Nog dags att äta efter 1,5 dygn tror jag..

Direkt efter jag lämnat dorta på Åhléns igår vid lunch åkte jag till SöS för att få ögat kollat..väl framme vid sjuksköterskan blev jag skickad till St Eriks...för på SöS kunde de inte kolla ögat...

Turligt nog så går 3:an nästan förbi St Eriks..jag som inte är särskilt bevandrad på Kungsholmen (heller) skulle få hjälp av busschauffören var jag skulle stiga av...så när vi stod på hållplats Fleminggatan frågade jag honom om det var här...ja. just ja..precis här kliver du av, går höger, sedan vänster ett par hundra meter..

Väl framme måste jag fråga hur många det kan vara som får problem med ögat på en söndag??

Efter en timme fick jag en förundersökning av en undersköterska, sen tog det nästan en timme till så fick jag träffa doktorn..sår på hornhinnan, vi ska kolla näthinnan också så du får nåt pupillutvidgande i ögat, sen får du gå ut i väntrummet i 0-30 minuter till..

Så efter nästan 3 timmar (då räknar jag inte in besöket på SöS) var jag klar..det var ett sår på hornhinnan, ska läka på någon dag..känns mycket bättre idag, men det dröjer väl nån dag till innan jag är helt bra..fick även en antibiotikakräm mot infektioner att spruta in i ögat..5 gånger dagligen i några dagar.....

Vilken tur att de visade VM-femmilen i väntrummet..det var ju nästan så jag pallade att koncentrera mig och titta på det..att åka buss över halva stan i värsta solvädret var också en höjdare när ögat var som det var..

Dessutom..helt värdelöst att vara hemma med ögonproblem..vad gör man vanligtvis när man är sjuk (förutom sover)? Läser eller kollar på tv..det funkade ju inte..tv-skärmen var för stark...det friska ögat pallade inte koncentrera sig på att läsa..och det blev för ljust..jag låg på soffan och lyssnade på sportspegeln igår..roligt..väldigt roligt..

Nåja, jag är väl på jobbet senast på onsdag..vill att ögat ska vara helt okej innan jag åker in och sätter mig framför en datorskärm igen..


Kommentarer
Postat av: Anna

Bra då är du kollad iaf..snacka om otur..men det blir bra! Kram..

Postat av: Blingbling

Då var du väldigt nära mitt jobb på Fleminggatan. Inte för att jag var där en söndag, men ändå.



Det är läskigt när något händer ögat, men jag har hört att det ska ha bra läkkött :) Blunda och vila.

2009-03-02 @ 19:12:20
URL: http://blingbling.webblogg.se/
Postat av: Spader Madame

Hoppsan, hoppas på snabb bättring så att du i alla fall kan kolla dagtv. Hem till gården äger ju!

2009-03-02 @ 19:51:26
URL: http://spadermadame.blogspot.com/
Postat av: Jerk

Anna: Jo, det är ju nästan bra nu så..visst blir det bra..



Blingis: Då var min skada inte helt i onödan, jag har varit nära ditt jobb ;)



Spader M: Fixade att kolla på melodifestivalen idag..hade jag kunnat se i lördags hade jag lätt röstat på Anna Sahlin och norskan :)

2009-03-02 @ 20:23:21
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Postat av: Åsa

Du låter hyfsat uppåt igen, det var ju skönt.

Det var norskans klänning med innehåll du skulle röstat på gissar jag. ;D

2009-03-03 @ 07:08:31
URL: http://vindvirvel.blogg.se/
Postat av: Jerk

Givetvis..låtarna överlag var ju kass..då går jag på synintrycket :)

2009-03-03 @ 16:26:42
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Postat av: Åsa

Precis så gör jag också! Men varken öron- eller ögongodis till tant Åsa senaste omgången, tyvärr... ;D

2009-03-03 @ 19:49:19
URL: http://vindvirvel.blogg.se/
Postat av: Jerk

Stackars Åsa..men Alexander Bard är väl med igen till helgen ;)

2009-03-03 @ 23:12:48
URL: http://dalaibk.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback