Drömtydare behövs i Skanstull..

Sova ut, check
Dra sig en timme till, check
Önska den blonda controllern trevlig midsommar och gratta på namnsdagen, check
Gå på promenad runt Söder, check
Äta sallad på ett café till lunch/frukost, nästan check..blev en kebabtallrik
Ligga på sängen och läsa samtidigt som jag lhör regnet utanför, check
Ta en eftermiddagslur, check
Drömma om 158,5cm, che..va fan..jag var ju över?

Det här tarvar en drömtolkning..
Det börjar med att det är midsommarafton (men, precis som idag, tänka sig), jag kommer på att jag ska åka hem till henne och ge henne en present..hur den idén öht dyker upp är för mig en gåta..det är dessutom någon lam bloopers-dvd (vilket är marginellt bättre än dvdn Masjävlar som jag försökte ge henne, men den hade iaf en ironisk tanke bakom..och ett julklappsrim)..iaf..ringer på och blir insläppt..hon har besök..någon äldre kvinna och gubbe..jag sätter mig ner, på tassarna på hennes katt, den skriker till lite, jag frågar om det gick bra och den svarar ja, samtidigt som den tar sig för ena "axeln"..tar av mig vinterrocken (på midsommar?) och sätter/lägger mig ner på en soffa..

In kommer två yngre killar..jag känner genast svartsjuka...de härjar lite, jag blir av med min soffplats...vi sätter på en film (kommer inte ihåg vilken) och jag sätter mig på en stol bredvid 158,5 cm..hon verkar inte sur eller besvärad, men hon ser betydligt mer sliten ut än jag minns henne..inte den gudinna jag träffade i november..tittar några minuter, sen börjar unggrabbarna tröttna och börjar flippa mellan kanalerna, jag ser framför mig hur jag skriver ett inlägg om dagens ungdom och deras korta koncentrationsförmåga..helt plötsligt är hon en gudinna igen i coola solglasögon..hon ska bege sig till några vänner och det är bara att packa ihop..vilket passar bra eftersom jag ändå ska hem och laga mat..
Jag hittar inte vinterrocken, någonstans, när jag ska gå och fråga 158,5cm om hon sett den, så ser lägenheten helt plötsligt annorlunda ut igen och den slutar i ett stort köpcentrum, sen hittar jag inte tillbaks in i lägenheten och bestämmer mig för att skita i den och börjar traska hem..158,5cm är sedan länge borta..

Det är mörkt ute, snö och isigt (en riktig midsommar mao), jag hittar inte riktigt tillbaks till t-banestationen, blir nästan överkörd av en bil, fräser lite åt föraren, tittar mig omkring och ser spåren, en bit till vänster om mig, framför mig åker tvärbanan (i Blackeberg??), helt plötsligt är det ett skarpt sken på höger sida, jag tittar dit, jag står på ett tågspår och ett tåg kommer skenande mot mig, jag hinner inte slänga mig åt sidan, så jag lägger mig raklång på spåret och hoppas på tur, tåget börjar köra över mig, det verkar som om jag ska klara mig när något verkar fastna på mig, det är en sten, jag får den åt sidan, så inte den ska haka i skrovet (så heter det inte) och jag ska åka med..tåget kör vidare och till slut har det passerat mig, jag överlevde, även om jag känner att jag blivit helt skitig i ansiktet..

Där vaknade jag och insåg att det bara var en dröm..

Nu återstår hur man ska tolka den? Att hennes katt kunde prata innebär det att 158.5cm är en riktig trollpacka? Att det var kallt ute betyder det något? Det var kallt första gången vi träffades..Ska jag tolka överkörningen av tåget som att jag faktiskt överlevde och verkligen är över Nathalie nu, men att det var på håret? Att jag åkte ut dit och det inte såg ut som i verkligheten, vad betyder det?
Att hon såg sliten ut? Var kom det ifrån? Jag träffade henne på sjukhuset, tre dagar med operation, ingen dusch eller någonting och hon var vackrare än någonsin, så jag begriper inte..eller var det så hon hade blivit om hon försökt med mig? Att hon var sådär vacker och cool när hon gick, betyder det att jag har rätt angående hennes skönhet, men att hon är vackrare utan mig?
Jag vet inte..det enda jag vet är att jag raderade hennes sms nyligen..eller de sista, de som jag tänkte att jag på något sätt skulle använda när jag någon gång blev full, indignerad och tänkte vara en gris..det kom aldrig..
En tanke jag fick under min promenad idag var att jag måste lära mig att sluta tro på kärleken, den kommer inte komma till mig...

Nu ska jag gå vidare till de nästa punkterna på det Erikssonska midsommarfirandet..putsa älgfilé, ta en dusch, klyfta potatis och laga middag, sen fotboll och antagligen lite B&J som efterrätt...

Kommentarer
Postat av: Åsa

Önskar verkligen jag kunde vara till hjälp med drömtydningen, men jag går nog bet...

Kolla gula sidorna, där kanske finns något proffs på drömtydning med jourtjänst. Det vore ju kul om analysen blev lite mer positiv än din egen nattsvarta... ;-)





Postat av: Jerk

Bah, jag som litade på att min läsare kunde hjälpa mig med detta..aldrig får man som man vill ;)

2008-06-22 @ 13:37:44
URL: http://dalaibk.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback