Text-tv sid.343 + ett nytt liv börjar..imorgon eller så..

Webblogg hatar mig fortfarande...

Igår (efter att ha sansat mig ett par timmar) skrev jag ett långt och vackert inlägg om min kärlek till Hammarby och Söderstadion...givetvis fucka webblogg upp det och min nyfunna harmoni ändade..istället kom den vanliga argsinta uppgivenheten tillbaks..var nära att slänga datorn i väggen (ja, det hade ju hjälpt)..till slut gick jag och la mig i vredesmod...

Har beslutat mig för att det inte är webbloggs fel längre..det är något större...det måste alltså vara gud (fram tills igår trodde jag att han var Nacka Skoglund, men det är tydligt att jag hade fel..)..Gud tycker helt enkelt inte om mig..han heller...därför gud...alla planer jag haft om ett vackert kyrkobröllop (ja, tjena måste man inte vara två då??) kommer inte att ske...istället blir det borgerligt..aldrig i helvete att du får vara med på ett hörn...tycker du inte om mig tänker jag inte ödsla någon tid på dig heller..

It's your call now...hur ska vi ha't..vi ska ta't....du får en chans till innan jag för alltid stänger dörren till dig...ger mig fan på att du e gårdare..då finns inte längre något hopp...något hopp om ett bättre liv...

Iaf, min promenad igår kväll hem över bron på väg till min kära ö..då kände jag det...mina stelfrusna fötter började värmas upp igen av värmen jag kände i bröstet..4-2...jag gick igenom kvällen..hur den varit tidigare...nervositeten innan match (hela jävla dagen faktiskt..)...hur jag och chefen knappt säger ett ord under T-banefärden hem till Skanstull...hur vi precis missade tåget som gick över bron med tusentals Bajare, men ändå gick över bron...rysningarna jag kände när jag stod med den vackra grönvita halsduken sträckt över huvudet och sjöng med i "Just idag är jag stark"....den lycka jag kände (och skrek ut) när Samba-Pålle gjorde 1-0...hur min lycka stegrades vid 2-0...och 3-0...

Hur nervös jag var hela andra halvlek, eftersom Bajen uppenbarligen slutat spela för kvällen...min ilska och frustration över domherrens insats...visselorkanen som mötte Andy J i gåsapågarna innan och under straffen...hur jag skrek ut min glädje några millisekunder efter att Ante räddat straffen..

Till slut minns jag också hur jag blev lättad när Max gjorde 4-1 målet..då och först då kändes det klart...

När jag kom hem till lägenheten var jag fortfarande lycklig (kebabtallriken hjälpte säkert till..)..undrar om jag får vara lika lycklig nästa måndag??

Sele ringde..han var på väg hem till Skogen igen..en nätt bilresa på 35 mil..vi gick igenom matchen lite...jag är impad över att han åker ner..nu måste han jobba igen de timmar han tog ledigt på lördag...

Jaja, men eftersom webblogg styrs av gårdare fick min kväll inte det perfekta slutet och den poesi som flödade ut genom fingrarna, ner på tangentbordet och slutligen upp på skärmen kommer ni aldrig att få ta del av, så jag somnade i vredesmod (ungefär som Tyko Jonsson om ni inte förstod den passningen..)..

Vaknade upp alldeles för sent och kom in runt lunch...därför skrivs detta på jobbet..ska snart gå hem...detta har dock fått följden (ja, inte just detta inlägg..försök hänga med fast ni är gårdare..) att jag insett att jag måste ändra mina vanor...mitt bloggande sent, sent på kvällarna måste upphöra..jag måste somna tidigare för att kunna komma upp tidigare och därmed hamna på plus i min flextid, så jag kan ha det skönt i sommar...

Förut..innan jag blev en kärringspinnare hade det nästan kvittat eftersom jag ändå alltid jobbade till typ sju på kvällen, men nu ska jag också hinna med att träna..och sedan blogga..

Så, från och med nu måste jag skriva bloggen tidigare på kvällen eller låta bli att skriva...

Tv-tittandet måste bli mer kvalitativt också...just nu används den mest som en kär vän som slås på direkt jag kommer hem..det funkar inte längre..jag har fortfarande inte läst ut Liftarens guide..den började jag på i somras..under den tiden som jag inte hade någon tv...ett experiment på några månader som funkade eftersom det inte var något VM just då...så många fler böcker det blev läst då..

Iofs...liftaren är väl typ 14000 sidor tjock också...men jag måste avsluta den nu..snart..nån gång..ikväll e det champions league...får börja med det nya livet imorgon...och hoppas att webblogg slutar att hata mig...

"Här är Hammarbys A-lag
Här är Hammarbys fans
Alla kommer från SÖDER
Å vi älskar Hammarby"

Jerk

Kommentarer
Postat av: alfio

Djurgården är dom bästa, heja heja heja bästa

2006-04-06 @ 17:36:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback