Rika föräldrar, dålig hygien...

Det är först nu jag på riktigt förstår hatet mot råsunda som hemmaplan..ja, alltså att Söderstadion är vår borg har jag ju förstått, men för mig har det varit lämpligt att ha någon match på råsunda att gå på..då har jag kunnat jobba nog länge (läs sitta och vicka på stolen med en mage i olag samtidigt som jag surfar på diverse bajensidor) och sen ta tuben ett par stationer, men helt seriöst..

Det är inte samma sak med en seger på råsunda och sen ta en fullpackad tub hem till Söder..känslan jag har när jag går över bron med tre friska poäng innanför bröstet och sång i huvudet...den är helt underbar..ungefär som när man går hem från bortamatchen en tidig morgon, kroppen är lätt, hjärnan är rensad..
Nu hinner humöret komma tillbaks till sin vanliga apati..som en jobbresa hem alltså..

Det gick så långt att en gubbe satt och pratade med en annan Bajare på gröna linjen och frågade hur matchen hade gått egentligen..han hade passerat en krog med gårdare där alla deppade, sen pekade han på mig, och han där ser lika deppig ut..

Innan han gick av vid Slussen sa han "Le lite..du borde vara lycklig ikväll"..

Jag är ju det, men resan hem tar musten ur mig..

För övrigt, jag borde nog förflytta mig till klacken..så många vackra tjejer..och i rätt färger allihop..det är nog där hon finns..

Fast hon kanske inte måste vara bajare, på väg till tuben såg jag en tös i gårdarfärger med de vackraste ben..men..hon kan nog inte vara gårdare iofs..känns plast..

Nej, en tjej i grönvitt...eller va fan..ska jag vara kräsen helt plötsligt? Med mitt späckhuvud? Skitsamma..en tjej ska det vara helt enkelt..

"Från Södermalm kommer vårt lag
Som spöar djurgården & gnaget varje dag
Och fanan vår är Grön och Vit
Så ni ska passa er för vi är Hammarby"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback