Charlie, Charlie D

En bit in i första halvlek tänkte jag att det här var en match att dö för, Bajen spelade så vackert, så bra att jag nästan började njuta av spelet och inte bara tänkte "ett par mål till så kanske jag kan koppla av"...anfallet när Petter skjuter över är så vackert att redan där borde de svenska mästarna koras..att Paulinho sumpar en straff känns inte..

I pausen känns det lite oroligt iaf, snusen börjar rinna, men jag vill ju inte byta nu när det går så bra...

Det tog inte många minuter innan jag slängde ur den gamla prillan och drog i en ny..det hjälpte inte...när Bajen gör 4-1 tänker jag för mig själv "ett mål till, sen kan jag nog koppla av..kanske"...men det kommer inte ett femte mål istället väljer Bajen att återigen tappa i princip allt..mot ett lag som är sist, mot ett lag som inte har en spelare som skulle platsa i Bajen...ändå...

När domaren till slut blåser av matchen sjunker jag ihop av lättnad...det är nästan aldrig en njutning att se Bajen spela..inte i 90 minuter iaf..

Första halvleken var nog den bästa jag sett sedan mötet mot IFK Ica ifjol..första halvleken då också..suverän..jag tänkte "hade cheferna tvingat mig att jobba över och fått mig att missa den här halvleken hade jag fan sagt upp mig"...de hade gärna fått tvinga mig till jobbet i pausen...aldrig, aldrig får man njuta..

Därför är det bra med fotbolls-EM..där kan jag njuta av bra spel...på Söderstadion sitter jag alltid med en klump i magen, till och från skriker jag ut min vällust, men oftast blir det bara ångest..fram till slutsignalen..idag blev jag så paff över att de tappade så mycket i andra att jag inte ens orkade skrika hora till domaren..

Petters primalvrål när han får det gula kortet och inser att han är avstängd nästa match..obetalbart..Petter i första halvlek är en 40 miljonersman...han är nog tyvärr snart borta..

Hoppas USA torskar alla matcher i OS, jag vill ha Charlie tillbaks så fort som möjligt..

Kommentarer
Postat av: Kocken



Grattis till segern! Bra att du slog fultrixfirman.



Räkna inte med att vinna nästa år igen, i så fall kommer du bara att bli besviken.

2008-07-08 @ 10:15:54
Postat av: Kocken



Felpost

2008-07-08 @ 10:18:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback