Nakenbad, bröst, öl & Kärlek...

Var trött igår..orkade inte blogga...men packade ner datorn iaf..så nu sitter jag på lantstället och njuter (jo..eller hur..) av semestern...regnet strilar ner..tv:n krånglar...dotra har fått någon skum dialekt...innan jul pratar hon skånska...semestern började ju bra.....

Men lördagen var iaf helt underbar....stack ju till Henke och Camilla för att grilla..dricka lite öl...en bit in i middagen frågar Camilla Henke till vilket ställe han ska lura ut mig ikväll...yes, utgång igen....efter ett par groggar, lite whisky så blir det Debaser (så jag fick lämna ön en vända ändå..)...förresten var maten grymt god...njöt...nu var det Fritz Corner på Debaser, så inte riktigt min stil kanske...men vi stod i baren drack Staropramen och kommenterade folk...sådant som folk gör istället för att dansa alltså...Henke drack kanske inte så mycket..det small till direkt för honom när vi kom in...varmt som tusan också..gjorde något så ovanligt som drack ett par isvatten emellan ett par öl...

Under kvällen hade vi diskuterat det...jag hade aldrig efterfestat på Långholmen..med allt vad det innebär av nakenbad odyl...så när Debaser stängde vid tre drog vi dit....av med paltorna och hopp i vattnet..var säkert 24 grader varmt...nästan fjantigt...spanade efter nakna flickor...såg några...Kristine (någon norska) vägrade bada naken..hon behöll trosor och behå på, men hon skrattade gott när jag prövade hennes kjol...

Efter en stunds badande kom snilleblixten...vi måste få med Kristine på en båttur...hon skulle hänga med, så jag och Henke gick och hämtade hans båt...den ligger någonstans på Söder också...sedan åkte vi tillbaks till Långholmen...för att impa lite....då kom Johanna och Ilse (eller Lise) och matchade..vågar inte bada naken..blablabla...så jag pallade inte trycket..av med paltorna igen och hoppa i från båten...där beseglades antagligen mitt öde...ingen normal människa som sett mig naken är längre intresserad....och när det gäller bad så finns ju också krympningsfaktorn med....nej, tyvärr är det inte magen som krymper...

Fick med Johanna och Ilse i båten iaf...var kär i båda...ingen kände samma sak för mig...vi tog en tur och visade dem sthlm från vattnet innan vi skjutsade hem dem...vid halv sju ankrade vi igen och en lång promenad över Hornsgatan och Ringvägen började...inte en enda 7-11 på vägen..jag törstade och hungrade...precis innan jag är framme vid korsningen Götgatan/Ringvägen får jag solen rätt i ögonen..klockan  är nästan åtta...solen skiner...funderar allvarligt på att inte gå och lägga mig...njuter ordentligt...

Bestämmer mig för att sömn kanske kan behövas trots allt...går hem och steker på en hamburgare..tänker se Hipp hipp på dvd, men ljudet strejkar...får bli Dogma (regi av Kevin Smith) på VHS istället...somnar strax innan tio på morgonen...lycklig....

Äntligen har jag gjort nattbadet på Långholmen...nu är det dags att leta upp en ny Söder-klyscha och testa den....

/Jerk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback