Försäsongen...

..har jag, om man vill vara snäll, vilat mig i form. Det har inte rått någon brist på sport, men det har inte varit mitt lag som jag följt..istället har jag legat i soffan och sett på Vinterstudion eller kollat på FA-cupen på Viasat..jag är frusen helt enkelt, har inte haft någon jättelust att ge mig ut i spenaten för att stå och frysa i en kranskommun.

Nu har jag däremot börjat uppladdningen. Igår skedde en av de viktigare grejerna:


Matchdojorna är inköpta.
Efter att ha gått igenom fjolårssäsongen noggrannt, analyserat varje felsteg, var det här en av de saker där jag känner att jag brast. Förutom det uppenbara att jag faktiskt missade halva höstsäsongen eftersom jag var i England då (jag får vara nöjd med att jag gav mina bänkgrannar chansen att rädda hörseln och att min plats åtminstone 1 match innehavdes av en betydligt vackrare uppenbarelse i behov av sittplats än den här degiga kroppen).
 Jag hade inga matchdojor, inget som stack ut på fötterna. Nu är det åtgärdat.
I vintras efter min långa frånvaro från allt Bajenrelaterat köpte jag även in min första matchtröja (jag vet, helt otroligt..här köper jag t-shirts, halsdukar och allt möjligt, men jag hade aldrig köpt en matchtröja innan), så nu känns det som om jag står redo för en ny säsong. Det ska visserligen köpas in ett par nya t-shirts också och en ny Bajenflagga att hänga upp på balkongen (och kanske något mer som saknas), men det viktigaste finns i garderoben nu, matchdojor och matchtröja...

Jag är redo för en säsong där gräset är grönt och linjerna vita, är du?


Amazing

Jag är fantastisk på så många sätt. Min största tillgång måste, trots alla mina andra fantastiska egenskaper, vara att jag är otroligt duktig på att hantera tråkiga dagar.
Jag genomlider en sådan nu. Inget roligt som händer, inget roligt på tv och inget roligt att göra. Trots det finner jag större tröst i att bara sitta i soffan än att vända upp och ner på lägenheten och sanera den så den återigen skiner. Jag finner ett större nöje i att slösurfa på nätet än att slå in lillebrors eller morbrors presenter..
Jag nöjer mig helt enkelt med att sitta i soffan och slösa bort en dag istället för att ta tag i den..

Trots att jag är nöjd med det hela har jag ändå beslutat mig för att lägga mig ner på soffan ett par timmar och läsa ikapp i jakttidningar, sporttidningar och annat som jag ignorerat under 2010..


Flohabba

'
Den här bilden kom upp som trea när jag googlade Flohabba..

Jag förstår av de senaste dagarnas kommentarstorm att ni är uppriktigt intresserade av hur Beach-träningen går..
Som den snälle och givmilde man jag är ska jag givetvis svara er.
Svaret är att träningen går riktigt bra, jag snittar på lite mer än 3 gånger i veckan, men..jag har inte gått ner ett gram i vikt...jag har visserligen inte ökat heller, men jag trodde att något gott var på gång när jag för två veckor sedan äntligen visade minus 1 i vikten..den är tillbaks nu..
Nej, ingen större skillnad på midjemåttet heller, bara 1-2 cm mindre..
Jag har trots allt tränat mer än två månader nu..det borde ha hänt något vid det här laget..den blonda fd controllern påstod att kroppen inte förstår att den ska bli mindre förrän efter 6 veckor..tydligen är jag inte bara född i fel tidszon..min kropp har också en annan dygnsuppfattning än resten av världen..för det har fan inte hänt något..
Visst, jag kanske fått lite mer muskler och lite mer flås, men i övrigt har det hänt så lite att det är rent pinsamt..helt värdelöst med andra ord..blir ingen beach i år heller..nu försöker jag bara att övertala mig att fortsätta träna och inte ge upp utan istället se vidare till 2011..jag måste lyckas hålla i skiten i ett år..har det då inte hänt något kan jag ge upp, för då kommer det aldrig att hända något..det blir iaf inget Midnattslopp i år..jag är för tung för att springa, om jag inte mot förmodan går ner 5 kilo innan april är slut då..

Det är inte så att jag äter mer heller, snarare mindre än för ett år sen, så det är ganska konstigt att det är så här..tränar bra och minskar på maten..ingenting..fettsugning är det enda alternativet för mig tydligen..

För övrigt kan jag meddela att en av mina grannar i trapphuset är singel..jag guidade en av hennes väninnor rätt idag när jag själv var på väg upp från tvättstugan..då säger väninnan "Hon är singel..och söt"..visst är hon söt..hennes väninna har rätt så långt iaf..
Synd att man inte skiter där man äter bara..

Nu ska jag för att fira min stillastående vikt gå och köpa en pizza..
(Det är första pizzan på tre veckor ok?)


!!!!!!!!


Jag letar goda tecken..



och jag hoppas att det här var ett..efter att jag och dotra ätit på Donken vid Centralen mötte vi Pablo, en av mina favoritspelare (förut när han var grönvit)..jag hoppas det är ett gott tecken inför eftermiddagen..om en timme börjar det, det måste vara dags den här gången..annars anmäler jag Studenternas för mobbing..


Öststatsgrå betong

Jag vet inte, men jag börjar fundera på om han som inte bör nämnas vid namn verkligen skrev på för Bajen egentligen..bara det att han spelar i den fula gnaget-tröjan?

Genomusel första matchen..nu utvisning för en otroligt dålig filmning..allt för att stjälpa sitt lag..me like!

Noterbart är iaf att gnaget som vanligt har flest hemmamatcher i allsvenskan..


Jag vet att ni väntat så..

Det tog lite tid...väldigt lång tid faktiskt..det här är mitt första riktiga inlägg på bloggen

Nu till slut skedde det igen. Yup, Da Jerk gjorde 5 mål i en innebandymatch, la in ett assist också..vi vann första matchen med 14-6..så målen var kanske inte helt avgörande..fast jag gjorde de tre första av våra mål iaf..extra skönt var det att vi spöade gnagaren David Fjälls lag..även om det var jämnt ett tag blev det som sagt till slut övertygande siffror..

Andra matchen blev det bara 2 mål från min klubba..som tur var kvitterade Matti i sista sekunden så vi räddade en poäng iaf..att ha förlorat båda matcherna mot ett sånt soplag hade varit hårt..

Nåväl, 7 mål i helgen är klart skönt..nu känns det igen som att det finns en möjlighet att nå mitt mål på ett snitt på två mål per match. Nu ligger jag bara 3 mål efter..och parkerar numer på 10:e plats i skytteligan..mitt assist gör att jag även tryckt in mig i assistligan..på en 65:e plats..precis före David Fjäll..

Synd att påsken kommer om två veckor bara..inte en chans att jag lyckas konservera den här målformen i fyra veckor..

Stor humor i andra matchen var förresten när de båda lagkaptenerna åkte ut samtidigt för att de tjafsade med varann..

Kanske inte var fel på klubban heller, som jag trodde efter de första omgångarna..


Bara för att få skriva en ny rubrik..

Ikväll var jag hemma hos säljchefen på middag..vi hade en Schweiziska på besök så meningen från början var att vi skulle käka middag på restaurang med några kollegor till, men säljchefen fick inte tag på någon barnvakt så lösningen blev middag hemma hos henne istället..trevligt..god mat, lite öl, lite vin..mycket blåbärspaj med vaniljsås..fantastiskt..jag har verkligen ingen karaktär så jag tog om 3 gånger på pajen..

Annars känns det inte som om jag vill skriva något, känns som om det mest blir gnäll om jobbet..om hur synd om mig det är som har så mycket att göra..

Tjat om att jag faktiskt sköter träningen, men att kroppen bestämt sig för att ignorera det och ge fan i att släppa ifrån sig några fettceller..

Det är iaf mindre än 5 veckor kvar till hemmapremiären nu..några fler plusgrader så kommer jag bli väldigt pepp..


Obehagligt möte

Ikväll på tunnelbanan på väg hem från jobbet skedde något märkligt. En man frågade helt plötsligt en kvinna var hon köpt sina nya skor..vanliga joggingdojor..

Jag kände hur jag snörpte till och blev irriterad. Förstod han ingenting? Inget vett och etikett någonstans?
Man pratar inte på tunnelbanan, speciellt inte med främlingar. Man stirrar tomt ut i intet eller om man (som mig) är en sexuellt frustrerad medelålders man så stirrar man djupt ner i urringningar och uppför korta kjolar, även om man lärt sig att se ut som om man bara stirrar håglöst ut i tomma intet (en perfektion som tar åratal att uppnå)..

Men man pratar inte med okända på tuben..nästan så jag hellre sitter bredvid det stinkande fyllot som igår kväll..

När jag gick av kände jag mig smutsig..riktigt illa till mods..någon pratade med en främling på tuben..hur kommer framtiden bli om vi ska hålla på såhär?