Lodig lördag lättar med lasagne..

Men kan jag fotboll eller kan jag fotboll? Upp med Igor på topp..Igor går upp på en hörna och gör sitt första mål för Bajen..

I övrigt så kan jag ärligt säga att jag inte fick något som helst sug att spela fotboll på riktigt igen..försäsong är ett rent helvete..kalla jävla grusplaner fram till i maj...min sista säsong, som gjordes i Öje/Venjans B-lag, började jag först i mitten av maj..då vi mötte Äppelbo på bortaplan..min vana trogen hade jag bara legat på soffan sedan ishockeysäsongen avslutades i början av mars..när coach Rüdiger frågade vad jag brukade spela skrattade PD högt och skrek ut att jag var yttermittfältare..men suck...
När jag dessutom fick spela på högersidan så var det  solklart att det skulle gå åt helvete..jag var helt slut efter 5 minuter..när jag ville byta så hade vi helt plötsligt inga avbytare..de sista 5 minuterna av matchen låg jag bakom vår högerback...tror vi lyckades vinna matchen trots att Rüdiger snackade till sig ett rött kort...jag var fast sen iaf..

Matchen? Mja, kändes som ÖSK hade ett litet övertag...hetast chanser iaf..men Lollo..fan vad vacker frispark...och Igor..jag riktigt stod och myste när jag såg honom..det var kärlek vid första ögonkastet...
Nathan däremot..han sög fan hästpung...jag förstår inte..han slår felpass, klarar inte av att ta emot passningar och när han gör min grej (lättar den över motståndaren som är i ryggen och sen sticker) kommer han helt ren och trots at det är solklart lobbläge väljer han att försöka skjuta bollen genom benen på målisen..
Hoppas vänstersidan fortsätter utvecklas..den är riktigt spännande..ungtuppar som borde ta ett eller två steg framåt i år..
Maic ser ut som om han verkligen kan spela och var väl okej idag..Mikkel styr och ställer..
Synd att Castro var skadad idag, han hade jag också velat se...

Stannade för att se på andra matchen..för att se Monday...gick i halvtid..väl frusen..Monday hade då hunnit med att sparka en Gröndalsspelare ända till Karolinska och Bajen låg under med 2-0...Freddy hade väl sprungit offside en 10 ggr och mittfältet var uruselt..

Inför andra matchen tyckte jag att det var dags att dra på mig raggsockorna för att inte förfrysa fötterna..när jag sitter där på läktaren får jag ögonkontakt med nån jag känner igen..mina 34 år av social träning har verkligen gett resultat..jag får fram ett rossligt hej innan jag tittar ner och fortsätter med att ta på mig raggsockorna..nästa gång Annika kanske jag får ur mig en hel mening..om terapin gett önskat resultat...

Nu väntar jag på att lasagnen ska bli klar...jag är som vanligt grymt sent ute..kom ändå hem i tid..skulle bara..sen väldigt sent kom jag in i duschen..duschade varmt..blev trött..ska bara vila lite, så var klockan en kvart i åtta innan jag kom ut i köket...maten är säkert klar snart..

På väg hem fick jag förresten ett leende från en kvinna i Bajenhalsduk..värme...

Kommentarer
Postat av: Annika

Sådär överdrivet social var ju inte jag heller så då kanske det är terapi som gäller för min del med men vi lär ju ses ett par gånger till

Postat av: Spader Madame

-Ett leende från en kvinna med Bajenhalsduk! Klart man inte behöver så mycket kläder på sig då!

2009-03-07 @ 23:39:45
URL: http://spadermadame.blogspot.com/
Postat av: Jerk

Annika: du ska se att om ett par år kommer terapin gjort så gott att vi kan prata korta meningar med varann :)



Spader M: precis..och precis vad jag behövde nu när jag var så korkad att hoppa av en station tidigare för att "promenera lite" :)

2009-03-08 @ 00:33:51
URL: http://dalaibk.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback