Kattdag idag..

Sämre dag idag..men solen kommer fram ibland iaf..skitsamma...är så där skönt trött..vill bara ligga på soffan och slötitta på tv..synd att jag e uppe i skogen då...ettan, tvåan, fyran, fyran+, femman och 24:an..inte mycket att välja på..en pompös Körberg på ettan...smörgåsmat som hoppar över hinder på tvåan...Lilla huset på prärien (typ filmen..så började det) på femman...jag vill ha sport!!

Har skjutsat iväg dotra också..så det är upplagt för öl ikväll...synd att storebror ska jobba imorgon..men kusin är ledig iaf...kan plåga honom lite...

Annars? Mycket snö fortfarande, men nu smälter det rejält...fast det hinner nog inte bli lervälling innan jag far imorgon så SM i gyttjebrottning är uppskjutet..synd...ja..nu kanske det kvittat eftersom jag inte fått in några anmälningar heller...men i min fantasi kan tävlingen alltid hållas..

Varför tog jag inte med mig en bok?...borde räknat ut att jag skulle behöva något att läsa...det är en sådan dag...

Solen skiner ibland och man önskar att man var en katt...så jag kunde leta upp ett ställe inomhus dit solen når och sedan lägga mig ner och bara njuta..kila upp efter någon timme för att se om det finns någon god mat på fatet...gå och lägga mig igen...springa ut en kort vända..för att upptäcka att det är torrare inomhus...gå och lägga mig igen...invänta mörkret så att jag kan sova på riktigt...så skönt...sedan plåga mina fodervärdar och börja jama kl.6 på morgonen när solen gått upp..för nu ska jag ut...sätta mig i farstun..inse att jag var lite tidigt ute....jama igen..bli insläppt..fort som fan uppför trappen så jag kan sno sängen av stackaren som släppte in mig...

Har hunnit med att vara besserwisser lite idag...satt och åt min nachotallrik när jag hjälpte mor med korsordet...det där kan du iaf?..dryg...

Borde ta och skriva anmälan till korpen också..anmäla spelare..just nu ser försvaret lite darrigt ut...ja, anfallet ganska tunt också...jag har inte anmält några spelare än...

Får se om det blir någon fyllebloggning inatt..de brukar vara välskrivna inlägg...tankegångar som inte ens jag själv kan följa dagen efter...precis i min smak alltså....ångesten är jag inte lika förtjust i..den då jag undrar om jag verkligen skrev så? Tiden innan sidan laddats upp och jag upptäcker att jag tydligen glömde det...och kan pusta ut...

"Det är här man känner vart stigarna gå
och man vet vem som är släkt med vem
Det är här man vet var gäddorna stå
Det är hit man kommer när man kommer hem"

Jerk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback