Åh vad kul att vara tillbaks..verkligen..

Det sjuka är att jag faktiskt kom in till jobbet redan kl.8 idag..på måndagen efter semestern?!?! Har aldrig hänt förut..å andra sidan ska jag gå hem i tid..dags att bå och bli förnedrad på Söderstadion igen..för en gångs skull på min riktiga plats på Norra..om jag räknat rätt blir det bara min andra match därifrån i år..dotra har ju varit med på Söderstadion tre gånger..nej, förlåt..fyra gånger och så var det ett derby..hmm..det stämmer inte riktigt detta..nåja, jag har iaf suttit fler gånger på västra än Norra..men inte ikväll, ikväll är jag hemma..

Semestern i övrigt då?
Helt värdelös..två veckor är alldeles för kort..när jag sedan envisas med att vara sjuk halva tiden blir den ännu kortare..den var för tidig också..gräspollenhalterna var fan rekordhöga (mellan regnskurarna då..), så när jag slog gräset den första torsdagen uppe i skogen så innebar det en signal till kroppen att jag behövde ligga ner och snora resten av kvällen..dagen efter krattade jag lite..kändes sådär..

På lördagen vaknade jag med ont i halsen, men vägrade låta mig bli hindrad i min iver att dricka öl och åka på puben..först grilla (och dricka öl), sen cykla till kusinen på mors mer än lovligt vingliga cykel..därefter till Puben..då är dotra där..i övrigt var det ganska tomt..på vägen till efterfesten cyklar jag ner i diket (det var inte mitt fel, vägen var alldeles rak och jämn..), lyckas iaf att missa kanalen med några meter, så det enda jag får på kläderna är lite gräsfläckar..på efterfesten pratar jag med en olympisk silvermedaljös i ishockey..på telefon visserligen men ändå..cyklar hem framåt småtimmarna..

Söndagen är dagen från helvetet..en förkylning i fullt blom kombinerad med bakfylla gör att jag kliver upp och klär på mig först kl.19 på kvällen..då det är dags för middag..

Måndag-Onsdag är jag sängliggandes med förkylningen från helvetet..ser genom fönstret att det minsann är lite sol då och då..

Torsdag tröttnar jag på skiten, bestämmer mig för att jag är frisk och kliver upp från soffan..huvudet svajar lite, men mellan regnskurarna lyckas jag faktiskt måla en sida av gäststugan...

Fredag, regn, regn och så lite uppehåll, sen mer regn..tänkte måla resten av gäststugan..gav upp den tanken redan när jag vaknade..alldeles för tidigt först av en bångstyrig hund och sedan av en bångstyrig mor..
Sent på eftermiddagen fanns det visst hopp om att regnet skulle upphöra, så det laddades rejält för kolbotten..precis när jag tänt elden kommer regnet tillbaks..tur att man inte märker det så mycket om man sitter nära elden..

Lördag kliver jag upp kl.7 på morgonen, duschar, äter en lätt frukost och sedan åker jag o dotra hem ifrån skogen..lämnar henne med hennes mor i Borlänge, på eftermiddagen är jag "hemma" i stan igen..regnet har jag tagit med mig..

Söndag..strålande sol och blå himmel. Jag har tvättid...när jag väntar på att tvätten ska bli klar fixar jag räkningarna..efteråt stryker jag, lägger mig i soffan, laddar för en rejäl promenad...går till slut ut och köper pizza, spenderar resten av kvällen framför tvn..

Och nu måndag är jag tillbaks i helvetet..folk förklarar för mig att jag fortfarande är förkyld..låter så tydligen..och visst finns det lite snor kvar, men jag känner mig frisk...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback