En alldeles för lång resumé av en alldeles för kort helg..

Imorgon fortsätter jag min semester...lyxar lite...och trots att jag jagat klart och redan är i sthlm skiter jag i jobbet och stannar hemma i knarkarkvarten...behöver ta det lugnt...ett år eller två, men jag åker väl till kontoret på torsdag förstår jag...suck...tråkigt...

Jakten? Tja...på väg ut till skogen från min födelsedagsmiddag (i förtid) såg jag en hare...that's about it...ja och så fåglarna då...den som säger att han vill gå ut i skogen och möta tystnaden ljuger...det är fan inte tyst i skogen...fåglarna sjunger, vinden susar i träden, du hör hundarna från byn, lastbilen som fraktar ut grus till fjällanläggningen och den sprakande elden..

Jo..fick en tårtspade...den förra försvann ifjol..någonstans på gården utanför kusinens jaktkoja..kanske...eller i själva jaktkojan...det var ganska blött, så jag vet inte...tårtfatet hittades i en bil några dagar senare iaf...fick en mugg med mitt namn också...samt ett gäng lotter..tänker skrapa dem på min födelsedag..

Mer från jakten...de flesta medlemmarna har problem med namnen på mig och min lillebror...ofta blir det Jesker..kusinen hade skrivit in lillebrors mobilnummer under namnet Jerper (vi heter alltså Jerker & Jesper)...nu har vi levt med det problemet i över 20 år så...vi är vana...vi ignorerar helt enkelt den som ropar tills rätt namn kommer fram...Farbror jaktledare har löst det genom att kalla mig Bajen eller Mr Hammarby...

Johnny hade ett annat knep..när du tänker på Jesper...tänk på att han gäspar fast tvärtom..det är den andre som är trött...Jesper är alltså den pigge och Jerker den trötte...sen skrattade de...

Nu funkade väl inte det riktigt...eller det var kanske inte Johnnys fel...efter att vi skjutit 2 stycken älgar (av min kusin, den sista tog 7 skott, många bom pga en hund som ryckte honom kors och tvärs) i söndags avbröt vi jakten...jag packade ihop, slog av radion och väntade på skjuts till slaktboden (ja, jag har ju ingen bil..lite jobbigt, men jag slipper köra på kvällarna..)..väl framme vid slaktboden kom Johnny ut ur huset sitt pratandes i telefon...han gick in i slaktboden, där jag var, och sa att Jerker skjutit två älgar på väg från passet..ööh näe det har jag inte...dessutom hade jag vägpass, jag var två steg från vägen...

På lördagen fick jag passet som var längst att gå till...i regnet...kul...skitkul...när det väl slutade regna bröt vi för att hämta den älg vi skjutit...efter att ha flått den och så bestämde jaktledaren att vi skulle ge oss ut igen..vi hinner inte lotta..vi tar samma pass som imorse..wtf? Ska jag gå igen...jaha..och eftermiddagsjakt..aldrig bra...kommer ut på passet hinner få upp elden, sen börjar regnet igen..suck...ett passande ord...inte fick vi någon mer älg heller...

Det blev iaf 30kg att sälja, så imorgon hade jag tänkt hinna med att köpa nytt filter till fläkten (ooh, big spender...du vet verkligen hur man shoppar..)...

Nåja...det var väl ungefär vad som hände....är iaf stolt över att jag trots min abnorma rädsla för mörkret sov ensam i kojan natten till måndag...

/Jerk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback