Bara sport, bara sport, bara massor utav sport...

Kanske ska orda något om innebandymatcherna Dålä spelade idag också...vi förlorade båda...Kenny har av någon anledning avsagt sig coachskapet och utlyser inför varje omgång en omröstning om vem som ska vara coach...denna gång blev det Härenspam (gå in på hemsidan och kolla gästboken så förstår ni..)...Chris första genidrag var att spräcka första linen som innehade de tre första platserna i poängligan...jag blev back..viiserligen spelade jag back i hockey i hundra år eller något sånt men...

Ja, ska vi vara ärliga så var jag back även när jag spelade innebandy hemma i byn..var väl allt som oftast back i fotboll också...så i princip har jag hela mitt idrottsliv slagit långbollar...kul..verkligen...

Nu ligger jag inte trea i poängligan längre...är nere på femte plats tror jag..grymt besviken...lirade forward sista halvleken i sista matchen iaf...hade en bra skottchans som jag inte förvaltade särskilt väl..sköt väl 2 meter utanför..på tre meters håll..starkt jobbat...hade ett till läge där jag avvaktade tills målisen hunnit täcka luckan innan jag sköt...bra, smart...fucking sopa...

Ett tag var jag så less och förbannad....då började en av muppbackarna i Redneck Flames köra med interference på mig när jag försökte  ta plats framför mål..jävla tröttmössa..var på väg att skrika jävla fetto och sedan crosschecka han över ryggen så att klubban gått av...har helt klart blivit för gammal eftersom jag avstod...

Nåja, det var matcherna..trodde jag skulle bli snabbare när jag klippt mig och tagit bort skägget...men det funkade inte alls...trodde även att jag skulle ha mycket spring i bena eftersom jag tagit det lugn sedan i tisdags..pga av kameran i röven-grejen...näe inte det heller....har helt tappat stinget...eller kanskte börjat ställa högre krav på mig och därför inte når upp till det...har ju fan inte gjort ett mål än..på fem matcher...uruselt....nu är det uppehåll på 4 veckor...smart tänkt korpen...klart vi ska spela innebandy in i maj...fan, då har ju fotbollen börjat...ytterligare en sport där jag kan misslyckas...kul...är bättre än nördarna i FC Z iaf...

Kan garantera att jag är många klasser bättre en HCZ..trots att jag inte varit på is på flera år..de är så dåliga...och har verkligen inget spelsinne....jag fattar inte att det kan finnas människor med så dåligt spelsinne...man kan vara fet och orörlig (yours truly), men nog fan kan man sparka på en boll liksom...men dessa människor...ingenting...det är sådana människor som jag inte vill ha med mig ens om det är nån företagsgrej och vi ska bara lattja lite..ha lite trevligt med kunderna...

Vi gjorde en sån grej med Ericsson för tre år sedan..istället för bara ett julbord drog vi ut till Stocksund och spelade curling först...och..fan, jag tror jag lyckades dölja hur förbannad jag var på en del som uppenbarligen inte hade något på isen att göra (det var första gången jag spelade curling också, men eftersom jag har polare i elitserien hänger jag en del i curlinghallar och har snappat upp ett och annat)..det var tydligt att de inte ens sett curling på tv...så jag blev lite less...jag lyckades iaf som skipper se till att vi inte förlorade...

Grejen är ju den att jag har åtminstone ytliga kunskaper om det mesta här i världen, men det finns människor som fan inte ens kan stava till Puck (nej, inte han i en midsommarnattsdröm..)...vilken värld lever de i....å andra sidan..det finns människor som blir sådär lite idrottsintresserade när det är något stort evenemang typ OS också...de har jag också svårt för...när jag ska förklara curlingregler eller varför det är bra att Tre Kronor inte spelar bra i början av turneringen som de brukar göra (vem fick rätt??)...

Har iofs också lite svårt för de som kan mer än mig...tycker inte om det...det finns alltså något som jag inte lyckats plugga in, men någon annan har koll på? Fan...det e bara för att jag har russin-internet..orkar inte sitta och surfa i timmar när det är så segt...måste skaffa bredband nu..så jag kan surfa runt mycket snabbare...det tar så lång tid för bilderna att laddas ned...

Jag är fortfarande den ende som gjort 5 mål i en match iaf...

Timbuktu snurrar nu....ska jag komma in i en ny period med pratande människor??...fan, borde gå och lägga mig, men vill inte...då betyder det att nästa gång jag slår upp ögonen måste jag gå till jobbet...

"Häng med på kärlekens bandvagn
för vi åker allesammans"

Jerk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback