Pass 118 (Jogging, utomhus)

Vette tusan vad som händer just nu!?!?
Satt i soffan ganska osugen på en joggingrunda, Wimbledon på tvn och jag hade redan gått fram och tillbaks till Liljeholmen för att handla, men så gav jag mig ett ultimatum: Putsa fönster eller springa en runda.
När jag nu var så elak mot mig själv så blev valet ganska enkelt. Springa en runda.
 
Bestämde mig för att försöka gå ut lite hårdare än jag gjorde sist jag sprang 5,6km, men lugnare än när jag sprang 3,1km senast, 6:30 på första kilometern torde vara ganska perfekt, blev inte riktigt så. Landade på 6:37.
Nåväl, jag höll genomgående lite högre tempo än vanligt...tydligen...
Trodde inte jag höll mig på rekordnivå, men när jag kollade klockan sista gången innan jag svänger höger ut från Tantolunden såg jag att jag hade en ganska bra chans att sätta nytt pb, så trots att jag kände mig helt slut försökte jag spurta.
Väl i mål visade klockan att jag hade satt nytt pb med nästan 1,5 minut!!
Jag är nästan under skamgränsen nu, med lite flyt kommer jag dit redan nästa vecka...
Alla tre rundor jag sprungit den här veckan har inneburit pb. Det är i sig inte så konstigt då jag inte hunnit sprunga så många rundor, men de stora förbättringarna är lite förvånande. På 5,6km har jag förbättrat mig nästan 3,5 minut den här veckan..det är stort...
 
Jogging (utomhus)
Längd: 5,6km
Tid: 33:46 min
Snittid: 6,02 min/km
Snitthastighet: 9,95 km/h
 
Som sagt, riktigt bra tid idag och väldigt nära att komma under skamgränsen. Det är definitivt mitt mål i juli.
Fit vid 40!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback