Lätt less på detta nu..

Jag är väl inte arketypen av män som tror jag ska dö av en förkylning, men jag tycker det är jobbigt att vara förkyld..och det är alldeles för jobbigt att ta sig 45 minuter med kollektivtrafiken när näsan snorar, halsen brinner och huvudet dunkar..
Dessutom är det trots allt viss omtänksamhet om mina kollegor, jag ser ingen anledning till att de ska behöva utsättas för mina baciller. Stannar jag hemma kanske det är 2-3st andra på kontoret som slipper bli sjuka..javisst, jag är rena Moder Teresa..

Mest är jag väl glad över att jag nu för tiden har råd att stanna hemma när jag är sjuk, min ekonomi kommer inte falla samman för dessa sjukdagar..det var värre förr..den där jävla karensdagen är rent för jävlig och gör antagligen att fler människor blir sjuka än sparar in pengar för att simulanter inte ids måndagssjukriva sig..

Med allt det sagt så är jag trots allt less nu..igår var jag tvungen att ta mig ut för att handla mat..tänkte i min hyperintelligenta hjärna att om jag tog tuben till Liljeholmen kunde jag köpa baby back ribs, färdiggrillade och äta det till lunch..munnen vattnades och blandades med snoret från näsan när jag åkte dit (och utsatte mina medresenärer för mina baciller inser jag nu)...väl på Ica så hade de inga färdiggrillade såna..oh vey...blev någon fransk köttgryta med potatis som jag tog med mig hem..ur näringssynpunkt var det väl bättre..fick grönsaker till också..men, inte såg jag att det var äcklig svamp i köttgrytan när jag köpte den..blev att peta lite i maten..

Inte nog med det, jag svettades floder också..alltid trevligt..och snart ska jag bege mig ut igen..måste lämna in tipset och i ärlighetens namn så gör väl en liten promenad att jag tillfrisknar fortfarande..även om jag lär svettas floder också..

Ikväll blir det fan pizza..jag tänker iaf inte laga till något själv..jg är ju fortfarande sjuk..det finns alltid plats för lite självömkan när man vill komma undan ett pass i köket..


Kommentarer
Postat av: Sjukfrun

Hö hö. Jag kom inte undan... det blev kalops=)

När åker du?

Postat av: Jerk

Åker på onsdag..då lär jag vara fullt frisk igen..snorar lite fortfarande, men är väl egentligen frisk nu..krävs bara lite promenader eller något liknande för att få igång kroppen..så snart ska jag gå och käka lunch :)

2011-11-12 @ 11:53:30
URL: http://dalaibk.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback