Välkommen ångest, var har du varit hela våren?

Jag borde sett det redan igår, men trodde det berodde på att jag var så förbannat trött, det kanske stämde, men det var min gamle vän ångesten som har kommit tillbaks, han trivs tydligen med det svenska sommarvädret också, jag som bara trodde att han frodades i februarimörkret..

Nåväl, eftersom jag är en medelmåtta i allt annat är jag även det i mina ångesttillstånd..jag kommer till jobbet, om än lite senare än vanligt..kvart över tio idag..men jag överlever...och eftersom jag vet varför den kommer..saker som att jag har jobb så det räcker tills det är dags för semester..om lite drygt 5 veckor redan nu..sånt ger mig ångest, eftersom det inte finns en snöbollschans i helvetet att jag ska klara av att göra allt..

Sättet att mota ångesten är att alltid kliva upp direkt när klockan ringer..det svåra är att komma ihåg det på morgonen, då jag redan normalt vill sova vidare...det gäller alltså imorgon att komma ihåg att anledningen till att jag vill vända på mig och dra täcket över huvudet har med ångest att göra och inte trötthet (eller ja, inte bara trötthet då), kommer jag ihåg det är jag safe..jag blir inte lyckligare, men jag tar mig upp i tid iaf..

Det är klart, ångesten kan ju också komma över att det var spelfritt igår..ingen match på tv..fatta vad jobbigt det var för mig..jag satt helt vilsen i soffan och begrep ingenting..till slut gick jag ut i köket och diskade..på en måndag??

Nåväl, nu ska jag se till att vinna sista matchen i vetligan...kul det kommer kännas..obesegrad och ändå bara sluta tvåa..

Kommentarer
Postat av: Åsa

Disk på måndag betyder helt enkelt mognad. Du börjar bli gammal! ;-)

Postat av: Jerk

Pft, tala för dig själv tant..jag är ungdomen personifierad..i något grått skägg dock.. ;)

2008-06-25 @ 00:07:50
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Postat av: Åsa

Tsss - du är bara avundsjuk på min vitalitet! ;-)

2008-06-25 @ 00:27:23
URL: http://vindvirvel.blogg.se/
Postat av: Jerk

Faktiskt, jag tänkte på det igår, när jag kommer upp i tant Åsas ålder önskar jag att jag är lika vital som tant Åsa..förutom hennes nackspärrar då ;)

2008-06-25 @ 09:06:50
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Postat av: Åsa

Tant Åsa meddelar härmed att alla spärrar är borta... ;-)

2008-06-25 @ 09:32:29
URL: http://vindvirvel.blogg.se/
Postat av: Jerk

Vad skönt att höra, hoppas semestern fortsätter lika bra :)

2008-06-25 @ 10:56:52
URL: http://dalaibk.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback