Pass 89 (Jogging/promenad, löpband)

Så tungt som det kändes i tisdags efter ynka 4km på löpbandet, så bra kändes det idag efter 6km på rekordtid..
Det bästa av allt är att jag sprang längre tid än jag tidigare gjort, förut har jag alltid sänkt hastigheten till promenad efter 20 minuter för att få en återhämtningsminut. Idag tog jag den först efter 5km (lite drygt 32,30 in i passet), så det har skett en rejäl uppryckning under dessa månader det är helt klart..
Det enda som är surt är att jag när jag skulle sänka hastigheten till 6,1 tryckte på fel knapp och tryckte på "cool down-knappen" istället, så jag fick strula med att få till det igen..tror nästan jag tappade några sekunder totalt där...tog lite tid innan fokus kom tillbaks...
Jag är iaf nöjd med det jag gjort idag. Nästa vecka får vi se om jag kan förbättra mig ytterligare...
 
Jogging/promenad (löpband)
Längd: 6,0km
Tid: 38:25 min
Lutning: 0,5
Hastighet: 6,1-13,0
 
Kanske ska förklara också att hastigheten här är den som jag kör med efter 10 minuter..mina första 10 minuter är ren uppvärmning så första kilometern går på ca 8:15-8:20...det gör att jag springer nästan på "skämsgränsen" sista 5km...bara några sekunder kvar nu..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback