Snart är det fan i mig helg...

Jag vet inte om man ska kalla mig principfast, envis eller bara tråkig, men i måndags tackade jag som bekant nej till öl och burgare...i tisdags var det bio och Män som hatar kvinnor som jag tackade nej till...igår anklagade jag GKAM:en för att vilja se mig fet for life när han försökte bjuda på kexchoklad..

Ja, jag går en kamp mot magen..den ska vinnas..den kommer att vinnas långsamt..jag är fortfarande inte beredd att gå på någon Anna Skipper-diet, men träning har jag inget emot..det är där jag börjar..jag försöker att inte fokusera för mycket på vikten..och inte alltför mycket på måttbandet heller..det viktiga är i augusti då jag ska springa Midnattsloppet under timmen. Jag vet att fram till dess behöver jag minska omfånget på magen..för att minska luftmotståndet..behöver tappa vikt för att stegen ska bli lättare..

Just ja...jo, jag kommer fortfarande i tid..kl.8 imorse...skrämmande och ytterligare ett tecken på min alltför tidiga ålderdom..

När Midnattsloppet är över ska jag fokusera mer på vikt och måttband om lite drygt ett år ska jag vara klar, då ska den här tjockisen vara normalviktig igen...sen ska jag färga håret och hänga utanför gymnasieskolor..

Så ja, jag kommer vara tråkig även i fortsättningen..kanske inte lika tråkig som ifjol..räntorna är ju lägre..mer pengar i plånboken, men tråkig..magen måste bort..

Jag vill inte vara Fet For Life..

Kommentarer
Postat av: Anna

Snaaaaaaaaart helg ? Har du glömt bort att det kommer en Freeeeeeeeedag oxå?

Ok..Have a nice weekend gubben! kram

Postat av: tk

Bli inte för lätt på foten bara. ;)

2009-03-12 @ 19:45:39
Postat av: Åsa

Hahaha - minska luftmotståndet, hahaha. Ibland har du bara så roliga småkommentarer mitt i alltihop. (Eller så är det min taskiga humor igen).

Lugn, jag kan springa framför så kan du ligga bakom i lä. Då behöver du inte bekymra dig för luftfaktorn. ;)

2009-03-12 @ 21:24:26
URL: http://vindvirvel.blogg.se/
Postat av: Jerk

Anna: Närmare helg en måndag iaf..o fredagen är ju riktigt kort eftersom dotra kommer..så snart helg :)



tk: Med min viktminskningstakt verkar det vara väldigt lugnt :)



Åsa: E inte du lite för tanig för att kunna hjälpa till med det? Dessutom tror jag att du kommer ligga långt före mig..

Låt oss låtsas att det är mina kommentarer som är roliga ;)

2009-03-12 @ 23:26:06
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Postat av: Spader Madame

Eftersom jag då förmodligen kommer jobba på en gymnasieskola nära dig ska du få tips av mig! Go Jerk!

2009-03-13 @ 06:53:59
URL: http://spadermadame.blogspot.com/
Postat av: Jerk

Ska fröken flytta hem? Kan det vara FS du ska börja vid?

2009-03-13 @ 08:37:25
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Postat av: Spader Madame

Fröken flyttar inte förrän om ett år eller så, men vi kollar lägenheter redan, Esset byter i sådan fall lägenhet så att jag och ungarna får litet plats. Men ja, tanken är att jag ska hem!

2009-03-13 @ 08:55:32
URL: http://spadermadame.blogspot.com/
Postat av: Jerk

Ok..spännande :)

2009-03-13 @ 12:42:15
URL: http://dalaibk.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback