En måndagsrutin bruten..

Det här är första måndagen på väldigt länge som jag tänkte till lite på morgonen...vanligtvis kryper jag ur sängen med täcket omvirat runt mig (det är ett stort täcke) och dråsar ner i soffan runt 8 för att se på nyheterna och sporten..kvart över 8 inser jag att det är sportpanelen och då måste jag bara stanna i soffan för att se vad Tommy Engstrand, Pamela Andersson & Johan Esk har att säga..och blir sedan upprörd när de blandar ihop något årtal...

Blir lika upprörd varje måndag av att jag bränner en kvart på måndagsmorgonen på sånt skit...för det gör att jag kommer en kvart efter flextidens slut...men inte idag alltså..trots 5 timmars sömn var jag vaken nog att kliva upp tio i åtta..så jag hann borsta tänderna och duscha innan sporten...medan jag klädde på mig och packade väskan (usch, det lät nästan som la ner de olästa läxböckerna..) lyssnade/tittade jag på sporten...sedan tittade jag på sportpanelen...och lyckades komma in på jobbet redan kvart över nio..skittidigt för att vara mig på en måndag...applåder!! tack, tack...

Annars dök Sydafrika-resenärerna upp igen efter tre veckors frånvaro på kontoret...ja...Håkki dök upp ett tag efter lunch..han stannade hemma och gick igenom mailen först...ville inte komma in ouppdaterad...typ att tre stycken fått sparken...och han kommer in visslandes..glad i hågen...

Håkki e bra....han är den första som rufsat mig i skägget (det var ju synd att det var han och inte grannen..men men vilken jävla ömhet som helst duger just nu...)...det första han sa var "shit, du har gått ner i vikt"...tack, men nej...dina veckor på en annan kontinent har gett dig grumlig syn...sen förstörde jag hans dag med att nämna offerten som vi inte vann..eftersom vi svarade försent...han hade missat att be innesälj offerera...så då blev han lite down...kändes som jag hade lite makt för en gångs skull..

Håkki e en sån där cool kille...en sån man vill vara..smart är han också, men det jävligaste av allt är att han är duktig på sport...både att utföra och viktiga saker...som vilken kvinna som vann 100 meter i OS i Rom 1960 (Wilma Rudolph, kallades "den svarta gasellen" och hade polio som barn..)..han brukar också vara den förutom mig som ständigt är i topp i dream team eller drömelvan på kontoret...

Som alla coola killar bor han på Söder (as yours truly)..vilket är bra om man vill ha skjuts hem..som ikväll....han handlar inte i sin närbutik..han handlar i sin gamla närbutik på Ringvägen eftersom en snygg gotländska jobbar där...jag skulle också handlat där om jag inte vore så bekväm av mig..jag handlar i Ringen eftersom det är närmare...skit samma...Håkki är också killen som vill att jag ska få högre lön så jag inte slutar..så det e en bra kille..kanske ska dricka upp hans sprit bara för att visa hur mycket jag uppskattar honom..

Näe..va fan...såg nästan ut som en kärleksförklaring det där...jaja, han är ointressant på det sättet..han missar det grundläggande kravet..större bröst än mig...

Nåja, det vore väl skitsamma...what's the use in trying...

Det var ett strålande väder i Stockholm idag...de få ögonblick som inte persiennerna var nere i stålbunkern kände jag riktigt hur solen värmde...så tack till min käre kusin Kurt som sms:a att han satt på ån i solen och tog sig en öl...jag var på intet sätt avundsjuk..inte alls, men jag har likväl organiserat en virusattack till hans dator...så nu blir det slut på E Hitler-sånger för ett tag på Nolabättzin...

Känns i benen att jag tränade en del förra veckan...behöver snart ett par vilodagar känner jag...de kommer till helgen...eftersom jag har dotra blir det ingen träning varken på fredag eller lördag...på söndag är det dags att skjuta utanför igen...det hade ju varit skönt om man märkt av träningen på annat sätt än att lårmusklerna är trötta..typ liiiite mindre mage iaf...jävla skit...va fan ska man träna för om man ändå inte uppnår målvikten??

Hmm...lätt otålig nu känner jag...ja va fan...ser ju i mitt inre hur jag återigen blir mitt yngre smärtare jag..som fick ibland iaf...nån gång innan helvetet frös till is..

"Det är är ingen popsång, nej ingen popsång alls
om en enda sekund i Sverige ger jag hals"

Jerk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback