Positiva dagen my ass..

Vaknade imorse 6.28 när första larmet gick igång, kände mig för ovanlighetens skull utvilad och relativt pigg. Låg kvar till 6:30 då radion gick igång och jag lyssnade på nyheterna, sen upp, borsta tänderna, duscha, raka mig (va? på en torsdag!!) och käka frukost..
Efter påklädning gick jag glad i hågen mot tunnelbanan, tog en City utanför Läckergrillen och klev ner i underjorden..

Där kom det in ett tåg nästan precis som jag klev ner på perrongen, undvek att hälsa på en Malungs-kulla (men fan, kom inte på vad fröken Davidsson hette..), insåg att tåget var på tok för fullt för att jag skulle orka pressa mig in där, såg att nästa kommer om två minuter så jag bestämde mig för att vänta istället..

Sen börjar skiten på allvar..helt plötsligt är det 8 minuter till nästa tåg, snart står det 11 minuter, efter någon minut är det två minuter igen och då kommer tåget (SL, så ser det ut i borgarsverige)..det är än mer människor på det här tåget, läser något om strömavbrott på skyltarna. Tar det (tror jag) kloka beslutet att gå till Slussen istället och hoppa på röda linjen där..
Nähä, nedgången vid Vivo är stängd..nåja, Södermalmstorg är inte långt bort. Väl där kommer jag på den briljanta idén att ta en buss till Kungsan istället..slipper jag byta och hålla på vid T-centralen. Får skäll av en cyklist för att jag går mot rött (En cyklist!!) och missar precis bussen. Kommer en ny direkt och jag känner mig nöjd med mitt val, även om jag inte kommer komma in före nio nu som jag trodde när jag lämnade hemmet..
Väl framme vid Kungsan visar det sig att även den blå linjen drabbats av strömavbrott..men tack som fan. Får info om att ersättningsbussar går från T-centralen till Västra skogen. Går dit, undviker att hälsa på en träningskamrat på fotbollen (sorry Natalie) och ser minst 500 till som väntar på ersättningsbussarna. Står där ett tag och ser en ynka liten buss dyka upp på 5 minuter.

Inser att det här kommer inte att funka alls. Går in till T-centralen och irrar omkring lite innan jag till slut (ungefär en timme försent) får snilleblixten att ta pendeln istället..

Knatar genom hela jävla Centralen och tajmar pendeln ganska bra, verkar inte som om så många människor varit lika smarta som jag för jag får sittplats. Kliver av vid Helenelund, tycker det känns som en dum idé att vänta på buss och travar istället iväg till Kista, kommer 100-200 meter innan första bussen blåser förbi mig, 100 meter senare har ytterligare en buss åkt förbi..
Styr mina steg mot Kista gallerian (va fan, jag är redan sen..varför stressa?), går till Complé..på tok för dyrt..
Konsum blir målet istället. Frågar hur mycket en smörgåstårta kostar, får frågan när jag vill ha den (idag då) och svaret att en sån måste förbeställas..suck, blir två tårtor istället som jag tar med till kontoret..

2 timmar och 25 minuter efter att jag lämnat hemmet är jag på plats..en nätt försening på mer än 1,5 timme..
Och jävlar vilket åskmoln jag var..resten av dagen fortsatte i samma griniga stil..kändes sådär att när jag vet att jag ligger efter enormt mycket och jag för en gångs skull lyckas ta mig upp i tid så knullar SL en i röven...

Privatiseringar är enbart av ondo jävla borgarsvin & det var sista gången jag lämnade hemmet utan att först kolla på ABC-nyheterna, då hade jag fått reda på strömavbrottet *muttermutter*

Men tårtan var uppskattad iaf..


Kommentarer
Postat av: hanna

du lyser upp mina dagar i Sörsjön :)

2010-10-13 @ 21:28:02
Postat av: Jerk

Tack så mycket Hanna :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback