Pessimistkonsult då?

Jeezes..vad jag sög på innebandyn..första matchen var rent bedrövlig...visade mitt lugna temperament också då jag crosscheckade en motståndare..tröttnade på hans smutsiga spel..var så förbannad så jag nästan grina...tyckte det var lämplig med en crosschecking då..och en rejäl utskällning...jo..vi förlorade..och ja..jag blev utvisad...han också...

Gjorde ett riktigt snyggt assist i den andra matchen iaf...fast vi förlorade den också...och jag har fortfarande inte gjort mål under vårsäsongen...nu har jag ont i knät också efter att det där rakade mongot fällde mig..var nära att jag slog till rejält, men jag lyckades besinna mig lite...

Var trött och grinig när jag kom till innebandyn...så det hjälpte väl till lite..skönt att få ur sina aggressioner...

Annars öppnade jag dagen som en tonåring...jag sov till halv två..så jävla skönt...

Tyvärr blev det lite stressigt sen...stryka, dammsuga och diska...och så skulle jag försöka fixa det där papperet med värdebedömning..så jag kunde få mitt lån till balkongen..det gick åt helvete...och jag blev sen till innebandyn..då han jag pratade med uppenbarligen har lika få vänner som jag..noll alltså..så han var snacksalig...typ Jerk på fyllan...tog mig inte därifrån...

Nu känner jag en viss stress av att jag inte gjort deklarationen än...äger en lantbruksenhet, så jag behöver blanketten N1 och fylla i momsavdrag odyl...just jävlar..skulle ringa lillebror och fråga honom om inte han skulle ta dem..så kan vi stryka lite av min skuld till vårt gemensamma konto istället...får försöka ringa honom imorgon...hur det ser ut? Tja..om jag inte gör några avdrag så får jag tillbaks 11000...men i och med lantbruksenheten så får jag dem först i december.....måste skriva in i N1:an de momsavdrag jag gjort tidigare år också..fråga mig inte varför..totalt obegripligt för mig...synd att farsan inte lever längre..hade jag kunnat ta hjälp av honom...revisor som han var..

Imorgon är det seriepremiär för Malung FC på Långbro IP kl.19:30...förväntar mig att se er där...vi får nya tröjor i år...undrar om de är lika tajta som de gamla? Den gamla var så tajt att jag aldrig skaffade mig någon..så fort en gammal spelare lämnade tillbaks sin gav jag den vidare...ville inte se ut som en korv...mer än nödvändigt...

Å nu kommer den underbara söndagsångesten...den som yttrar sig i att jag vägrar gå och lägga mig..titta här tv-shop...det måste jag se...när jag gått och lagt mig innebär det att när jag sedan kliver upp nästa gång är det dags att gå till jobbet...har ingen lust med det..

Såg på Bloopers igår..eller om det var i fredags..på tv4+...där tyckte de att det var sanslöst roligt då en nyhetsuppläsare på någon sportkanal mitt i resultatuppräkningen totaltröttnade och slutade läsa upp resultaten..tog en lång suck och sedan sa..I don't want to do this anymore...suckade igen och skakade uppgivet på sit huvud...studiopubliken skrattade..jag blev bara bedrövad...kände igen mig så fruktansvärt...är tokless på jobbet, men orkar inte göra något åt det...vad ska jag göra istället liksom? Allt e bara skit och jag har 35 år kvar till pensionen..så jävla trist..

Sen när jag väl blir pensionär är jag ändå så jävla senil att jag inte fattar något utan bara pratar om hur det var på den gamla goda tiden 2006 då jag skrev en blogg på något som kallades för internet...får säkert inte jufsa något då heller...katolsk präst kanske? De får ju inte jufsa..då har jag något att skylla på..undrar om de tycker det är viktigt med gudstro och sånt?

"Gud kan du verkligen mena det här,
när du ställer och styr i vår värld"

Jerk

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Skrattar... är det alltid kaos hos dig?

Postat av: Charlotte

haha man tackar man tackar! lagt ner svarta strumpor helt igen eller?! kanske värt i alla fall något års försök.. du har ju inget att förlora? haha ;)

2006-04-24 @ 11:10:10
URL: http://chulls.webblogg.se
Postat av: Jerk

Vonsan..nja..bara när jag försöker vara en trotsig tonåring.. ;)

2006-04-24 @ 23:13:38
URL: http://dalaibk.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback