Ego..ego

Idag väckte dotra mig kvart över elva...jag har en bra dotter...fick sova ut..kontentan av det är att jag är tröttar än någonsin...ikväll ska vi leta upp någon majbrasa..har hittat en vid Tantolunden..så det blir nog den...Skansen tar betalt för att stirra på en eld...får nog vara...fan va kul det ska bli....jo, tjena..stirra på en brasa..gör det enkom för dotra..hoppas hon kommer att tycka om det iaf...

Dotra har bestämt menyn till kvällens middag också...pannkakor...skönt...kändes som att det skulle bli för jobbigt att göra Tacos...pannkakor är lagom mycket jobb...mindre disk också...det var ett berg idag..disken alltså, men det är gjort..utan hjälp från dotra..hon är en ung tjej...vad jag har lärt mig om unga tjejer är att de inte diskar....

Konstigt nog har hon inte frågat om vi ska gå till lekparken idag? Märkligt..tydligen drar tv:n mer...och jag är så trött att jag inte orkar köra med..inte ska vi sitta inne när det är så fint väder ute heller..kom så går vi ut...det får räcka med att vi varit och handlat...dotra fick panta lite flaskor...med benäget bistånd från mig..hon är lite kort ännu så jag fick lyfta upp henne så hon kunde slänga i flaskorna i hålet på maskinen...

När det var dags för kvittot frågade jag om hon ville skänka pengarna eller ha dem själv...gissa vad hon valde? Ok, en ledtråd..hon är tjej...yup hon tog dem själv...

Orättvis? Jag? ja, tjena...hur många honor har man inte träffat som låtsas vara snälla och hjälpa till enbart för att man ska berömma dem sedan..tala om hur snälla de är och sånt...det är inte snällhet..det är att söka bekräftelse....

Nej, jag är inte snäll heller..men jag går inte omkring och påstår det...möjligtvis då dotra fått igenom något krav någon gång...jag räknar inte med uppskattning för det jag gör..några års misshandel av min lön på jobbet har tagit bort de förhoppningarna...

Blablabla...nu är jag trött på mig och mitt orerande...får avsluta detta nu...inlägget alltså...tänker väl inte blåsa skallen av mig när dotra sitter i soffan och tittar på Svampbob Fyrkant...det vore den största egoistiska handlingen på detta klot...

Jerk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback