Hold your horses..

Skumt..igår var första gången i år som jag somnade innan tolv..antagligen också första gången som jag gick och la mig innan tolv, men ögonen gick i kors och det var grymt nära att jag somnade på soffan..tänkte det var bäst att kliva i säng..
Det betalade sig i morse..inne på kontoret redan kvart över åtta..nästan så jag inte vet vad jag ska göra nu..vad gör man så här tidigt på jobbet liksom??

Har en knepig träningsvärk idag...gym igår..känns som om hjärtat håller på att sprängas..ingen fara..det är träningsvärk..tränade brösten lite igår och det räcker tydligen fortfarande..dessutom får jag av någon knepig anledning bristningar när jag tränar axlarna..ser ut som om jag rivit mig riktigt ordentligt på dem nu..

Träningsvärken är iaf inte lika illa för mig som den var en gång för en av HRs kompisar..hon berättade precis att en kompis till henne hade gått och styrketränat för första gången på länge..givetvis med ytterligare en kompis..givetvis kom tävlandet in i bilden..
Följden blev att han fick krampkänslor och det kändes som om hjärtat höll på att sprängas..han åkte in på akuten och fick träffa doktorn..
Doktorn skrattade lite och förklarade att det var träningsvärk..märkbart genera gick kompisen därifrån..

Sensmoral? Träna inte för hårt eller något annat konstigt...eller kanske att är man så vek kanske man inte ska styrketräna...

Kommentarer
Postat av: Anna

Precis där sa du det :) håll på med mer naturnära övningar he he..

Hoppas du får en bra dag..

Postat av: Jerk

Om man är så vek att man går till doktorn för lite träningsvärk ja..jag däremot gör ju inte det..jag fortsätter med styrketräningen :)

2009-02-10 @ 10:38:53
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Postat av: Sofia

ha ha Jerk, nej man ska inte träna om man är otränad. Inte för hårt iaf.

Men hur blir man då inte otränad, dvs tränad om man inte ska träna otränad? Hmm Kan det vara ett moment 22?

2009-02-10 @ 12:32:38
Postat av: Jerk

Man tränar inte så hårt i början..då funkar det..man börjar inte tävla med sin tränade kompis direkt..då finns risken att man tror att man fått fel på hjärtat.. :)

Jag har gått ut lugnt de senaste 5 åren, så det är dags att trappa upp nu :)

2009-02-10 @ 13:24:55
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Postat av: Arandur

hoppas du får en fortsatt trevlig tisdag :)

Kolla gärna in min fotoblogg.



btw, kolla in denna foto utmaning, behöver lite flera deltagare :)

http://arandur.blogg.se/2009/january/fotoutmanining-hos-arandur.html

2009-02-10 @ 13:29:53
URL: http://arandur.blogg.se/
Postat av: Babbidesign - [Design & Foto]

Hejsan! Är du intresserad av ny design till din blogg? Välkommen in till min sida isf :)

2009-02-10 @ 13:35:10
URL: http://babbidesign.blogg.se/
Postat av: Jerk

Arandur: spammar du min blogg igen kör jag upp din kamera i röven...



Babbidesign: Eftersom det är första gången du spammar min oerhört populära (ironi, är det för komplicerat?) blogg kan jag dagen till ära vara lite snällare..ge fan i att spamma min blogg..

2009-02-10 @ 18:22:03
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Postat av: Blingbling

Haha, din blogg är den enda som inte är spärrad från mitt jobb. Länge leve underdogen webblogg. Synd bara att man publicerar via blogg.se. Slutbloggat dagtid för min del :( Men jag kan blogga här. Är det ok?

2009-02-11 @ 09:07:11
Postat av: Jerk

blogga på du, dina visdomsord är alltid välkomna här ;)

2009-02-11 @ 09:30:26
URL: http://dalaibk.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback