nu..förutom ett litet hat för domare från gävle (och bleikinge..och skåne..) och snapphanar från helsingborg..rödhåriga svikare retar också upp kräkreflexen, men mest känns det tomt..

Går inte att hata spelarna..att de inte räcker till är inte deras fel..jag menar..hur tackar man nej till att få dra på sig världens vackraste grönvita tröja?

Tomt..bara tomt..om nu bara jyrgårn åker ur också så kan lagrell få sin provins-svenska med 1500 på läktarplats..blir nog jätteroligt nästa år..

Nåväl, jag har aldrig sett en match från Superettan live förut..någon gång ska väl bli den första...


Sorry..

..blir väldigt lite skrivet nu för tiden..skulle vilja säga att det är livet som träffat mig och att jag inte hunnit..men det är inte sant..sant är att det mobila bredbandet är lite väl svajigt och krånglar då och då..sant är också att jag äter ute nästan varje dag..orkar inte skriva något helt enkelt..

I en vecka framöver nu kommer det dock förhoppningsvis vara sant att livet träffat mig..dotra har landat i England och imorgon åker jag till London för att träffa henne för första gången på en månad, på torsdag åker vi tillbaks hit till Bicester...sen ska vi hitta på lite olika grejer..Premier League-oskulden ska tas på lördag..biljetterna kom idag..det blir tillbaks till London också..först måste jag bara veta exakt vad dotra och hennes mor gör imorgon..så vi inte gör samma saker..


Just idag..För 35 år sen..

..hände inget särskilt enligt Hammarbys hemsida..så då är det väl så..


For Curly..

Idag är rätt dag..


No wonder he plays for the fucking reserves..



Pratade om det här på jobbet idag..ett fantastiskt klipp..alla hade inte sett det?!?!?! Jag trodde det här klippet skulle vara legendariskt även i England..


Kick off time 3pm

Blir lite lite på bloggen just nu..vet inte vad jag ska skriva om känner jag..ska det in i resebloggen eller passar det bättre här??

Nåja, idag blir det iaf här..

Fast egentligen kanske det vore bättre i resebloggen?

Whatever..tog tag i saken igår och tittade på "The Damned United"..lysande film..när jag ändå var i tagen passade jag på att se på "Awaydays" också..den kändes ganska bra, men för att vara ärlig..jag förstod inte allt..tufft med engelska på dialekt ibland..ska se om den nån dag..

Solen skiner, klockan är 11, snart är det dags att snöra på sig och ta mig med bussen till Oxford..ströva runt lite, käka brunch (antagligen på Donken) och ladda för match..Oxford United spelar idag..ska absolut se matchen..blir spännande, är visserligen bara Blue square Premiership, men ändå..ska vara en riktigt fin stadion..tyvärr möter de inte Wimbledon AFC någon gång under tiden som jag är här, så de får jag inte se på den här stadion iaf..men jag ska väl resa lite för att se på fotboll också hade jag tänkt..

Lite typiskt är det ändå..tänkte jag skulle kolla på filmerna under veckan..då får tvn plötsligt för sig att ha perfekt mottagning..från att ha svurit, hotat och vara allmänt frustrerad har jag haft tillgång till tvn igen, så det tog lite tid innan det blev något filmtittande..

Nej, dags att göra sig redo och bege sig ut i solen (och betydligt varmare än i Sverige..)..

Till sist vill jag passa på att tacka storebror, som var den enda i familjen som kom ihåg min namnsdag..ni andra kan brinna i helvetet!! (obs gäller endast familjemedlemmar som kan mitt andranamn)


Fuck off!!!

SvFF - fotbollsmördare...

Hur fan kan de vara så inkompetenta hela tiden??
Jag orkar inte med det där jävla skitförbundet längre..klart att Gais inte ska straffas för att de spelat med en spelare som inte var spelklar sedan i somras..hur skulle det se ut om de där äckliga göteborgarna med sin jävla mupp-dialekt någon gång skulle straffas??

Vi, bajare brukar anklaga aik för att vara förbundets gullunge, men ärligt talat har väl de hamnat lite utanför nu, när svff gullar med en hel jävla liten småstad..ica klarade sig utan straff när de dopade sig ekonomiskt..ÖSK åkte ur pga att de och förbundet inte vara överens om hur en grej skulle bokföras..gais klarar sig nu??

Sanslöst..det börjar bli lika säkert att Tallinger och de andra bönderna i disciplinnämnden friar västkusten som att aik får en feldömd straff i derbyt..

Fy fan för bönder och småpåvar!!


På västfronten intet nytt..

Näe, det händer inte så mycket just nu..jag jobbar mest..går hem, tittar på tv, surfar lite..

Eller ja, det har ju faktiskt regnat den här veckan..Englandsväder till slut, men idag skiner solen igen...så då får det vara slut med slöheten att få skjuts hem..dags att gå igen..om inte annat så behövs det får att få plats med skräpmaten jag planerar att äta ikväll..

Till helgen planeras det för ytterligare en tripp till Oxford...denna gång för att se fotboll..

Ja, vaddå? Jag har inte ätit skräpmat på hela veckan..eller iaf inte take away..har lagat allt hemma..jag är så duktig så..även om stekpannan är ganska kass..igår testade jag en annan av plattorna på spisen och då fick jag varmt hela vägen..dumma spis som är så krånglig..

Så för att fira att jag äntligen börjat förstå mig på spisen tänker jag äta på kinesen..eller kebaben..ikväll..


Ööh, nej det har jag nog inte..

Sagt något om att jag pimpade mitt kök lite innan jag drog till England?



Det ser riktigt bra ut på bild..bättre än i verkligheten faktiskt..när jag väl kommer hem ska jag fixa till det ordentligt..


Så jävla skönt...


..det enda som är synd är att jag inte kunde vara där själv...


3 is a magic number..

Äntligen, kan jag förpesta er tillvaro även från hemmets lugna vrå igen..slut på att spendera en halvtimme efter jobbet med att surfa runt (och då försöka komma ihåg urlerna ur minnet..) och inte få facebooka något alls..

Idag skaffade jag "Pay as you go" mobilt bredband..blev 3..vilket ni kanske redan förstått iofs..var visst det enda bolaget som hade det..alla andra var det stopp hos..började hos Virgin "..and then we need your account number to do a credit check..)..eeh I don't have a UK bank account.."Sorry, then we can't help you..try Orange"..
- Hi, do you have a "pay as you go"-broadband?
- No, but we have this 30 day contract.
- But, I don't have a UK bank account.
- Sorry then sir..
Till sist..
- Hi, I don't have a UK bank account, can I still get broadband?
- Yes, we have this pay as you go-broadband..

Thank you 3... Så, nu är jag lite lyckligare igen..och bara jag fått surfat klart lite ska
resebloggen uppdateras också..men det blir nog imorgon..