Melankoli, depp & gråtrist

Börjar bli lite orolig..alltför många som jag känner läser denna blogg...att okända som jag aldrig träffat mig (och efter att ha läst denna blogg aldrig kommer att vilja träffa mig) läser gör mig nada...det är som att stå på plattan och skrika ut sin ångest..jag menar ingen lyssnar...men helt plötsligt står det någon där..i lite bonniga kläder...någon från skogen..du kan nämligen ge dig fan på att så fort du rör dig utanför ditt kvarter kommer du att träffa på någon hemifrån...sthlm är för litet..

Kommer jag att behöva begränsa mitt skrivande nu? Idka självcensur?..Näe..är det något mer jag lärt mig här i livet så är det att ingen lyssnar på mig...så varför skulle de ta notis om det som står här...roas lite lätt för stunden och sedan glömmer de bort allt...

Tänk om grannen läser detta? Blir hon då ledsen att jag inte nämnt henne på länge?..eftersom hon på något perverst vis blir glad över uppskattningen jag visat henne på denna patetiska blogg...eller blir hon bara glad att jag inte nämnt något om då hon gick i trosor i köket och jag insåg att det är henne jag vill ha...

Det var lugnt och skönt på jobbet idag...ledningsgruppen & alla säljare var på någon sorts säljutbildning...så jag kunde i lugn och ro svära över Matilda idag igen..gjorde klart den sista tredjedelen av deklarationen från igår..sedan gjorde jag tre till...så nu slipper jag dem ett tag...tack gode gud..jag förstår varför Ericsson döpt systemet till Matilda....totalt oberäknelig..just precis när man är på väg att ge upp och slänga datorjäveln genom fönstret ger den dig en glimt om hur det skulle kunna vara...du blir nöjd och fortsätter...en stund senare börjar systemet att krångla igen...all världens hotelser räcker inte för att få det på humör igen...undrar om det räcker med att jag köper blommor till det?

Fick svar från facket på hur mycket jag borde tjäna enligt deras löneverktyg...inget överraskande ligger ca 20% under medianlönen...men det blir väl förnedring som vanligt under lönesamtalet...

Kan skriva att den här gången tar jag tamefan inte det...men det vore antagligen en lögn...blir väl sittandes kvar på samma stol..gnällandes om lönen ett år till...

Har ont i foten också...blir nog ingen träning imorgon...men supa ska det bli iaf...bra smärtlindring...kanske ska flörta med Anna lite...så får vi se vad hon tycker...men jävla äckel..hur fan kan du tro något sånt..när jag var på Huber var jag ju tvungen att vara trevlig...slutar väl något åt det hållet kan jag tro...nåja..det retar mig dock att till och med Hitler hade flickvän...ja, han dog ju till och med som en gift man...eller kanske det var ett straff redan när han vandrade på jorden?

Skulle behöva träna...blir högst två pass den här veckan också om det inte blir något imorgon...men eftersom jag är så grymt allvarligt skadad (kan vara dödsstöten för karriären)..så kanska det är bäst att låta bli..får se imorgon...perfekt att komma nyspinnad och nyduschad till middagen annars...vara vrålhungrig...ölen tar lite bättre då...så man kommer upp i promille så jag kan flörta med Anna....utan att ruinera mig först...

Fick ingen säkerhetsdörr idag heller...märkligt...min dörr är nästa att börja på..så kommer de inte hit på hela dagen...nähä...varför inte...var det liksom..äh fan..det är onsdag..vi skiter i att jobba och tar helg nu...så dyker de upp klockan sju på måndagmorgon....

Fan, vill ha en sturm & drang-helg nu...men det går inte...denna helg är det dotra...sedan är jag mer eller mindre pank igen...får vänta tills nästa lön....måste ha pengar till derbyt den tionde...har inte köpt biljett än...måste också ha pengar till tågbiljett hem...ja, mat kanske vore bra att ha pengar till också...så den här månaden blir det inga kläder...får säga som Alexandra i Fucking Åmål...jag vill knarka!!

"Skyll dig själv ingenting händer här
men det gör ingenting om dina händer är här"





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback