Oj, oj..OJ!!

Firmafesten innehöll allt ifrån bilkrascher till nakenbad...

När den überstora colan från Donken gjort verkan ska jag försöka få fram vad som hände....huvudvärken är iaf närvarande..det brukar tyda på en bra fest..

Nu kör vi..

..dags för gammal hederlig supning, hångling och diskutare löner med VDn...yup..it's the annual sommarfirmafest..

jag förväntar mig gräsfläckar på knäna, sprängande huvudvärk och skämsiga ögon vid frukosten imorgon..

6 timmar till avfärd..

Kvart i nio idag...var ju tvungen att raka mig och packa det sista..

Nu ser jag fram emot en förmiddag av hets och stress, sedan en lite längre lunch än vanligt (måste köpa något shortsliknande) och till sist en avslutande stressig timme och så en timmes tjat med att jag ska komma till köket och dricka..

Nu kör vi...

Buuuhuuuhuu...

Med tårar i ögonen kunde jag konstatera att det inte bev någon Jennie ikväll..det blev en Johan..sicket nerköp..besvikelsen var total när jag satt där och försökte ställa in den nya spinningcykeln..trodde man siktade på förbättringar när man skaffade nya??

Nåja, jag blev väl svettig iaf och min gubbsjuka hjärna fick lite godis i form av två alldeles för unga tjejer...efteråt tittade jag lite på när den blonda controllern försökte spöa upp sin fästman..det var boxercise...tror jag ska klämma henne på axlarna lite imorgon..hon såg riktigt trött ut..

Nu ska jag kanske packa lite till morgondagen..sommarfesten är någonstans norr om stan..HR har ritat kartor samt gjort en rebus så vi ska hitta dit..sen är det kajak i två timmar (återigen..hur tänkte jag? Kajak två timmar eller en halvtimmes massage..näe men, kajak verkar trevligt..)....vi på golvet tror att allt detta ingår i någon djävulsk plan av ledningsgruppen..de vill helt enkelt skära ner på personalen..och räknar kallt med att några försvinner i de djupa skogarna norr om tullarna, några lär drunkna under kajakturen (vi är ju 08:or för guds skull)..sen brukar en och annan duka under för spriten senare på kvällen..

Mejlflörten började med att tyskan ville att jag skulle lägga in ett transferpris..
- Anything for you, svarade jag
- Du är den Bästa, kom det snart
- Danke, aber du sind doch die Best..blev mitt genmäle..lite tyska kan jag, men jag fick sagt slå i ordboken ändå..
- Äntligen någon som upptäckt det, blev hennes sista svar..eller om det var på engelska, vet inte så noga..hon läser ju svenska, så det kan ha varit det...hon förstår de flesta på kontoret när de pratar svenska..jag är undantaget..jag ser det som att hon förlorar sig i mina vackra ögon och glömmer att koncentrera sig på att lyssna vad jag säger (hybris..alltid på torsdag)..

Vi ska sova över dit vi ska..vart nu vi ska då..enligt GM Ass borde det vara ett bra ställe..med tanke på priserna..

Apropå inget..jävla skitspel xpert eleven är..jag har tokdominerat i de tre första matcherna den här säsongen och har två poäng..idag var bollinnehavet 64-36 i min favör..chanserna var 9-1..matchen slutade 0-0, min storstjärna brände en straff för andra matchen i rad..någon jävel har lagt in en bugg mot SS Lima..det är uppenbart..

Sista kvällen med Jennie..

..eller ja, det blir sista spinningpasset innan vårschemat tar slut...får se hur mycket spinning det blir i sommar..får se hur många pass Jennie har...

Jag har laddat upp med att köra varenda svordom jag någonsin lärt mig i mitt drygt 33-åriga liv...grinig är bara förnamnet..men jag fick in 5 av 6 inköpskontrakt i systemet till slut...det värsta är kvar..det blir väl hela förmiddagen imorgon skulle jag tro..de börjar gälla på måndag så jag må se till och göra mitt jobb..vilket givetvis innebär att jag inte hinner göra något annat..men men..imorgon ska jag dricka..det brukar hjälpa..

Tidigare idag mejlflörtade jag lite lätt med tyskan (ja, eller jag var väl trevlig i jämförelse med vilken surkuk jag brukar vara på jobbet får det räknas som flört)..jag läste även ett utkast av min artikel i personaltidningen..utkastet var på tyska så jag förstod inte alltför mycket..mitt påhopp på norrlänningen hade de tagit bort och även något mer..får nog be tyskan läsa igenom det..att jag anser danskarna vara ett ölhävande och cigarettrökande folk är iaf kvar...

Nu börjar härjet..

Har haft kineser från storkunden i telefonen angående materialdeklarationer..suck, är väl för roligt..jag älskar verkligen att ligga efter..det måste jag göra eftersom det är så jag spenderar mitt yrkesliv..

Nåväl, lunchen är över, det är dags att lägga upp några inköpskontrakt..

33 timmar kvar tills nästa rus..

Halv nio idag..

Trots stelheten i fotlederna..eller ja, i princip alla leder tror jag..ibland får jag känslan av att jag är för gammal för att springa runt och jag en boll...men det brukar gå över ganska snabbt..det är det som är det fina med att spela fotboll, man är evigt ung..du behöver aldrig växa upp..

Jag vill aldrig bliva stur...

Ärligt talat, jag lär inte bli mognare än såhär..det sägs ju att barn gör att man växer upp..nu har jag ett, så då är det väl klart för min del? Jag kommer alltid vilja sova längre på morgonen, jag blir glad av alkohol och tycker om att dricka mig alldeles för berusad (nu händer iofs det knappt längre, jag är mer som en nykter alkoholist med ett fåtal återfall)..kvinnor i urringat får per automatik mer uppmärksamhet av mig...jag är fortfarande ytlig..den där inre skönheten förstår jag mig inte på riktigt..ansvar äcklar mig...jag bedömer mig själv som människa efter vad vågen visar...jag vill vara unik, men följer den breda vägen...jag tycker det är viktigt med musik..tycker det är viktigt med rätt musik...ibland får jag helt plötsligt ett enormt socialt samvete och vill agitera för den enda humana politiken (enligt mig då..).

Jag är fan en gråhårig tonåring...med gubbmage..jag ser fram emot då håret börjar bli tunt uppe på huvudet..då ska jag tatuera mig, göra hål i öronen och skaffa hästsvans..samt en 20-årig blondin med dålig självkänsla..

Vi gjorde mål!!!

Låt vara att det redan stod 3-0 till motståndarna, men äntligen gjorde vi mål iaf...första målet i serien..de 5 som tidigare stod i tabellen var frukten av en våldsamt inspirerande walk over-seger...

Nu är vi på gång..och jag slog två pass rätt idag..typ...sprang mer än jag gjort förut..helt ärligt, jag har inte tränat på en vecka..benen spratt nästan av hur mycket de ville springa (magen protesterade givetvis, så det blev inte överdrivet)...nu såhär efteråt känns det i benen..utsidan av ena knäet känns det lite märkligt i..går antagligen över snart...har jag inte haft problem med knäna tidigare i livet (bortsett från när jag nästan slet av ledbandet som sjuåring) är det nog inte några större problem nu heller..

Och imorgon är det spinning...nästa vecka måste jag träna ordentligt..jag måste tillbaks till det nu..tror att en del av grinigheten kommer ifrån att jag inte rört på mig som jag ska..promenader i all ära, man blir inte svettig och får det där ruset efter dem...

Grinigheten kan väl iofs också ha att göra med att det varit tokmycket på jobbet, men jag löste det lite idag..yup, jag gjorde som alla ansvarstagandetjänstemän gör..jag skapade en ny mapp i outlook och flyttade alla mail som handlade om materialdeklarationer till den..så nu är jag nere i 60 stycken i inboxen...

Sen hade jag och chefen ett uppföljningssamtal angående PU-samtalet också..det var väl som väntat egentligen, som jag alltid är...det är bättre nu..nu när solen skiner och det inte är mörkaste februari..en vis kvinna sa en gång till mig att det behöver hånglas mer under vintern..hon har nog rätt..det var problemet i vintras (och ständigt tom plånbok, hjärtesorg och vanlig simpel uttråkning)..

Gringheten kan iofs ha att göra med den abnorma sexuella frustrationen som såna här dagar för med sig..tyskan har en otroligt läcker jeanshäck..apropå inget..det hjälper inte..när sedan samtliga sveriges kvinnor bär urringat är det jobbigt att vara Jerker...

Men vi gjorde mål ikväll..nästa vecka siktar vi på två mål..

- Du får fan inte henne på midsommar..

Dotras mor ringde nyss..hon ville kolla helger, datum och såna grejer när jag ska ha dotra..
Jag får inte ha henne på midsommar...det är egentligen min helg, men vi har en deal som går tillbaks nästan till förra årtusendet som säger att påsk är min helg och midsommar hennes..jul och nyår alternerar vi..

Det är bara en vecka kvar i slutet av juli nu, men den har vi tänkt att skicka på mormor och farmor..om det nu är så kul med barnbarn får de visa det..

Övriga viktiga datum..vecka 33 går jag och dotra på Söderstadion, jag laddar upp med allsvensk fotboll dagen innan jag ska bryta Midnattsloppet..känns bra..

Det passar faktiskt mig utmärkt..så, nu är jag ledig på midsommar, ni är fria att bjuda in mig på kalas..tänk bara på att ha en tv i närheten eftersom det spelas kvartsfinal i fotbolls-EM kl.20:45 på aftonen..

Varmt i juni??

Halv nio idag...

Bidde ingen fotboll igår, när jag kom dit var det överfullt på planen redan..trist, men det blev samtidigt mindre stressigt på kvällen..tvätt och strykning stod ju på schemat..sjukt intressant...

Vi tar nya tag ikväll...korpenmatch..förnedring på oversize grusplan står alltså på schemat..vi suger hästballe..vi är så dåliga så att det är pinsamt, nästan...men bara vi kommer igång så..jag är övertygad om att det finns fotbollstalang någonstans i våra 35-åriga ölmagekroppar...

Nu, jobba..och vänta på fruktkorgen..

Handen upp den som är nöjd..

Det börjar lacka mot hemgång..hem och i vild panik (ja tjena) plocka ihop smutstvätten och sedan dra till Sjöstaden för lite trivsam fotboll på konstgräset..sen hem och tvätta..

Jag vet verkligen hur man lever livet..och det är kvällar som dessa som får en att fundera på var det gick fel någonstans? Var någonstans gick jag till höger istället för vänster?

Mitt liv är så erbarmligt trist..eller rättare sagt, det är på tok för trist...jobbajobbajobba..sen hem och soffa med tv..typ..det är en normal kväll..idag ska jag iaf lattja lite fotboll, men i slutändan gör det att jag bara känner mig stressad när jag måste hem och tvätta...och att jag måste gå lite tidigare från jobbet än vanligt..

Lika stressad känner jag mig över att jag inte har en enda långfredag innan slutet av juni..den här fredagen är det firmafest..nästa vecka kommer dotra, veckan efter har hon skolavslutning, sen är det midsommar..veckan efter det kanske det blir en långfredag..de långa fredagarna är otroligt nog de skönaste dagarna..jag känner att jag får något gjort..jag har lugn och ro eftersom ingen vettig människa jobbar efter kl.16 om man kan gå hem redan vid 14..

Stressad är jag också över att jag inte kommit igång med löpträningen..nu börjar snart EM och då försvinner nästan varje kväll i en månad..jag har typ nån söndagseftermiddag efter att jag lämnat dotra på bussen...det kommer gå galant, oddsen är väldigt små att jag bryter Midnattsloppet när jag passerar min port..

Just ja, jag toppar givetvis kvällen med att stryka kläderna också..annars vore det inte jag..

Nu har jag bara 1 kilo Schweizisk choklad kvar, så om det finns någon feminin varelse som är intresserad av choklad börjar det bli dags att plocka av sig kläderna..

80 timmar kvar till nästa fylla...

Idag kom jag in halv tio...jag kunde inte somna igår kväll...jag låg och tänkte på jobbet och vad jag inte hann med för något..det är ju lysande..anledningen till att jag kommer in precis i tid till jobbet är jobbet...

Det känns ganska uppenbart att det kommer barka åt helvete om det här fortsätter, vi får se vad jag kan göra åt det..

En idé är att tömma outlooken, sen får de som vill mig något påminna mig...det känns väldigt lockande, men är inte särskilt lyckat tror jag..det ökar väl bara chansen för att jag får tömma hela skrivbordet...

Jag skrev världens bästa inlägg..

...men webblogg fuckade upp det..trevlig kväll på er, ni kommer aldrig få läsa det..

Lunchen över...

..så bör nog även min teori om vilka som röstade på Ryssland i lördags vara...jag är lite osäker om tyskan uppskattade att jag anser att det var lite gumsjuka tanter som det rann till hos som tyckte om Ryssland..även om jag sa det snällare...något om singlar över 30...

Jag är för mesig när jag tittar in i ett par vackra blå ögon...

Så tjock är jag ju inte..inte så jag borde räknas som två..

Jag kom in kvart i nio...

Idag ser jag humorn i mailet som dök upp i fredags eftermiddag, skickad av vår KAM för den stora kunden och skickat till dem..det är angående en förfrågan..

Hej Lars,
Vi kommer att jobba med detta på måndag. Jerker kommar att kontakta dig om vi har frågor.
Mvh
....


Tror ni det kommer att stå "här skickar jag offerten" senare?

Ja, det är sant, "Vi" i mailet ovan är en förkortning av vår slav Jerker..

Hoppas ni också får en trevlig måndag..

För övrigt så har jag aldrig varit med om en så underbar skithelg..

För att få det ur systemet...Rysslands låt påminde mig om en svettig tryckare på ett mellanstadiedisco i en skolmatsal..fast sämre..låten var så tråkig att jag framstår som den mest karismatiske mannen på jorden i jämförelse, men när det sitter en världsdel med medelålders tanter som börjar kråma sig så fort det kommer en lättklädd kille i övre tonåren så är det solklart att Ryssland vann...jag börjar tro att det inte är barn som har sämst smak i världen..det är nog medelålders, gumsjuka tanter...

Annars handlar livet mest om besvikelser, leda, underbart väder, underbar mat, självmordstankar och just nu ett kärt återseende av Sverige-Bulgarien från EM 2000...

Det finns så mycket som jag tänkt skriva, men hela dagen har jag fått ångest bara av att titta på datorn..snart tänker jag kolla om jag blev lottomiljonär eller inte..antagligen det senare och jag kan gnälla obehindrat en vecka till..

Jag har tänkt skriva om medelålders kvinnor som är rädda för kärlek, hur alla innerst inne egentligen är moderater, om hur jag verkligen älskade att vara i Schweiz, den eviga följetongen om att jag aldrig kommer träffa någon eftersom det inte finns en enda vettig tjej som skulle kunna tänka sig mig, att jag faktiskt tror på kärleken (fast inte för mig då), om hur trött jag är på att vara fattig, om hur det antagligen inte kommer bli något midnattslopp eftersom jag inte klarar av att springa i mer än 3 minuter i sträck innan fötterna och vaderna gör ont...

Ett kort ögonblick tänkte jag skriva om min besatthet av en yngre finsk-italiensk skönhet från Borlänge, men jag avstår..hon har iaf sugande ögon..

Men jag skriver inte om något av det...för jag känner sådan olust till allting just nu...vilket är märkligt för gårdagen började så bra..fram till kl.13 var jag ganska nöjd med den...sen köpte jag en fotoram i fel storlek och hela helgen gick åt helvete..med undantag av ett par korta ögonblick,..när jag smakade på Lasagnen jag gjorde igår (himmelsk)..just precis när jag började springa idag och det kändes som om jag flög fram (ja, den känslan varade ju nästan en minut iaf..)...

Imorgon är det jobba...skönt, då kan vi återgå till min rapportering om vilken tid jag stämplar in och till mitt gnäll över hur mycket jag har att göra just nu...sen kan vi låtsas att någonting av det verkligen betyder något..

Är alla idioter i Europa???

Ryssland???
Jag kräks på alla imbecilla idioter som röstat...låt vara att Spanien inte vann iaf, men ändå...det är suck och stön..och uppgivet...

Malta borde vunnit..deras låt förstår man iaf..speciellt titeln..med tanke på hur nerdrogade alla verkar vara som röstat är det underligt att den inte vann...

Bara sju timmar kvar..

Ok, nu har jag varit på jobbet i mer än två timmar, är det inte snart dags för pension?
Om det underlättar kan jag skippa medaljen..

Och jag vet..mitt humör idag är alldeles för uselt för att vara en fredag, men det känns bara blä av att vara här idag...en miljard mail om materialdeklarationer är inte det roligaste jag vet..undrar om någon tycker det?

Jag borde skriva om resan i Schweiz...jag borde verkligen det..jag älskade varje minut där nere, det var inte ens jobbigt att kliva upp innan kl.7...undrar om min dotter tycker det är okej att jag flyttar dit? Undrar om det går att få en tjänst därnere?

Igår hade jag nästan en plan klar för att åtminstone få jobba där i några månader..idag kommer jag inte riktigt ihåg hur den såg ut..den försvann när jag öppnade outlook..

Mmm..Schweiz...mmm

SL, var god dröj..

Trots ångesten av att vara i landet lagom igen (ja, det är säkert jag har utvecklats enorm och numer är Sverige för litet för mig..att det tog mig två dagar och en liten by i Schweiz för att få mig förstå det är amazing..) lyckades jag kliva upp i hygglig tid..tog lagom tid på mig på morgonen och såg fram emot (ja, tjena) att kliva in på kontoret i skaplig tid..

SL var inte överens med mig..inte Konsum i Kista heller...hur fan långsam var hon som jobbade där egentligen? Så kliver in på kontoret med humöret på topp (jag har uselt morgonhumör de mornar som flyter på, tänk på hur det var nu?)...den blonda controllern är inne..skönt, fick jag öppna arbetsdagen med att vila ögonen på något vackert...tyskan har varit fram hit också...så skönhet har jag sett...jag har även sett min inbox i outlook..och kriget om materialdeklarationer i den..suck..

Nåväl, det är väl snart dags att dö...eller gå i pension..

Att världen ville mig ont märkte jag redan i tisdags..

- Va fan här är det ju helt torrt!!! Vi sa det samtidigt..jag och taxichauffören, när vi kom till Upplands Väsby...

Det var det inte i Kista..där regnade det..vilket vi handfast märkte strax efter rödljuset på ut på Kymlingelänken..där vi kraschade in i baksidan på en annan bil...bra början..där satt jag och tittade på mitt jobb..ja, på mitt jobb..eller utsidan av det iaf och hade samtidigt ena ögat lite på chauffören som diskuterade med föraren framför..

Efter att de skrivit lite papper om kraschen kunde vi åka vidare..

Om jag var orolig över att komma sent till flyget? Nope, jag har en onaturlig böjelse och är alltid i god tid när jag ska flyga..till skillnad mot resten av tiden jag spenderar på jorden..

siebzehn..öööh..sieb und dreissig..

..redan när tanken på att jag skulle flyga hem idag dök upp fick jag ångest..lämna landet? redan? men, det går inte jag har ju bara varit här två dagar?? Världen vill mig ont...

Sayanora baby..eller Tschüss menar jag väl..

Nu drar jag till alplandet..ingen dator (det blir en välbehövlig semester från bloggen..eeh, ja, för alla antar jag), ingen mail, en mobil med knappt pengar på kortet (så inget svara om det ringer) och en hoppfull längtan om en rolig kväll på Birreria i St Gallen...och även att jag faktiskt ska lära mig något på utbildningen...

Taxin är snart här som ska ta mig norrut innan resan söderut..jag förväntar mig 20 grader och sol när jag landar..jag förväntar mig också ett hiskeligt flyt så jag hinner till Herisau och kan se andra halvlek av St Gallens kvalmatch..

Med andra ord är jag antagligen på hotellet halv tolv inatt..surare än normalt..

För övrigt så kvarstår erbjudandet vad gäller chokladen..

Telefonsupport var god dröj..

Kom in redan före nio idag, trots att jag rakade och stilade upp mig inför Schweiz-resan...

Nu har cirkusen dragit igång, som vanligt när man ska åka så dyker det helt plötsligt upp oväntade saker en masse..

Eller, cirkusen drog väl igång redan imorse..klockan var in mer än halv åtta innan det började ringa i mobilen..sedan på väg till jobbet, när jag satt i tunnelbanan fick jag telefonsupporta en höjdare nere i Schweiz...på väg från tunnelbanan mot jobbet fick jag ge honom mitt kreditkortsnummer..

Allt handlade om det viktigaste på jobbet just nu...EM-Drömelvan...som sjufaldig mästare räknar alla med att jag kan allt...och oftast har de rätt..

The office börjar ju snart...

Det börjar nog bli dags att packa snart..hittills har jag hunnit med att plocka ner väskan från hyllan i klädkammaren och slänga två dosor snus på sängen..känslan är att det kan behövas mer grejer för att överleva ett par dagar i Schweiz...typ passet...

Tvätten är struken och ihopplockad iaf..den ligger så fint i klädkammaren och byrån nu..disken är avklarad..däremot har jag inte fått tag på dotras mor..får försöka igen imorgon...om hon vill ha en billig dator är det bäst för henne att hon svarar..

Ja, jag gick och la fram passet precis, så jag inte skulle glömma det..

Ikväll är förresten T med i publiken hos Jay Leno...han är precis hemkommen efter tre veckor i Kalifornien och Las Vegas..jag är på intet sätt avundsjuk..inte alls..jag får ju två dagar i Schweiz...

Nej, kanske slänga fram någon skjorta på sängen också...

Choklad bytes mot sex..

Visst är det underbart att solen skiner idag? Verkligen underbart..riktigt jävla glad blir man...

..att sedan ett tvättberg väntar på att tas hand om när jag väl släpat mig hem från kontoret (om ett par timmar) känns också inspirerande..plocka ihop den rena tvätten, stryka det som strykas ska..packa inför morgondagens utlandsresa...försöka hinna med att fixa dotras dator ingår också i kvällens bestyr..liksom middag..det blir definitivt av den enklare sorten..satan, det måste diskas också..

Känns som att det är okej att jag skippar träningen idag faktiskt...

Sa jag att jag skulle packa för min resa till Schweiz ikväll? Sa jag det?
Jaha, jag sa det, sa jag något om att jag ska köpa hem ett kilo choklad också? Bara för mig? Inte en chans att jag bjuder...eller, det finns en chans, men det kräver nakenhet (inte för mig då) och att den jag bjuder är av motsatt kön...jag är tämligen övertygad om att jag får behålla chokladen för mig själv..

Ta det lugnt va?

Jag är ju på jobbet nu...och blir säkert här ett tag till..

Söndagsblå...

Om en timme börjar min tvättid...just nu känns det verkligen inte värt det, jag önskar bara sova, sova, sova...och slippa gå upp någon gång...det vore skönt..men, det dröjer väl 40 år till innan jag har råd att gå i pension förstår jag...

Jag tänker iaf inte stryka direkt efter att jag tvättat klart den här gången..

Pizza it is then..

..färsen luktade apa..den borde lukta älg..men inte då...det är det tredje paketet i rad som det är något skumt med..jag får nog prygla den som var ansvarig för att frysa ner färsen nästa gång jag kommer till skogen...

- Du är ju vit, det blir inget för dig!

Efter tredje ölen var Mini till slut övertygad om att jag inte hade vit månad...

Sen grillades det...och åts och dracks och beslutades...nu börjar övertalandet om att få  ledigt i september..det kan bli Oslo i år igen...det handlar bara om att få barnledigt...typ

Kanske EM uppe i Övik också...där handlar det också om barnledigt..och om pengar...

Inlägget inatt pekar nog mest på att jag inte kunde skriva något mer...har en svag känsla av att det var grymt svårt att få ihop ett ord...nåväl...

Nu borde jag ha fått ihop dotras dator men den ligger fortfarande i ett hörn på golvet och jag har inte gjort något åt den....

Jag borde också ha strukit klart efter att ha tvättat tidigare idag, men efter att ha vaknat halv tio på soffan med snus i hela käften gick jag och la mig på sängen..ovanpå täcket..fullt påklädd..sov till elva...tänkte att jag säkert bara sover i 45 minuter till..jo, säkert...vaknade kvart över ett och tvättiden var väck...huvudvärken nästan...

Nu? Funderar på om jag ska tvättiden kl tolv inatt eller den kl. sex imorgon bitti...gissningsvis kommer jag inte kunna somna före tolv, så det kan vara värt att tvätta då...imorgon bitti är jag ytterst tveksam till...

Nästa fråga är om jag ska orka laga mat eller om det blir pizza? Har tagit upp älgfärs, tänkte att jag igår skulle lagat till Lasagne...det har jag strukit..orka liksom...vi säger så här..om älgfärsen fortfarande är okej steker jag upp den och äter den så..med makaroner till då...det får räcka som matlagning ikväll...

Måste nog ändå handla frukost till imorgon..fan..det regnar väl ute?

Det är antagligen mest synd om mig i hela världen just nu...

Vem bryr sig??

egentligen??

Nyss: Söderstadion...

...och nu ska jag gå på grillfest...jag kommer gå igenom Sugbloggens kvarter igen, så det är nog bäst att beväpna sig med ett par riktigt vassa one-liners ifall han dyker upp...

Vintips..

Nu när det börjar bli lite somrigt, så skulle lite vintips kanske kunna passa? Jag fick dessa tips av en kompis som är kunnig på vin.

Först och främst skiljer man mellan röda och vita viner: Lättast skiljer man dessa båda vintyper från varandra om man skvalpar ut en skvätt på en vit bordduk. Det vin, som lämnar en lila fläck efter sig, är ett rödvin. Riktiga kännare kan på bara smaken avgöra om vinet är vitt eller rött. De vita vinerna smakar i regel ättika medan de röda smakar stämpelfärg. Man kan alltså genom att suga på en vanlig kontorsstämpel och sedan jämföra smaken med ett vin, konstatera om detta är rött eller inte.

Till fiskrätter, såsom fiskbullar och matjessill föredrar de flesta vitt vin, medan man till kötträtter såsom falukorv och sylta bör ta ett rött vin. Portvin är ett vin som man serverar i porten. Har man inte någon port, kan man bjuda på det i trappuppgången eller i hissen.

När man serverar torra viner bör man se till att det inte är tvärdrag eller att någon av gästerna råkar nysa, ty i sådana fall dammar vinet omkring i lägenheten. När man serverar ett torrt vin är det därför lämpligt att ha en dammsugare i beredskap.

Om man själv ska bära hem sina flaskor från systembolaget gör man klokt i att köpa ett lättvin, så man inte får för mycket att kånka på.

Till vilt bör man välja något vildvin, medan man till grillat och annat vidbränt kött serverar brännvin. Renstek sköljer man ner med renat.

Saker som är svåra att säga när du druckit för mycket vin:
- Oöverträffat
- Innovativt
- Preliminärt
- Kvastskaft

Saker som är väldigt svåra att säga när du druckit för mycket vin:
- Västkustskt
- Konstitutionerad
- Substantiera
- Tillvägagångssätt

Saker som är i stort sett omöjliga att säga när du druckit alldeles för mycket vin:

- Tack, men jag vill inte ha sex.
- Nej, ingen mer sprit för min del.
- Ledsen, du är inte riktigt min typ.

Lycka till med vindrickandet!

Jerk gör skillnad...

Den blonda controllern har samma förnamn som ekonomiassistenten här på företaget (Lena)..de sitter också i samma stjärna...det var väldigt jobbigt att gå dit och fråga dem om saker, så initiativrik som jag är (endast när det gäller saker som retar folk) döpte jag om den blonda controllern till Linda...

Det nya namnet  har spridit sig ganska bra här på företaget, de flesta använder det..fast det som hände idag tog priset..hon fick ett brev från ekonomiavdelningen i Schweiz..

Det började: Dear Linda....

Kula i pannan, jag vill ha en kula i pannan..

Trots att jag rakade mig imorse kom jag in före kl.9....jag somnade redan strax efter tolv igår kväll..på soffan..vaknade till ganska snabbt och gick till sängen, så man kan tro att jag är pigg och på gott humör efter att fått sova så länge..

Meeen...tröttheten är lika närvarande idag som igår...mitt dåliga humör gör mig också sällskap och kommer antagligen göra det tills jag låser kontoret sent ikväll..

Redan när jag kom in i morse låg ett papper på tangentbordet, telefonen blinkade ilsket rött efter ett missat samtal..humöret sjönk...

Nu visade det iofs att det missade samtalet var från storebror..han ringde halv tio igår kväll..varför han valde att ringa till kontoret först har jag lite svårt att förstå, jag tror inte jag framstått som en arbetsnarkoman...inte så mycket iaf..

Sen ringde han på mobilen..pojken har fått ett jobb..ett jobb som inte är säsongsbetonat..ett fast jobb..riktigt jobb..grattis storebror...det känns lite som om det var på tiden med tanke på att han fyller 38 om mindre än två veckor..

Annars då?

Helt oväntat förlorade vi matchen igår (oväntat var ordet, sa Bull)..4-0 till motståndarna och vår enda målskytt hittills i år har initialerna W.O....det var ingen 0-4-match igår, verkligen inte..vi sumpade en straff och påföljande retur (mitt misstag antagligen, som låter en gnagare ta den, men tänkte att de är vana vid att få billiga straffar och därför..), vi sköt i ribban och vi hade en riktigt bra frispark..

Vår målis tog ett flertal frilägen, men sumpade ett par av målen...yours truly räddade på mållinjen ett par gånger..jag slog även bort ett gäng pass, men det kändes ändå bättre än tidigare..

Och innanför flextiden kom jag idag igen..före min chef dessutom...tyvärr var klockan hela kvart över nio innan jag dök upp på kontoret, men jag var ju tvungen att kolla på när de släppte ut korna på SVT (Va? Vårruset? Idag?)..

- Är du helt jävla blind???

Den här dagen har varit en skitdag från det att jag gick ner i tunnelbanan fram till nu...nu ska jag gå hem från jobbet, åka hem, byta om och sen förnedra mig på en grusplan igen..

Känslan är att vad som än händer så kommer det att gå åt helvete...alltid en bra känsla, jag kommer vara grymt överraskad om jag slår ett pass rätt idag..

Jag längtar redan till imorgon och de 6-7 förfrågningar som snällt ligger och väntar på skrivbordet...

I'm forever blowing bubbles..

Min flight ändrades aldrig igår, nu visade det sig att det skulle bli betydligt mer än de 850 spänn som hon sa igår..jag skiter i det, det får bli eftermiddagsplanet istället....

Sen visar det sig att Schweizarna kukat ur totalt vad gäller en leverans av kablage..var är egentligen kulan i pannan när man behöver den??


Allvarligt, var det för det här jag klev upp??

Vad skönt, igår kväll somnade jag på soffan innan kl.12...när klockan slog 12 drog jag mig till sängen och somnade nästan bums...så imorse tog jag mig upp i riktigt hygglig tid..tog mig till jobbet..på uselt humör..av nån anledning..visste antagligen vad som väntade...

Kommer hit, får höra att affärssystemet ligger nere..bra början..
Sen läser jag mailen..St Gallens match utsåld innan kompisen hunnit fixa biljetter..satan i gatan..kula i pannan någon? Då har jag roddat ihop det hela så jag kommer ner redan till kl.12 till Schweiz och så är biljetterna slut..

Men det är väl som det ska vara..det ska bara nästan vara bra..

Satan vad gott!!

Efter att i detalj studerat resschemat och insett att det är i princip omöjligt fick jag vända mig till chefen idag..så nu är det fixat..istället för att landa 18:40 i Zürich kommer jag ner till alplandet redan vid lunch..det blir fotboll på tisdagkväll!!
Det kostar mig en semesterdag och lite drygt 800 kronor (ombokningsavgiften..), men jag tror fan det kommer vara värt det..nu är frågan vad jag ska göra från kl.12 i Schweiz? Det finns helt plötsligt en öppning för att snabbupptäcka Zûrich..

Viktigaste av allt, jag får se FC St Gallen spela sin sista match på Espenmoos och lära mig skrika hora till domaren på Schweizertyska..

Lycklig? Näe, du skämtar??

??????
- Jo, det är säkert..jag lovar!
- Näe, lägg av..du måste ljuga, jag har aldrig sett det hända..
- Jodå, jag såg Jerk gå omkring och le igår..klockan var väl strax efter 21 och han var på Skanstullsbron på väg mot ön..

Fan vad glad jag var igår..att gå hem med ett leende efter att knappt lyckats mot lortlaget Gefle är få förunnat...då hade jag ändå två riktiga drygskaft till vänster om mig hela matchen..allt var Haris fel...allt från att Emil passade bakåt istället för framåt till att de inte kan få upp den när de ska älska med frugan..jag uppfattar mig själv som en riktig gnällfitta när jag sitter där på träbänken, men de här två var helt otroliga..satan vad de skällde..visst, Haris gjorde inte sin sämsta match, men så dålig var han inte..

Sjukast var iaf att de skrek på honom när Emil hade läge att slå ett inlägg, men istället passade bakåt till Haris, vad skulle Haris ha gjort där??

Lustigast är att det var precis den supportertypen Hoo skrev om i krönikan i det mobila matchprogrammet...

Fast igår var igår..idag är idag..dags att dra ner humöret ett snäpp och gräva ner sig i pappershögarna på kontoret..jag kom in samma tid som igår..det betyder halv tio...ingen imponerande tid, men ändock i tid..

Ca 135 minuter efter att jag kommit till Söderstadion...

Charlie D, Charlie D
Chaaarlie, Chaarlie D
He gets the ball
He scores a goal
Charlie, Charlie D

Vad finns det att göra om man inte vill jobba??

Om två timmar är det dags att bege sig hemåt för att dressa upp e den vackra gröna färgen...hittills idag har inkorgen i outlook minskat med ca 25 mail...skulle det vara möjligt att hålla samma tempo resten av veckan vore jag avvecklad vid lunch på torsdag..nu är inte verkligheten sån och säkerligen är det jag som låser kontoret på fredag halv sju...igen...

(hela inlägget baseras på vanföreställningen om att det är synd om mig som måste jobba så länge på fredagen, sanningen är närmare att hade jag hållit ett jämnt och högt tempo under veckan hade kanske jag också kunnat gå hem vid 15...)

Eeh, fast egentligen är det ju synd om mig..så gammal, så okysst...i 2,5 år har jag jagat blogg-groupie utan att lyckas...något förhållande till något annat än flaskan lär jag aldrig få..och även det förhållandet verkar vara på upphällningen, vi har inte rört vid varann sen i påskas..nästan så jag tror att hon inte tycker om mig längre..

(Ansträng dig, gå med i någon nätdejtingsajt, fräscha till dig, pröva att prata med okända människor..det finns mycket du aldrig prövat..det är inte synd om dig..)

Snälla, det är måndag, Bajen spelar om några timmar, ångesten är närvarande, kan jag inte få självömka mig lite iaf??

Lite? Från 13 års ålder har du sysslat med det..hade du fått betalt hade du sedan länge varit mångmiljonär och bott i den där vindsvåningen vid Medis som du drömmer om..shape up or leave...

Suck, ingen tycker om mig...

App app, vad sa jag åt dig? Skärpning, vill du smaska kotte käka skäggbiff (tack Beerbelly för rättelsen, jag skylle på måndag) får du ändra attityd!

Men ööööjjj..jag återgår väl till jobbet då *muttermutter*
I mitt nästa liv ska det fan vara synd om mig!!

eey, måndag...

Jag kom i tid..precis i tid visserligen, men ändå, i tid var det..det får jag vara nöjd med..speciellt med tanke på att jag var uppe till halv fyra och kollade på hockey-vm...ja? Är det mitt fel att de lägger matchen en så dum tid?

Nåväl, jag kom i tid, jag kommer gå i tid också..idag är det Söderstadion igen..och ikväll ska jag komma ihåg att se på Fotbollskväll och Sebastian Eguren..

När det är så nära...så förlorar jag ändå som vanligt..

Jag har tidigare gnällt över att jag inte får se FC St Gallen spela den här gången heller under min nästa tripp till alplandet..jag som vill gå på Espenmoos och skrika att domaren är en hora på Schweizertyska...

Nu är det ännu värre..verkligen värre..det visar sig att St Gallen spelar hemma på Espenmoos tisdagen den 20 maj...jag flyger ner tisdag den 20 maj...biljetterna är redan bokade och de kan inte ändras...jag tror jag kollade och är i Gossau runt kl.20 på kvällen..det är ju satan..när jag landar på hotellet i Herisau spelar St Gallen för överlevnad i högsta ligan..

För inte är det väl så att Schweiz har den goda smaken att spela sina veckomatcher typ samma tider som de gör i Spanien?

Ett rent hem ger ett rent samvete...

För ett par veckor sedan kom jag på det geniala i att dammsuga när jag lämnat dotra på bussen till Dalarna..då blir det ju gjort varannan vecka..idag när jag kom hem från tvåtimmarspromenaden från Centralen (gick till Slussen och vek där av och tog senvägen via Söder mälarstrand, Tanto och Årstaviken) insåg jag vilken usel idé det var, men efter att ha legat på soffan en halvtimme och samlat kraft tog jag tag i mig och dammsög..

Det var min viljestyrka som gjorde det..det och resterna på golvet efter att dotra använt en pennvässare...

I got sunshine...

Dotra var sur idag..vi var på derbyt på Kanalplan...Bajen förlorade mot äckliga förortsklubben aik...den fd Bajenspelaren Elin Ekblom var väl den allt hände kring..först justerade hon Chamoun i andra minuten, så Daniella fick åka ambulans...seriöst..så jävla fult hon var fan två sekunder sen in i den tacklingen..sen slog hon ett dåligt inlägg som Bajens målis lyckades fumla in på något obegripligt sätt..därefter utnyttjar hon kacklet i Bajens försvar (seriöst, bara Bajen klarar av att få hönsgård av något så ofarligt) och slog in 0-2...

Bajen var grymt dåliga..den enda som var bra (förutom vid första målet då) var faktiskt Bajens målis...Bajens högersida slog väl inte en passning rätt på 90 minuter..blir trött..ska det vara så förbannat svårt..Sara Johansson hade iaf ett stolpskott..det var väl det som var farligt...och alldeles för många gnagare var det där också..ni kan väl stanna i er kommun istället..

Innan dess hade vi hunnit med det sedvanliga gnället om att jag ska kliva upp så att hon kan få frukost (det är alltid återkommande..vi bor inte i samma tidzon jag och dotra)...sen var vi ute och köpte en fotboll åt henne..handlade ingredienser till kvällens middag..hem med grejerna..gick till frisören..dotra blev glad, hon fick hela två klubbor..

Därefter ner till Bleckan och passa lite med fotbollen..sen till den världsberömda Sibylla-kiosken (den har varit med i en Sibylla-reklam) för lunch..jag köpte inte Bajenburgaren...hem och vila..ta en dusch, raka mig..och sen ner till Kanalplan..

Middagen var som vanligt lyckad, trots att jag fick göra en sås från scratch nu när dotra inte ska äta något som innehåller mjölkprodukter..älgbiff med klyftpotatis, rostad paprika, grönsaker och hemmagjord pepparsås..hon älskade det som vanligt...hon tycker jag gör riktigt bra mat...

Nu är det ishockey..

Vapen som vapen...

THE BEST PUT DOWN LINE EVER
For those that don't know him, Major General Peter Cosgrove is an "Australian treasure!"


General Cosgrove was interviewed on the radio recently.

You'll love his reply to the lady who interviewed him concerning guns and children. Regardless of how you feel about gun laws you gotta love this! This is one of the best comeback lines of all time. It is a portion of an ABC interview between a female broadcaster and General Cosgrove who was about to sponsor a Boy Scout Troop visiting his military headquarters.


FEMALE INTERVIEWER:
So, General Cosgrove, what things are you going to teach these young boys when they visit your base?

GENERAL COSGROVE:
We're going to teach them climbing, canoeing, archery and shooting.


FEMALE INTERVIEWER:
Shooting! That's a bit irresponsible, isn't it?

GENERAL COSGROVE:
I don't see why, they'll be properly supervised on the rifle range.


FEMALE INTERVIEWER:
Don't you admit that this is a terribly dangerous activity to be teaching children?

GENERAL COSGROVE:
I don't see how. We will be teaching them proper rifle discipline before they even touch a firearm.


FEMALE INTERVIEWER:
But you're equipping them to become violent killers.

GENERAL COSGROVE:
Well, Ma'am, you're equipped to be a prostitute, but you're not one, are you?

The radio went silent and the interview ended.


90 minuter kvar..

..inboxen har inte riktigt nått 100 än, men på måndagmorgon kommer den garanterat vara där..det känns tryggt..tryggt att veta att man har mer jobb än det finns tid i maj redan nu..

Nåväl, eftersom jag är en sån superduperarbetare får jag väl fix det på något sätt (kanske det klassiska och glömma bort det..jag hoppas verkligen jag kan glömma det under helgen och bara vara närvarande med dotra (läs: ligga på sängen och halvsova medan hon ser på tv))...

Har fortfarande inte bestämt middag för kvällen..eller skrivit inköpslista..satan, det måste jag göra..annars kommer jag glömma något..garanterat..

Nej, vi ska vara ute...jag lovar...gissningsvis blir det fotboll i Blecktornsparken eller något liknande..

Nu ska jag skriva upp mjölk, bröd, skinka och sen den diffusa noteringen "kvällsmat" på en post it-lapp..

Idag slutar jag kvart över tre..

..hoppas ni andra blir tvungna att jobba över..

*slut på meddelandet*

Älgfilémiddag mot massage?

Spinning ikväll..i raden framför mig sätter sig 3 unga tjejer med fasta stjärtar...förut hade det här varit ett problem..nu för tiden blundar jag oftast under passen...tycker det är lättare att hålla takten då..

Fast satan vad slut jag var i låren idag..och ljumskarna..det är bara att inse, jag är för gammal för att inte stretcha efter en korpfotbollsmatch...

På jobbet är jag på väg mot nya rekordnivåer...gissningsvis kommer min inkorg i outlook imorgon att passera 100 mail...när jag är ordentligt i fas ska det vara 20-30st...men jag kan inte se det hända på länge nu..imorgon går jag tidigt (tidigt för mig) eftersom dotra kommer..sen har jag nästa vecka då jag kan jobba länge varje kväll, utom måndag då...veckan efter det drar jag till Schweiz på tisdagseftermiddagen och kommer tillbaks sent torsdagkväll...på fredagen kommer dotra...men eftersom jag jobbar ända fram till början av augusti innan jag tar semester har jag hopp om att det ska se bra ut då..den där sista veckan i juli brukar det vara jag och tre till på kontoret som jobbar..tror vi är de enda som jobbar i hela Sverige då..

Jerk is the new black

Tydligen gick min artikel även igenom den Schweiziska censuren..HR lobbade hårt för det..så det verkar som om jag blir publicerad i nästa nummer..El skribento är på gång..


Trenden är bruten..

Jag klev in redan kl.9..hemligheten är tydligen att inte vakna den första halvtimmen som klockan ringer utan kliva upp först 30 minuter senare och sätta sig i soffan..det lyckades iaf..

och nej, jag kan inte riktigt släppa den usla domaren..det värsta är att man brukar ha samma domare hela säsongen..har vi honom resten av året kommer jag garanterat att plocka något kort..

Jag skrapade upp ena handflatan i gruset också (buhu, ååh vad det är synd om mig..)...kontentan av gårdagen är väl att jag borde varit ute i Mordor istället...

Sämre än Martin...

- ÄR DU HELT JÄVLA BLIND???

Skrek jag till domaren samtidigt som han blåste av matchen...årets mest solklara straff lyckades han missa när en i motståndarlaget spelade handboll i deras straffområde...domaren, som var helt blind, ville ha ett personligt samtal med mig..efter mycket om och men gick jag dit "jag kunde inte se vem det var som tog med handen"...men det är ju helt omöjligt att missa???
Vi spelar i grönt, motståndarna i rött..han stod högst 5 meter ifrån..det gick inte att missa..efter ett par hundra svordomar av varierande karaktär åkte jag hem..med en 0-1 förlust i bagaget..jävla skitdomare..

Och inte såg jag derbyt heller..ställde upp för Malung FC istället...då var vi givetvis 5 avbytare idag..men Bajen vann, så det var antagligen bra att jag stannade hemma..

Otroligt att jag inte fick rött kort förresten..korpen ska väl syssla med nolltolerans? Att då kalla domaren för jävla blindstyre och lite fler svordomar borde verkligen ge rött kort..men det är väl så, han visste väl om hur jävla fel han gjort...

Visade iaf upp min sportsliga sida när vi tackade för matchen..istället för det sedvanliga "vi tackar motståndarna och domaren för en bra match" sa jag "Vi tackar motståndarna och publiken för en bra match", sen vägrade jag ta domaren i hand...

Det är en ny svit...

..visserligen så kommer jag in en kvart tidigare för varje dag som går, men lik förbannat envisas jag med att komma in för sent varje morgon..kl.10 idag..ganska okej med tanke på att jag somnade någon gång efter två i natt..nu är jag i det stadiet igen att jag inte kan somna..väntade ändå till halv ett innan jag gick och la mig, för att var riktigt trött..det funkade ju skitbra...ikväll tänker jag blåsa ur hjärnan med en .357 Magnum..fast jag lär väl ligga vaken och fundera över världen ändå...

Nu hade det inte varit så sent om det inte varit för det..jag var nästan 10 minuter sen från början..det kan gå att komma ikapp om man har en ultimat morgon...

Det kändes bra ett tag..in i duschen..ut ur den..det var när jag öppnade dörren till klädkammaren som morgonen gick åt helvete..då ser jag att madrassen dotra brukar sova på rasat ner från hyllan längst upp..försöker få upp den igen, lyckas..men bara tillfälligt..snart rasar den ner igen och med sig i fallet tar den en plastlåda fylld med spik, nålar och häftstift..allt ut på golvet..förbannar världen för att jag vaknade idag, tar på mig lite kläder och börjar sedan plocka..grattis, där gick det en kvart...på väg till tuben kommer jag på att jag måste köpa nytt 30-dagarskort också, ytterligare någon minut åt helvete..

Så, idag är världen emot mig..idag också kanske jag borde skriva..

Gammal, äldre, Jerk

Martin sprang förbi mig på vägen till fotbollsplanen i sjöstaden..sen lockade han mig att börja springa..det högg till i vaden efter 100 meter..känns lovande..under fotbollen började baksida lår och någonstans runt höften värka lite..är det sant, börjar jag verkligen bli gammal på riktigt??

Nej, ingen sträckning i vaden, kändes mer som krampkänning..jag hade som sagt sprungit en bit..

Sen har jag tvättat och strukit, nu ska jag koppla av ett tag innan jag går och lägger mig..

Ärligt talat så gjorde jag en jävla massa mål i början, så det var antagligen alla dessa målgester som gjorde att det stramade i baksidan..

Danskjävlar..

Min artikel i personaltidningen gick igenom den första censur-instansen iaf..HR har skickat ner den till Schweiz, får se om den kommer med i nästa personaltidning..3500 läsare (typ)...plus de 3 som läser den här på bloggen..här har ni min andra publicering i någon tidskrift någonsin:

Company Step Challenge

?-         The battle of Scandinavia


Before the global Step challenge in April we had our own competition up here in the North.

Företaget i Denmark challenged us in Sweden to collect steps during March.

Why? No one's sure. Everybody "knows" that the Danes are a beer-guzzling and cigarette-smoking kind of people, whereas the Swedes can be described as Volvos, we're reliable and always keep going, some might describe us as boring and, well, people are correct in that observation and for once that served us good.

We organized daily lunch walks; we sent out emails of things to do (go to the gym, spinning etc) and encouraged everyone to move their ass.

To spice up the competition here in Sweden we split the office in different teams, so there were actually two competitions at once. Erik Blomberg's team won, one of the reasons is that he participated in the 90km long Vasaloppet in the beginning of March or to be honest, he only came half-way, then he took the bus to Mora (maybe next year, Erik). The other reason that his team won was because our GM was in his team. It's always a bad career-move to beat your GM.

When we reached the first checkpoint the 11th of March Denmark took an impressive lead and was ahead with a stunning 3500 steps/day. Our management were really worried, but all of us Volvos changed to 2nd gear and we were off walking like we've never done before and by the time we reached the 2nd checkpoint we had not only tied the competition, we'd also passed them. Denmark totally lost momentum between the 1st and the 2nd checkpoint.


The last week of the competition Denmark fought hard to get back in the race and they almost did, but we put the Volvo into 3rd gear and in the end all of our efforts were rewarded and we won with an average of 11448 steps/day against Denmark's 9573 steps/day.


Denmark sent us a beautiful trophy filled with candy and a hope for revenge this Fall. Since some of us ate all of the candy, we'll probably need another step challenge to get in shape again...



Det lär väl vara den enda gången jag får chansen att skriva något i personaltidningen..HR skrattade iaf..notera att jag fick med ett personpåhopp och en attack på alla Danskar..jag är ganska nöjd..

Jag känner mig lite skyldig..

Mitt nya hälsosamma liv utan alkohol (ja, jag har bara varit berusad 3ggr det här året) verkar nu få genomslag i ekonomin (nej, inte min egen)...och frågan är om jag borde göra något åt det hela? Jag känner en viss skuld för det och det handlar trots allt om jobb i Dalarna...

Verkar som om jag börjat en ny svit??

..att komma in efter tio på jobbet..yup, för andra dagen i rad blev jag sen..var så förbannat trött i morse att jag tänkte sova en timme till, blev två..

Nåväl, det är inte så att jag därmed blev en timme sen till att fixa världsfreden, utrota fattigdomen, lösa Bajens problem med målskyttet eller något annat av vikt...

Huvudvärken är däremot borta...skönt...undrar faktiskt om inte den hade något med en inoljning av balkong och öppna balkongdörrar att göra..tror jag fick i mig lite ångor i söndags...igår hade jag dörrarna stängda..iofs sov jag ett par timmar till inatt också..

Nåväl (upprepning!!), ikväll blir det en timmes fotboll om inte det blir regn..sen tvättid..

Grå

Blev ingen träning idag..blev inte heller någon tidig hemgång som jag tänkte ett tag..det blev kl.18 och gå hem med huvudvärk..hela dagen har den suttit i..nu känns det bättre..kanske för att jag halvligger tillbakalutat i soffan?

Deklarationen är iaf inlämnad..

Och resten av balkonggolvet är inoljat..nu är det klart..Jerker kan koppla av...

Nu får det nog bli sängen snart..måste sova bort huvudvärken...

Nästa måndag 21:30..

..ska jag på något sätt komma ihåg att titta på Fotbollskväll på tvåan...De träffar El Rey då..derbykungen..det finns bara en..Sebastian Eguren..

Så var det över...

11 dagar i rad innan sviten sprack..det får ändå sägas vara godkänt..ingen trodde på det inte ens jag själv, men 11 dagar i rad kom jag inom flextiden..imorse höll det inte längre..

Lite poker på femman, den sista delen i Millennium-trilogin, sen var klockan halv fyra innan jag släckte lampan..det är inte bra för mig..inte då det är natten till måndag..

Jag är ganska nöjd ändå, jag kom ändå in halv elva..bara en timme sent..detta trots att då klockan ringde hade jag bara sovit tre timmar..det var väl antagligen ett misstag att tro att jag skulle kunna se på nyheterna innan jag klev in i duschen, men men..det blev två timmar i dvala på soffan innan jag vaknade till..

Nu är jag här, och jag vill redan gå hem..ikväll ska deklarationen lämnas in och helst ska även resten av balkongen oljas in...innan dess ska det även tränas och handlas...det blir fullt upp i kväll..sen ska det kopplas av..till augusti typ..

Jag känner mig lite vuxnare idag..

..jag kallade inte domaren hora en enda gång under matchen...jag känner att jag håller på att bli vuxen..snart kanske jag är redo för att pensionsspara också...

..eller så var det för att det satt en liten grabb bredvid som uppenbart var på sin första match...han lärde sig nog ett par nya ord iaf, men inte hora...

Ikväll är annars en sån kväll...

..då man ska sitta ute på balkongen och dricka något alkoholhaltigt, ha ljusen tända (de som inte är köpta än) och skvallra med en kompis..det är precis en sån kväll..

..så det är synd att balkongen inte är klar...och att ljusen saknas...och sällskapet..alkohol finns det lite iaf..

Borde vara dags för ångesten snart?

Jävla lortstad..lortdomare, lortlag...

Fan vad stolt man måste vara om man håller på Ica..de är på samma nivå som Kalmar var för tre år sen, minus brassarna..satan vad tråkigt lag..ett par gnällkärringar och så några fyrtorn som ska nicka in en boll då och då..slå långt, slå långt, våga fan inte försöka med ett pass efter backen, eller hålla i den, inga tekniska finesser som femmeterspassningar, nej upp med skiten fort som fan..krydda det med en stabil målis och en domare med alzheimers, så har du en del av dagens match..

Den andra delen bestod av ett Bajen som spelade fotboll och gjorde det ganska bra..bästa matchen i år..förutom avsaknaden av mål då..var skönt att slippa förfrusna fötter för första gången i år också..

Så, helt nöjd kan jag inte vara..eftersom vi inte vann, men det kändes lite bättre nu iaf..sen inser jag att jag missar derbyt på onsdag och mår genast sämre igen..bortamatch, inga pengar till biljett och egen match i korpen..korpen får gå före den här gången...det är nog sista gången det krockar i år...

Balkongplanerna tidigare idag gick nästan bra...jag var lika slö i huvudet idag igen, men jag fick en hel del gjort..min tanke om att bli klar på en dag fick jag iofs stryka, men möblerna är inoljade...och halva balkongen..på den andra halvan står möblerna..är det hyggligt väder imorgon tänkte jag göra klart det då..så räkna med att i slutet av helgen är det klart..

Saknade påhejningen som Blingbling utlovade..

Trött söndag..

Suck..sov väldigt dåligt i natt..Colan som var så god på Donken var säkerligen anledningen..nåja, nu är det dags för lite frukost..steker nog på en burgare..har inget frukostbröd hemma och orkar inte gå och handla just nu...sen är det balkongen som gäller..det finns viss chans att jag blir klar idag..vilket vore helt otroligt..samma dag som jag tänkt mig..

Well, idag när det är dagsljus igen syns det otroligt väl att jag fuskat i rummet..det är fan damm överallt..men, jag skrev att jag städade klart igår på bloggen..och bloggen ljuger aldrig, så jag har vårstädat nu och behöver inte städa något mer innan hösten...hur det än ser ut..

Suverän lördag...

Vad gjorde ni halv nio ikväll? Jag dammsög, sen skurade jag golvet...nu har jag precis fått en välbehövd dusch...fötterna var helt svarta...

Nej, jag har inte städat hela dagen, eftersom jag är jag dröjde det ända till kl.16 innan jag började..jag var helt död i förmiddags..så förbannat trött..kröp upp ur sängen vid tolvtiden iaf...sen iväg till järnaffären och köpte träoljan..därefter död igen...

Gjorde rent badrummet först..sen död i en timme, till slut tog jag mig i kragen och började med själva rummet..när klockan var halv åtta insåg jag det omöjliga och började fuska..vem ser egentligen att cd-skivorna är dammiga? Tror ni verkligen att någon kommer kolla bakom böckerna? Tror ni verkligen jag kommer få något besök??

Imorgon ska jag börja ta itu med balkongen..plockade bort presenningen idag..ett steg framåt..sen göra rent möbler och golv och därefter olja in, sen kan jag ligga där söndersupen hela sommaren..

Men nu, dags för lunch och middag..får bli donken..vägrar laga mat vid den här tiden..

Det börjar närma sig..snart är helgen här..

Städerskan undrade vad det var med mig när jag dunkade näven i tangentbordet, slängde svordomar omkring mig och var allmänt grinig..
Excel, det är bara excel...

Fast jag löste det iaf, så jag är lite gladare nu..eller mindre sur kanske..det börjar bli dags för hemgång..som den siste på kontoret nu igen..jag blir verkligen ensam på kontoret när chefen är ledig...

Städerskan har förresten lärt sig mitt namn nu..varje kväll säger hon "Hejdå Jerker"...det är för sött...

Vi hade ett barn på kontoret en vända idag...helt plötsligt börjar jag förstå varför H knarkar huvudvärkstabletter, hon var mer vild än tam den lilla tösen..men hon kunde säga tack iaf..en vända kom hon och satt sig vid mig..
- Jag får inte röra vid den där, för då bränner jag mig..sa hon och pekade på lampan..

Barn är roliga ibland..

Nej, dags att dra sig..skippar att lämna in deklarationen idag också..det är för risigt väder..

Fan vilken tid det tog..

..innan jag blev ensam på kontoret..nu är jag det, har varit det i en kvart, tjugo minuter kanske..lugnet lägrar sig, det är mindre än tre timmar kvar av min arbetsdag..

Ärligt talat, jag är totalt blåst som sitter här, jag kommer ändå inte hinna med det jag tänkt..den där artikeln som skulle skrivas kommer nog få vänta till på måndag..inköpskontrakten likaså (de lär väl dröja ytterligare ett par dagar antar jag..sen på måndag blir det blåkörning i 110 igen, för då är alla som tagit ledigt idag tillbaks och ska ha allt på en gång..suck..

Nåväl..nu ska vi se om vi kan leka fram lite offertstatistik i pengavärden också...

Och bilen går bra?

Nu såhär efter lunch känns det bra...det var inte lika roligt då jag insåg att jag minsann lovat chefen att jag skulle fixa offertstatistiken för januari också..för att få snyggare diagram...suck...

Nåväl, statistiken för april är klar...det blir bara fem timmar till på kontoret...

Jag är så ensam, så ensam igen..

Idag känns det ensamt..det känns som att jag nästan är ensam i hela världen att jobba idag..om det alltid kunde vara så lugnt och skönt på tuben som det var i morse vore det en fröjd att åka kollektivt...jag får helt enkelt njuta av denna undantagsdag...

Jodå, inne halv nio på morgonen även idag, trots grannens patetiska fest..jag hörde ingen musik, bara diskussioner..och i ungefär två minuter störde det mig, sen sov jag..

Nu planerar jag att fixa offertstatistiken för april sen blir det den där artikeln till personaltidningen och så förhoppningsvis lägga in två inköpskontrakt...sen är nog klockan runt 18 och det är dags att låsa kontoret och gå hem, jag räknar kallt med att det är helt tomt här efter 16..kanske tidigare..så, jag tänker ta på mig martyrrollen idag också..

Bajen e Bajen e Bajen...

Lortdomare, lortmatch, lortlag, lortpublik, lortstad...

Typ så kändes det..den förbannade förlängningen hade vi sluppit om inte Bajen rånats på en straff när det stod 4-2..det var mer straff än Klebbans utvisning, men domaren höll sämre klass än publiken...

Och jävlar vad hungrig jag var..men tack, förlängning också..jag var hungrig innan matchen började..nu blev det lämpligt med slut på matchen söderut och paus i handbollsfinalen...

Såg ni handbollsfinalen? Ifjol gnällde Skövdetränaren (sorry Åsa, men han gnällde och framstod som en extremt dålig förlorare) om att Bajen minsann fick spela i sthlm och buhu vad synd det var om Skövde..
Hörde ni handbollsfinalen idag? Den spelades i småstaden Göteborg..Sävehof hade hemmaplan..hörde ni det? Näe, Bajenfansen var de som hördes..det kvittar var finalen spelas, Bajenfansen hörs mest ändå...

Snart är det dags att jobba igen..jag är gruvligt trött på att alltid gå ner mig i januari-februari..ständigt denna nedstämdhet och uppgivenhet de månaderna och jag får betala för det nu...trots mer än 12 timmar plus i april ligger flexen fortfarande på minus..så jag kan inte flexa imorgon..jag ska ju ta flexdag på dotras skolavslutning..det hade varit skönt att vara ledig imorgon...städa klart och sen koppla av resten av helgen..

Näe, jag ser egentligen inget fel på att vara en dålig förlorare..så länge man är Bajare är det okej..jag är själv en riktigt dålig förlorare...

Rapport från skurhinken..

Visserligen ska man aldrig räkna ut Bajen, men nu kan de fan inte tappa det här..ett riktigt lortlag de spelar mot...och ärligt..hur bra är domaren egentligen??

Nåväl, efter mitt förra inlägg släckte jag ner datorn och la mig tillrätta på soffan en vända...sen åt jag frukost och la mig på soffan igen..klockan var 14 innan jag tog mig i kragen och började städa..nu är köket och hallen klart..ja..det ska dammsugas och torkas golv också, men det blir på lördagen...likaså städar jag bakom spisen då...orkade inte dra fram dammsugaren bara för det...

2-4...man ska aldrig räkna ut Bajen...

De får fan inte klanta till det här...jag har ett väldigt tajt tidsschema efter matchen..jag måste hinna hämta pizza innan handbollen drar igång..

Men se där, ett reklamblad från postkodlotteriet, det måste jag läsa..

Det är inget konstigt att jag sitter här..trots ihärdig planering och att jag pratat om det i veckor så är det tråkigt att städa..jag skjuter med andra ord upp det så länge som möjligt...

I morse vaknade jag redan kl.8...kändes väl tidigt, vände på mig och klockan var nio...till slut klev jag upp kvart över tio...full av energi för att ta itu med köket..eller inte..jag låtsas att det beror på att jag är en så hänsynsfull granne..att jag håller mig tyst så mina grannar får sova ruset av sig först...inte att det beror på latmasken i mig..han som egentligen vill leja bort städningen...jag har ändå 34 kvm att städa..

Snart ska jag gå in i köket iaf..fast det kanske blir frukost först..bra att ladda med energi innan man ska städa..det enda jag med säkerhet vet är att jag slutar städa kl.17...då spelar Bajen i cupen...matchen sänds på tv...efter det är det SM-final i handbollen...också med Bajen..

Nåväl, mot köket, först ska jag bara...