10 miljoner då? Kan jag ta ett sabbatsår iaf..

Med lite (mycket) flyt lyckades jag komma i tid även idag, men det tog på krafterna. Det fanns ingenting i mig som ville hit idag..det är total ovilja mot arbetet just nu..jag behöver vila, jag behöver vara ledig, jag behöver framför allt en jättvinst på Lotto så jag kan koppla av och njuta av resten av livet..annars kommer livet bli alltför kort, inte en chans att jag står ut i över 30 år till med sånt här skit..kliva upp i ottan för att slita för brödfödan, hur kul är det egentligen? Jag har gjort det i 13 år nu..det räcker, ge mig något som är roligt i livet också..

Nej, det räknas inte som ledigt när jag har hand om min dotter, hon är jättesnäll och jag trivs att vara med henne, men ledigt är det inte..det är matlagning och aktivering och fan och hans moster...dessutom är jag hennes enda kompis i sthlm..det är 24 timmar om dygnet, så ni som gnäller om att ni minsann har era döttrar/söner 24 timmar om dygnet hela tiden. Nej, det har ni inte, ert barn har kompisar, ert barn har ett eget rum, ert barn har ett eget liv..hos mig är jag min dotters liv...

En positiv sak med helgen är att hon äntligen insett att om hon dukar fram frukosten, så kliver hennes far upp tidigare..även om det inte riktigt funkade i fredags när hon dukade fram frukosten redan halv åtta..då fick hon göra en macka själv så länge tills hennes far ämnade kliva upp strax efter nio..

Nåja, som vanligt när jag haft henne mer än två dagar i sträck kändes det riktigt tungt när hon åkt..jag hinner helt enkelt vänja mig vid att ha henne hos mig..vänja mig vid att någon pratar med mig så fort något intressant händer på tvn..vänja mig vid att någon talar om hur hungrig hon är och inte gör något åt det själv...vänja mig vid att få ett leende...

Men, nu ska det uthärdas 4 dagar här innan det är helg igen..eftersom jag tänkt olja in trallen på balkongen och balkongmöblerna, samt hinna med att se på HTFF och ta en löprunda så räknar jag kallt med att regnet kommer ösa ner under hela helgen..då blir det soffan hela helgen och tycka synd om mig för att jag inte kan göra det jag vill..sånt är jag bra på...

Att min lägenhet är i stort behov av en rejäl vårstädning tänker jag försöka ignorera..trots att då dotra drog fram gitarren i helgen dammade det i hela lägenheten..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback