Rapport från kontoret i arla morgonstund..

Vad gör man på kontoret kl.8 egentligen?
För att ta reda på det klev jag imorse upp redan tjugo över sex..trots denna okristliga tid kände jag mig nästan pigg..på tuben mot Kista satt jag mittemot en fräknig skönhet..morgonen började bra..nu däremot bultar det i huvudet och ögonlocken håller på att slå igen, men men..det är väl bara 8,5 timme till hemgång..jag får anstränga mig lite för att hålla ögonen öppna..

Så, vad gör man? Ja, vanligt folk verkar dricka en hel del kaffe..kaffemaskinen går varm nu på morgonen...jag dricker ju inte kaffe utan jag sitter här med mitt vatten och mitt snus..
Sen kallpratar man lite..önskar god morgon, undrar vad fan jag gör så här tidigt??? Ja, de andra alltså, jag vet ju att jag håller på med en antropologisk studie (fint ord, vet inte bad det betyder bara..)..

Man får också reda på att säljchefen blev av med körkortet en månad och därför får cykla till jobbet..anledningen?
Den famösa
olyckan vid förra årets personalfest när *host* eder Jerk var kartläsare..

Man får höra Erik Norrlänning fråga om han ska fuska vid auditen (det börjar bli en riktig säljare av grabbhalvan..)..

Man inser att om det här är livet så är döden vid 40 helt okej...

Kommentarer
Postat av: Spader Madame

Kaffe är ju precis hur bra som helst och jag vet inte om du verkligen vill missa alla fräkniga skönheter? Skulle inte tro det!

Postat av: Jerk

Kaffe är djävulens dryck :)

Grejen är ju att jag missar nog fler om jag är så tidig..det är fler folk som åker senare här i storstan..

Nåväl, man kan ju sluta tidigare iaf..

2009-05-13 @ 13:06:30
URL: http://dalaibk.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback