Blå & gul..fet & ful...

En lugn och skön dag som började med att jag sov över spinningen är snart till ända...har mest kollat på fotboll..idag med...gjorde en liten miss dock...missade nästan hel damernas VM-kval mot Vitryssland..så stora delar av andra halvlek iaf...

Fast även hunnit med att tvätta och stryka..diska lite...i fredags gjorde jag rent köksfläkten..börjar nästan bli huslig igen...hemskt vad fotbolls-VM kan göra med en...

Just nu är det Frankrike vs Sydkorea...mina två franska spelare i drömelvan spelar från start..4 friska poäng...fick ett helt gäng tidigare idag när brassarna spelade också...Adriano gjorde mål, Ronaldo passade...5 av mina 6 spelare från start...borde kunna ta mig lite uppåt i tabellen nu..fast det är långt kvar..tanken är ju att Brasilien ska gå till final och då har jag ett utmärkt utgångsläge för att ta hem det hela...1600 spänn är ju nästan två kvällar på krogen...

Får se om jag kan fortsätta komma tidigt till jobbet...behöver det juni ut åtminstone..för att flextiden ska se hyfsad ut...fixar jag det fram till semestern (i augusti...en hel jävla evighet dit..) så kanske jag till och med kan hamna på plus...

Det här jävla vädret är jobbigt...näe..inte för att det är för varmt eller någe sånt...det klagar jag aldrig över, men det e ju VM...å jag är stationerad i soffan...sen så har jag inte råd att göra någe skoj ändå (läs dricka öl på uteserveringar..)..det påminner mig en del om USA också...idag igen..jag vet..patetiskt...varmt..och åtminstone här i sthlm lite fuktig värme...

Borde kanske göra slag i tanken att ut och gå lite i värmen..är säkert nyttigt så vi avvaktar tror jag...

Värmen gör också att jag mest går omkring i bar överkropp i lägenheten..jag vet..skitäckligt..men va fan..det är inte mitt fel om någon granne står och gluttar på mig...hade varit trevligt om min favoritgranne också gått i bar överkropp, men sån lycka har jag väl inte...

Känns ändå bra..känns sommar..känns som vanlig sommar..jag missar allt och sitter mest inne..när övriga Sverige kopulerar friskt i varje buske sitter Jerk inne på soffan och kollar på TV...fortfarande fet, ful & fattig...känns precis som alltid...

Helgen efter midsommar drar jag upp till skogen..mitt under fotbolls-VM..planeringen är katastrofal...får ta ledigt hela fredagen bara för att ta mig upp...sedan istället för att springa omkring på byn och dricka öl blr det till att sitta inne i huset och kolla på fotboll...

Tisdag snart..Sverige-match igen..undrar om den ska ses på någon krog eller inte?? Känns nästan som läge för det..förutsatt att jag hinner springa runt och leta tomburkar så jag har råd med det...har liiite pengar kvar av lön än så det kan gå...

"Ciao ciao Italia
Minns Gre-No-Li"

Jerk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback