En dag kvar..

Det där presentkortet är verkligen behövligt idag..för det har varit en riktig pissdag...
Började med att jag inte kom i säng i tid inatt...
Sen drömde jag att jag "råkade" knivhugga nån tjej (kommer inte ihåg vem det var, tror det var nåns flickvän eller liknande..) i sängen typ medan jag sover, när jag vaknar (i drömmen då) upptäcker jag vad jag gjort och försöker rätta till det genom att försöka slå nacken av henne med en sån där liten fjantig sop som i princip är av plast..misslyckas..någon säger åt mig att sluta, men jag bara "hon är i princip död. Det är bättre om hon slipper lida (och peka ut mig)"..sen vaknar jag trött som fan...inte konstigt jag har ju haft fullt upp att försöka döda någon i en timme...snoozar lite i soffan framför morgon-tvn, men är ändå i tid till jobbet..

Och då börjar det riktigt roliga...ska hjälpa till med en prisfil..visa hur jag gjorde i somras med pivot-tabell och macro i helvetes-excel...går ju riktigt, riktigt dåligt..till slut känner jag hur blodsockret är på noll..dags för lunch..Mini ringer om flyget på torsdagen, får säga att vi hörs senare under dagen..det dyker upp någon mer fråga..suck

Lunch idag innebär att jag ska till Sollentuna och sätta in ett års samlande av mynt (vilket var en av anledningarna till att jag kom i säng så sent igår..jag är ju mupp, så jag samlar givetvis på 50-öringar och 1-kronor, vilket gör att jag måste gå igenom varje så det inte är något årtal som jag saknar med..)...passerar Mr Chip..buss 514 visar precis röven för mig..jag missar med några sekunder..en kvart till nästa buss..hoppar istället på en buss in till Kista centrum...där visade sig att jag precis missat en annan buss till Sollentuna...nästa om en kvart..men åååh-suck...ställer mig i solen och njuter av den iaf..
Äntligen framme i Sollentuna..kånkar den grymt tunga väskan till banken..solen skiner..går fram mot automaten, måste luta mig ordentligt eftersom solen lyser så...."Automaten är ej tillgänglig" och ilsket röd bakgrund..åååh (ja ni vet..)..
In på banken..kommer man med mynt i en simpel plastpåse tar de 3%..snabb huvudräkning..ok, det är max en hundring..kör på det..när kommer pengarna på kontot? Ikväll..Gott...

Tar den långsamma bussen tillbaks till Kista..njuter av solen och funderar allvarligt på att ta livet av mig..eller åtminstone skolka från resten av arbetsdagen..gör istället som jag alltid gör..tröstäter..en Mexburgare från Spanjoren är precis vad den här feta kroppen behöver...

Tillbaks på kontoret..varför gick jag tillbaks till kontoret??
Dagen fortsätter..frågor från överallt, inkorgen svämmar över och jag kommer fan inte på hur jag gjorde med Macrot...surfar in på excelkungen och kollar där...ljudet för dåligt på datorn (lustigt, när jag har radion på kan den vara märkbart störande, men inte nu)...letar upp ett ledigt konferensrum..tar med mig snusdosan och ett glas vatten och sätter mig där..slår på datorn surfar storbild...tittar igenom Macroskolan...håller på och somnar...lösningen finns inte här..tillbaks till skrivbordet..letar upp kursmaterialet från min excelkurs..där står det..hur lätt som helst..fixar prisfilen..får iväg en offertförfrågan till vår estniska underleverantör (de hade fuckat upp med mitt lösenord till ritningsarkivet igår, så jag var tvungen att vänta på ett nytt)....dags att gå hem..imorgon, två viktiga offerter att göra och visa A hur jag fixade macrot..på vägen ut stannar jag till och pratar med förhandlingsdelegationen..Jerker, det blir nya filer imorgon..för mig att ladda ner och dona..ny uppladdning på måndag..suck...

Jag vill inte gå dit imorgon..jag vill aldrig mer gå dit när det är såhär...jag är trött på det nu..lämna hemmet när det är mörkt, komma hem när det är mörkt...jobba i 10-12 timmar och sedan träna och..och..och...

När jag kommer hem får jag iaf dagens första ljusa stund...skivorna jag beställt har kommit..då kan jag ladda in dem på mp3:an innan jag reser till Oslo..skönt...

Dagens andra ljusglimt..tredjeplatsen på tipspromenaden...Jerker är ett geni..ser sedan att jag fått oavgjort i sport-quiz och tagit ledningen..kukar jag inte ur är jag tillbaks i div.1 lagom till nästa jakt (så jag kan åka ur igen)...just ja, jag leder i Xpert eleven också..kommunderby igår SS Lima mot Öje-Venjan...seger med 3-1 för SälenSörsjön...

Sen går traktorn och hjälper textilarbetarna...Geten somnar ståendes i offensiva straffområdet och Bajen förlorar...

Hur fan kan det redan vara januari??

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jeeezuuuusssss: Den där avgiften på 3% kommer du snabbt som fan undan om du skriver en insättningslapp på krona nummer ett och går fram till kassan. En ny insättningslapp på krona nummer två. En tredje på en femtioöring och sen är det i princip klart. Jag har inte praktiserat det själv, men min far. Funkade alldeles utmärkt på Handelsbanken i alla fall! Noll avgift! Tog kanske tre minuter för pappsen att tjäna en hundring eller två..

Farsan har nåt mer fiffel som han praktiserat, men det kommer jag inte ihåg just nu... men jag ska delge det när det faller över mig.



Btw... samla på mynt? Huga... ;D

Postat av: Jerk

Men fan, orka...skulle jag hålla på och dona med sånt skit..nu fick jag 3300 insatt igår kväll, så banken tog då ca 100 kronor..det är helt okej för mig, även om jag hellre hade sett att automaten fungerat..



Jag samlar inte på kapsyler längre iaf :)

2008-09-24 @ 09:42:37
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Postat av: Blue

Jo det är högakustenhotellet-sidan som jag befinner mig på.

2008-09-24 @ 21:32:34
URL: http://himmelellerhelvete.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback