Best birthday ever...

Det här kan vara den bästa födelsedagen på länge..trots att jag var nykter och inte uppe i skogen (det här ska inte tolkas av eventuella delar av min familj som eventuellt läser här att jag inte ska ha presenter..det ska jag ha..till helgen!!)..

Vi vann matchen med 5-2...jag fick spela på topp i egenskap av födelsedagsbarn..se där, ytterligare en present..
Det verkade dock inte hjälpa då jag fortsatte vara lika säker på att scora på fotbollsplanen som i verkliga livet..

Förresten, en inflikning här, dotra ringde ikväll när jag stod och diskade, det var hon som hade ringt imorse..så redan där blev jag lycklig...

Iaf..eftersom jag var på topp fick jag otaliga chanser...och till slut hände det, ett kanonpass från Kenny, som hittade den lilla, lilla luckan som fanns mellan backarna, tog emot bollen avancerade någon meter och sen ett "snabbt" tillslag med högerfoten och bollen rullade mellan benen på målvakten och in vid hans högra stolpe i mål...Jerk gjorde mål, grisar flög, moderaternas partihögkvarter frös till is..alla var lika chockade..torkan var över och trots all denna tid som gått sedan jag scorade sist hade jag ingen målgest på lager..istället joggade jag lugnt ut till avbytarbänken och bytte med Töbin...

Här kan man tycka att det ska räcka, men tror ni jag nöjde mig med det? Som svar på frågan..var Jan Björklund klassens närvaropolis i skolan?

Nej fan, nu när jag ändå var på gång var det lika bra att överraska alla..rejält..
Nästa mål jag gjorde (ni vet, jag scorar ju jämt nu för tiden..)..så tunnlade jag backen först och tog mig sen mödosamt fram några meter innan jag dunkade upp bollen i målisens högra kryss med vänstern..hybrisen var total..sen slog jag inte en passning mer, jag försökte dribbla i eget straffområde...det var först när det var 25 sekunder kvar som jag faktiskt försökte passa Rebecca...det blev typ en tunnel, men passet gick ut till hörna...

Även Jessica ändade sin torka...jag är grymt imponerad av tjejerna i vårt lag..de lunkar inte omkring och mesar som vissa andra i laget (läs Jerk)..och är riktigt duktiga på att spela..

Jonas, vår gnagare i laget hade däremot ingen större lycka med avsluten..ett i stolpen, returen räddar målisen..i andra ställde han sig i målet istället...

Med all logik kommer jag imorgon vakna upp med syfilis, aids, rännskita och två amputerade ben.,..men nu ska jag äta popcorn och kolla på the daily show...

Kommentarer
Postat av: Palmira

Grattis på födelsedagen :)

Postat av: Inre Rum

Jag vågar knappt fråga hur du mår idag, men aids hoppas vi inte på va... :o)

2008-10-15 @ 09:27:44
URL: http://inrerum.blogg.se/
Postat av: Jerk

Palmira: Tack så mycket :)



Inre Rum: lite trött eftersom jag låtsades vara tonåring och vägrade gå och lägga mig igår, men annars mår jag bra :)

2008-10-15 @ 09:31:29
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Postat av: Spader Madame

Alltså -det här var nog det första fotbollreferat på flera år som jag läste klart... Ler och gratulerar...

2008-10-15 @ 11:20:10
URL: http://spadermadame.blogspot.com/
Postat av: Jerk

tack tack :)

2008-10-15 @ 13:42:48
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Postat av: Marie

Oj! Sen som vanligt, men grattis såklart!

2008-10-19 @ 16:41:37
URL: http://www.minplats.blogspot.com
Postat av: Jerk

Tack så mycket :)

2008-10-20 @ 09:35:00
URL: http://dalaibk.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback