Kitchen-bitch & sms-flirt..

Ikväll har jag rakat mig..ja i ansiktet alltså..det är nog det mest spännande som hänt idag..gjort räkningarna också..bättre än förra månaden, men inte i närheten av så bra det behöver vara för att jag ska  kunna leva det ljuva livet...

Jobbet var sådär...strax före lunch uttryckte jag det nog bäst....fan vad tiden går fort när man arbetar...röjde rejält idag..nu hjälper inte det riktigt ändå...det ligger fortfarande stora högar på skrivbordet..typ..mentalt sett iaf...de mesta ligger inne i datorn och väntar på att jag ska ta hand om skiten...kom före Tobbe idag..matchen lever..det står 2-1 till honom just nu..ska försöka slå honom...har kommit inom flextiden hela veckan..har nu 6 dagar i rad...den längsta sviten på länge....

Fortsätter att inte riktigt kunna hålla nyårslöftena...ska inte flörta med upptagna kvinnor, men idag var jag tvungen att skicka ett mms...hon hade ju namnsdag...sedan skickades det några sms fram och tillbaks...hopplös på det moraliska...vet precis hur jag anser att man ska uppföra sig, men när tillfälle ges gör jag tvärtemot..kanske det som kallas dubbelmoral? Finns nog ett litet politikerämne i mig ändå...en liten Göran som vill ut...

Idag har två på jobbet undrat om jag inte ska träffa nån tjej någon gång...det är ju rörande att de bryr sig..men om de nu bryr sig så mycket kunde de gott starta en insamling så jag får råd med en postorderbrud nån gång...eller en kvinna i plast...vilket innebär 90% av de som besöker Stureplan antar jag...

Vet inte..är det så viktigt? Ibland tvekar jag...vill jag ha tjat 24-7? räcker det inte med allt tjat på jobbet? Jag vill ju vara fri..leva mitt liv...vilket innebär ligga hemma och kolla på dålig kabel-tv..sitta uppe till två på nätterna i ren trots..så att jag inte orkar stiga upp i tid dagen efter...

Har strukit tanken att gå på hockey med dotra..det blev alldeles för dyrt..kanske Skansen istället? Dit har vi aldrig varit...värsta är väl att Grönan öppnar i helgen...dit har jag ingen lust att gå...

Idag när jag plockade ur diskmaskinen på jobbet hörde jag Ida och Bettan diskutera...
B: e det Jerker?
I:Yup...
B: ja han är en liten hustomte här på jobbet...
I: jo..han har det städat hemma också..
B: kan man inte tro när man ser honom..

Komplimang eller förolämpning? Har inte riktigt bestämt mig än...

Jag brukar plocka ur diskmaskinen..brukar slå på den också..samtidigt som jag gnäller över mupparna som inte orkar ställa in kopparna i diskmaskinen...är bestämd på hur logistiken i själva diskmaskinen ska se ut också...är en riktig köks-Hitler..eller titeln som jag väljer att använda...Kitchen-bitch...

"I think I've got a magic television set
Cause I see things I've never seen before
And I take every opportunity I get
To watch my magic television set"

Jerk

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Du börjar sakta men säkert närma dig temat ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback